Stoppen met school??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 13:39

Nou het si dus zo dat ik me voor de nieuwe opleiding ook al ongeschreven heb, ik moet dus na de zomervakantie echt beginnen en daar zit het hem nou gewoon in. Ik kan dus na de zomervakantie niet zeggen ik ga het dan nog doen. Ik zou dan de hele zomervakantie moeten stage lopen en dan nog ben ik niet klaar en heb geen vakantie gehad. Dan zou ik meoten beginnen aan een nieuwe baan van minimaal 20 uur in de week. Vind het allemaal wel erg veel worden en ik weet dus niet of ik dat er wel voor over heb.
Tja en of ik me ongelukkig voel?? Doodongelukkig, ik moet me 's morgen uit mijn bed hijsen me zelf moed inspreken en na een dag school ben ik blij dat er weer een dag opzit. Maar het heeft niet alleen meer invloed op mijn school, maar ook op mijn relatie, ik heb een pest humeur.
Ik denk dus echt dat ik deze week alles ga regelen en mezelf laat uitschrijven, denk ook dat ik een hoop minder zorgen heb en me een stuk beter zou gaan voelen.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:41

Tuurlijk kun je je nog uitschrijven bij de studie die je na de zomervakantie wil gaan doen! Ik zou deze studie toch afmaken (ookal moet je dan een stage lopen in de zomer) je bent al zo dicht bij het eind! Ookal wil niets met dit diploma gaan doen, je hebt het gehaald en iedere afgemaakte studie staat goed op je latere CV. Ik zou het echt afmaken, in de tussentijd werken en dan het jaar daarop aan de nieuwe studie gaan beginnen.. Lachen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 16:55

Ik bedoelde dus uitschrijven bij de opleiding die ik nu doe. Ik wil hoe dan ook na de zomervakantie starten met mijn nieuwe opleiding, mede doordat ik bij de supermarkt waar ik nu ben niet langer kan blijven dan t/m de zomervakantie. En de sollicitaties voor mijn nieuwe werk zijn eigenlijk ook al bijna de deur uit.
Kortom ik moet een oplossing vinden voor dit probleem.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 17:02

Ik denk dat je wel een goede keus gemaakt hebt! Als je met zo'n tegenzin naar school gaat en je gaat toch een hele andere opleiding doen hierna, wat heeft het dan voor zin om te gaan? kijk als je nou zou gaan werken en niet meer naar school zou gaan oke dan was zo'n papiertje makkelijk. Maar je gaat gewoon nog door met school dus heb je dat papiertje van de opleiding die je nu doet helemaal niet nodig.

Wanneer stop je of ben je al gestopt? weet je al wel dat je kan gaan werken tot de zomervakantie?

Heel veel succes en plezier met je nieuwe opleiding en nou maar hopen dat deze bevalt!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 17:09

Nou ik ben nog niet gestopt dat gaat niet zo maar natuurlijk.
Ga morgen vragen op mijn werk of die mogelijkheid er is. Die is er vast wel, maar toch maar even vragen voor de zekerheid.
Dan wacht ik woensdag nog even af en ga ik even met ee nvriendin praten die altijd errug verstandig is enzo. Dan kan ik donderdag niet naar school omdat ik naar mijn nieuwe school mote dus zal eht volgende week worden dat ik het op school kan gaan melden. Tot die tjid ben ik nog wel gewoon op school hoor.

EdjeWes
Berichten: 5
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 14:27

Ach dood ongelukkig het leven is wel zwaar he!
en als je nu al vast begint met stage lopen heb je in hoogstens in juli je stageperiode afgerond.
Er zijn wel ergere dingen om doodongelukkig van te worden, het gaat om een papiertje waar je meer mee kan dan alleen de paarden in, mooi meegenomen als je die hebt. OK dan! succes er mee
luister naar mijn goede advies denk er goed over na voordat je de verkeerde keuze begaat

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:14

Zo EdjeWes hoe kan jij nu voor een ander bepalen of er ergere dingen zijn om doodongelukkig van te worden.
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad op de Havo, en het is echt vreslijk als je elke dag met tegenzin erheen gaat, en je er niet lekker bij voelt.
Ik ben toen na het jaar te hebben afgemaakt gestopt en op het Mbo begonnen.

Ik zou je gevoel volgen, en het bespreken met je vriend en je ouders.
En dan daarvoor gaan, als je al een stageplek hebt voor je volgende opleiding, is alles okay toch.