Hannibal gezien?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:10

He, ik wil Hannibal en Red Dragon graag nog eens zien Boos!
Net als Passion of the Christ..
Niet dat ik daar naar binnen mag, maar ik heb een voorliefde voor gruwelijke films..

SotL vond ik trouwens echt gaaf...
Leuk ook, als je vriendin zo dat klapper-ademhaling dinges (weet iemand wat ik bedoel?) kan nadoen, vooral als je 's avonds door het bos loopt ofzo...Scheve mond
Niet dus Tong uitsteken

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:26

Desiree schreef:
effe een vraagje, ik vroeg me namelijk af of die ene scnene in het laatste deel van die film technisch mogelijk is: Die man zit daar aan de tafel, verdoofd, maar wel bij bewustzijn maar zich onbewust wat er met hem gebeurt. Zijn schedel wordt gelicht en er wordt een stukje hersens uitgesneden en aan hem opgevoerd.
Is dat mogelijk?


Ik was zo bang dat Ray Liotta ineens zijn hoofd voorover zou knikken en dat de hele boel eruit zou flatsjen, haha! Gelukkig was het supernep, hoewel idd technisch mogelijk. Fijn detail: de gescalpeerde acteur is zo bekend dat het geruststellend werkt. De volgende dag zie je hem weer in een andere film!

Red Dragon vond ik echt super! We zagen hem in Zuid-Afrika (pikkedonker daar) en die avond begaf de enige lamp in mijn kamer het! Aargh!
Laatst bijgewerkt door Uums op 06-04-04 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:27

Ik heb mijn vraag net in een ouder topic over deze film geloosd, excuus.

Daarom hier nogmaals mijn brandende vraag:

Vraagje: Ik zag de film afgelopen vrijdag gedeeltelijk (tijdens het oppassen en thuis), maar het stuk dat ik niet gezien heb wil ik graag weten!

Dus: voor iedereen die hem wel gezien heeft (WIE HEM NIET GEZIEN HEEFT EN NOG WEL WIL ZIEN: NIET VERDER LEZEN WANT ER VOLGT INSIGHT INFO)

Het stuk waarin de rechercheur uit Rome een vingerafdruk van Hannibal heeft verzilverd heb ik nog gezien. Natuurlijk kreeg hij het geld hiervoor van Mason (die kerel die zijn huid afgepeld had onder de bezielende aanmoedigingen van Hannibal), toch? Nu weet ik dus niet HOE Hannibal uiteindelijk aan Mason is uitgeleverd: heeft de rechercheur hem gevangen, en hoe? (Mijn verwachting: Hannibal heeft hem uiteindelijk ook nog even verorberd..). Ik kon pas weer intunen toen Hannibal tussen de bloody zwijnen werd gezet...

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 14:30

lis schreef:
Red Dragon draait grotendeels niet om Hannibal. Desondanks is het een goed boek. De verfilming is ook heel goed. Met Edward Norton in de hoofdrol.
Clarice Starling komt in het hele boek niet voor.


Klopt, alleen in de laatste zin: "Mr. Lecter, blablabla". Dan wordt Clarice aangekondigd om de overlap duidelijk te maken. Daarmee eindigt de prequel.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:57

Hannibal heeft de rechercheur uit Rome vermoord, nog voor hij geld kon zien.
Hannibal zelf werd pas terug in Amerika gepakt. Hij vluchtte uit Rome en werd snel daarna op een groot parkeerterrein van een winkelcentrum gepakt. Dacht ik.. Scheve mond

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:13

lis schreef:
Hannibal heeft de rechercheur uit Rome vermoord, nog voor hij geld kon zien.
Hannibal zelf werd pas terug in Amerika gepakt. Hij vluchtte uit Rome en werd snel daarna op een groot parkeerterrein van een winkelcentrum gepakt. Dacht ik.. Scheve mond


Thanx!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:16

Een van de delen van 'Faces of Death' bevat een stukje waar een aapje in een gat in het midden van de tafel zit. Verdoofd maar niet weg. Daar wordt een stuk van de hersenpan afgezaagd en zo de hersenen uitgelepeld.

Nee, ik heb het niet gezien. Althans niet afgezien. Walgelijke films zijn dat maar waargebeurd. Dus het kan. Er zijn stoffen die ervoor zorgen dat je verdoofd bent maar niet weg.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 09:55

Die aapjes in Faces of Death worden niet verdoofd, dus de mensen die dat doen zijn eigenlijk nog erger dan Hannbal Lecter, want die doet dat wel.

Hannibal is inderdaad in Amerika gevangen, maar niet door de politie maar door de helpers uit Italie van Mason. Zij hadden varkens opgefokt en zodanig afgericht (m.b.v. pavlovmethode) dat ze mensen opaten. Iedere keer als ze menselijk geschreeuw en gejammer hoorden, kregen ze honger en gingen ze eten. En zo moest uiteindelijk ook Hannibal aan zijn einde komen. MAar Clarice greep net op tijd in en maakte hem los, werd zelf neergeschoten en hannibal tilde haar van de grond en nam haar mee.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:54

Desiree schreef:
Die aapjes in Faces of Death worden niet verdoofd, dus de mensen die dat doen zijn eigenlijk nog erger dan Hannbal Lecter, want die doet dat wel.

Hannibal is inderdaad in Amerika gevangen, maar niet door de politie maar door de helpers uit Italie van Mason. Zij hadden varkens opgefokt en zodanig afgericht (m.b.v. pavlovmethode) dat ze mensen opaten. Iedere keer als ze menselijk geschreeuw en gejammer hoorden, kregen ze honger en gingen ze eten. En zo moest uiteindelijk ook Hannibal aan zijn einde komen. MAar Clarice greep net op tijd in en maakte hem los, werd zelf neergeschoten en hannibal tilde haar van de grond en nam haar mee.


O ja, dat stuk waarbij Mason zelf in de biggenkuil gekieperd werd door zijn dokter heb ik nog wel weer gezien na de break. Wat een horror ook om zwijnen te conditioneren op mensen in doodsangst! Briljant weer.