1e rijles gehad!! (auto)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:12

Frank schreef:
Heb mijn vriendin ook regelmatig laten rijden. Is toch goed voor het leren schakelen, koppelen en een beetje inzicht.


is niet goed voor leren schakelen, koppelen en inzicht.. je leest ook niet wat er gezegd wordt..
je leert de verkeerde dingen waardoor je bij je examen zakt.
je rijbewijs halen is rijden volgens de eisen van het cbr, daarna leer je pas rijden en neem je een eigen rijstijl aan.
als ik nu weer examen zou moeten afleggen dan zak ik, omdat ik een eigen rijstijl heb ontwikkeld waarmee het cbr het niet eens is..

Rust in vrede, lieve, malle pony. ik zal je nooit vergeten. [IM] Vaarwel, lieve, maffe kleine pony.
* Pepper's Breeze 15-05-2006 - 21-12-2010
Lucy: http://www.allbreedpedigree.com/hollywood+royal+girl


Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 10:21

En toch heeft ze alles in 1x gehaald...

We hadden de Lente, we hadden de Zomer, we hadden de Herfst.
Helaas, de Winter nam je mee..

[EA-CO] Diverse stoere, zomerse setjes te koop!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 12:57

2 van mijn instructeurs, degene van mn 1e t/m 3e les en die van mn 6e&7e les, vroegen of ik al veel had gereden omdat ik alles zo goed oppikte en t gevoel voor de koppeling al best goed had
heb toen gezegd dat ik een paar keer in t bos in de bus van mn vriend had gereden, vonden ze geen probleem!
de eigenaar vd rijschool, die mij dus mn 6e&7e les gaf zei dat ik gerust wat bijzondere verrichtingen kon oefenen als iemand me zn auto wilde lenen, bv recht achteruit rijden enzo

hij zei wel dat ik beter niet op openbare wegen kon rijden, zeker niet hier in t dorp, iedereen weet dat ik nog aan t lessen ben en dr zitten er een paar bij die me dan aangeven en als ik dan wordt betrapt mag ik voorlopig geen rijbewijs halen....

maar mn vriend is trouwens bijna strenger dan de instructeurs Bloos! bij ieder zijpad moet ik even gas loslaten, ieder paadje inkijken, als ik afrem ff in binnenspiegel kijken of dr nix vlak achter me zit, en bij paadjes van rechts moet ik zelf ff echt afremmen

zo streng was mn strengste instructeur ook Haha!

verder t rijden en schakelen enzo gaat gewoon al automatisch bij mij, t wegrijden doe ik anders dan mn vriend
ik moet klein beetje gasgeven en dan koppeling op laten komen, bij aangrijppunt ff vasthouden(tot 3 tellen) en dan koppeling los en gas geven en dan vlot door blijven schakelen

vriend laat koppeling eerst op tot auto begint te rijden, dan gas en koppeling los, zo rijden meer mensen trouwens, maar ik doe t gewoon heel stug op mijn manier(die van de rijschool)

zo ook bij de bijzondere verrichtingen, dat moet met slippende koppeling, maar ook beetje gas blijven geven mn zusje die heeft dr rijbewijs nu 1,5 jaar en heeft dat dus geleerd zonder gas bij geven, maar ja blijkbaar moet t nu ineens wel

maargoed mn instructeurs zeiden dat t geen kwaad kan, ligt ook wel aan hoe goed je zelf al rijdt, en hoe degene die bij je in de auto zit je laat rijden

maar mij werd dus zelfs gezegd dat als ik de kans had, best ff kon rijden en dan maar meteen recht achteruit rijden nog ff oefenen, denk dat ik dat morgen dus ook ga doen Lachen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:16

Scheelt blijkbaar dus ook heel erg per rijschool/instructeur Lachen

Zoals jij omschrijft hoe je bij je strengste instructeur en vriend moet rijden, zo moet ik bij mijn rijschool ook rijden (en terecht).
En bijzonder verrichtingen moet ik ook met slippende koppeling doen, en zonder gas geven Lachen

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-04 14:36

ook zonder gas dus? echt zo vaag ik moet, dan staat ie dus in zn 1 en draait ie stationair 500 toeren per minuut, n beetje gas geven zodat ie rond de 1000 toeren gaat zitten en dan dus koppeling op laten komen en er mee 'spelen' zodat ik zo langzaam mogelijk rij

en das lastig!! zonder gas dr bij is t makkelijker, hoef je maar te denken wat je met 1 voet doet Knipoog
ik zit bv bij achteruit rijden, zo te denken aan t sturen en de koppeling dat mn rechtervoet steeds zwaarder wordt en ik dus steeds meer gas ga geven, echt lastig!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 14:40

Ja, ook zonder gas
Hoewel ik wel eens de neiging heb het gaspedaal erbij te pakken Bloos!

Krijg ook regelmatig het commentaar dat het wel iets rustiger mag Knipoog

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-04 16:53

Bijzondere verrichtingen alleen op de koppeling gaan bij mij al vaak te hard... Bij het optrekken geef ik ook altijd gas, anders gaat het zo langzaam Knipoog

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baredawn, eva1969, IASCrawler, lanouska, lonimma, meintje, nano, roosjenat, ryukapple, sandra1312, suikermeisje, Vivienne78 en 150 bezoekers