wat moet ik nou?

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 10:24

mijn paard is vorige week zo geschrokken van een busje.... hij zat toen bijna tegen het prikkeldraad aan.
Nu ging ik vandaag met hem wandelen en nu s chrikt hij echt van elke auto die langskomt.
HIj ziet nu e cht alles als een gevaar.
Weet e ven niet wat ik moet doen

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 10:41

Ik denk gewoon dat je moet blijven oefenen op de weg, gewoon telkens weer gaan wandelen.
Je pony zal door de vele ervaring uiteindelijk weer rustiger worden.
Wat ik deed in het begin met mijn verzorgpaard: ik reed erop, en een vriendin fietste er naast met een halstertouw dat aan het paard vastgeklikt zat.
Ik begreep dat je de pony gehuurd had van de man waar hij op stal staat? Vraag eens aan hem of de pony daarvoor al veel op straat is geweest, of juist niet?
Misschien dat de pony nog niet helemaal verkeersmak is, ook al zegt die man van wel, maar toch... Wie weet heeft de pony al eerder iets op de weg meegemaakt waardoor hij zo reageert, zou je aan die man kunnen vragen?
Je kunt het hem het beste aanleren door inderdaad een stukje met hem te rijden op straat, met iemand ernaast, en misschien dat je ook eens wat vaker met een groepje ruiters naar buiten kunt gaan, over de weg. Dan ziet de pony dat de andere pony's rustig blijven, en zal hij ook weer eerder kalmeren.
Blijf vooral praten tegen hem als hij onrustig gaat kijken of dribbelen of zo.
Nog een vraagje: hoort dit berichtje niet bij forum Vraag maar raak? Omdat het over paarden gaat, en het een vraag is? Misschien krijg je dan meer reacties.
Succes, en laat je nog eens weten hoe het ging?

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 10:48

ja daar heb je gelijk in .... helemaal niet aan gedacht.
MIjn paardje heeft eigenlijk alleen maarin het bos gelopen en heeft weinig op de openbare weg gereden. HIj is ook nog maar vier
Morgen ga ik samen met mijn vriend weer een stukje lopen... Even kijken hoe het dan gaat.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 10:55

Gewoon weer een keer met SuperJurga er weer naast. We spreken wel snel wat af. Gaat vanzelf weer over hoor! Niet druk over maken en gewoon lekker oefenen. Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 17:04

vandaag weer langs de weg gestaan... en weer hommeles.
Zolang ik er een stuk vanaf sta is er niets aan de hadn.. maar zodra die rijdende dingen dichterbij komen is het doodeng..
stilstaande auto's maakt niet uit.. daar loop hij wel heen.
ARGH!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie