Dode kat voor de deur...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:08

Tsja, sharonaollie, jouw reaktie snap ik ook totáál niet...
Als jouw paard bijvoorbeeld ergens dood neervalt en iemand heeft het zien gebeuren en weet misschien wat er gebeurt is dan zou jij het prima vinden als die persoon door zou lopen zonder wat te zeggen en dat je er nooit achter zou komen wat er precies is gebeurt (afgezezien van sectie enzo)?

Hmm, vaag...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:08

sharonaollie schreef:
vindt het een beetje raar als je een kat heb aangereden en die dood is .
om die kat dan voor de eigenaren de deur te leggen Scheve mond en dan een briefje in de brievenbus te doen,of ben ik de enigste.ik vindt dat erg raar ik weet niet waarom maargoed Verward


moet je verplaatsen in de eigenaren, misschien dat je het dan wel snapt Scheve mond

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:14

kimmy"]
[quote="sharonaollie schreef:
vindt het een beetje raar als je een kat heb aangereden en die dood is .
om die kat dan voor de eigenaren de deur te leggen Scheve mond en dan een briefje in de brievenbus te doen,of ben ik de enigste.ik vindt dat erg raar ik weet niet waarom maargoed Verward


moet je verplaatsen in de eigenaren, misschien dat je het dan wel snapt Scheve mond
[/quote]


sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 15:31

nou ik zou een dierenambulane bellen.
ik zou nooit die kat voor de deur neergelegt hebben.
ik zou dat nooit willen zien als je je kat dan dood voor de deur ziet liggen.
ach ja laat me maar lekker kletsen anders doe ik zo weer wat verkeerd Scheve mond

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:44

Ik ben het wel eens met shaoronaollie, het is wel goed dat die mensen niet zomaar zijn doorgereden maar je laat wel iemand ontzettend schrikken zo. Misschien hadden ze beter kunnen aanbellen of als er niemand thuis was de dierenambulance bellen en dan alsnog een briefje door de deur gooien met wat er gebeurd is.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:53

Desiree schreef:
Yep, jouw leven werd bijna beeindigd omdat andere mensen vinden dat katten los moeten kunnen rondlopen. zolang katten geen rekening houden met verkeersregels, kan het gewoon niet.


Ik snap wel wat je bedoelt, want het is ook wel gevaarlijk voor mensen en katten zelf als ze loslopen, als je in de buurt woont van een drukke weg zeker. Maar hoe zit het dan met alle andere dieren zoals konijnen, hazen, egels, vogels etc. Die steken ook zomaar over en kunnen een gevaar opleveren voor automobilisten, als je het zo bekijkt. Maar er is gewoon niets aan te doen, that's life. Of zie ik dat nou verkeerd?

Als je als eigenaar van katten er voor kiest om ze buiten te laten, weet je dat er risico's aan zitten. En je wil ze ook niet de dood injagen, je wil ze een prettiger leven gunnen.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:18

Jura"]
[quote="Desiree schreef:
Ik snap wel wat je bedoelt, want het is ook wel gevaarlijk voor mensen en katten zelf als ze loslopen, als je in de buurt woont van een drukke weg zeker. Maar hoe zit het dan met alle andere dieren zoals konijnen, hazen, egels, vogels etc. Die steken ook zomaar over en kunnen een gevaar opleveren voor automobilisten, als je het zo bekijkt. Maar er is gewoon niets aan te doen, that's life. Of zie ik dat nou verkeerd?


Een kat is toch anders, je gaat er vanuit (althans ik dan) dat een kat een baasje heeft en dat die hem heel erg gaat missen als poesje lief dood gereden word, met dat in je achterhoofd rem je dus onbewust toch voor zo'n dier....... Overigens probeer ik wel altijd te remmen voor loslopende dieren ook voor uiteraard egeltjes, konijntjes of vogels maar dat voelt toch anders als je hem toch per ogeluk raakt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:01

Nou, het is toevallig van het weekend 2x ergens gebeurd dat een automobislist uitweek voor een konijntje en tegen een boom aan knalde, o.a. in Veldhoven.

Daar doe je niets aan, want konijnen leven in het wild. MAar met katten is het een ander verhaal. Die laat je niet zo rondlopen. En honden ook niet.