Wat bloeit er nu weer?

Moderators: Murthul, Muurp, EvelijnS, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Richtje

Wat bloeit er nu weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 19:15

Weet iemand wat er bloeit op het moment?

Ik ben voor van alles allergisch, maar slik hier dan ook het hele jaar door medicijnen voor. Eerst was het prima te doen met iets van de drogist, toen wat sterkers van de huisarts. Later nog neusspray erbij en dan zomers de oogdruppels erbij en dan is het allemaal vrij goed uit te houden.
Maar nu, het is twee dagen lekker weer en ik heb al weer last van jeukende ogen, ondanks de tabletjes en neusspray die ik braaf elke dag inneem Scheve mond
Als het nu al niet voldoende is, dan zie ik met weinig hoop de zomer tegemoet.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:42

Ik zou het niet weten! Maar gras iig nog niet! We van die katte nogwat dingen... stuiven hier bij ons iig wel erg! Misschien weet iemand anders hoe ze heten?

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:52

Jaaaa de laatste paar dagen idd, er moet weer iets in bloei staan, heb er ook megaveel last van (heb hooikoorts, maar in periodes).
Op deze link kan je de verwachtingen zien en bekijken wat momenteel in bloei is, en in welke mate. Momenteel zijn dat de berken in sterke mate.
Ik moet nog steeds een middeltje halen, weet nog niet wat ik dit jaar ga kiezen, dit jaar zijn het vooral traan- en jeukogen waar ik last van heb. Andere jaren had ik meer last van een loopneus, daar heb ik zat middeltjes voor. Nu dus op zoek naar iets kalmerends voor mijn ogen.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 21:01

De berken ben ik iig heel allergisch voor, dat weet ik. Maar volgens mij moet er nog iets zijn Knipoog
Ik heb oogdruppels die vrij goed helpen (op recept overigens) ik zal zo eens de naam opzoeken voor je.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:31

Er stond volgens mij iets in de Consumentengids over hooikoorts... Zal eens gaan zoeken!

De samenvatting van het stuk:
Citaat:
Hooikoorts

30 maart 2004
Van de vrij verkrijgbare geneesmiddelen zijn tabletten met loratadine en cetirizine het effectiefst tegen hooikoorts. Van geen enkel ander of homeopatisch middel is onomstotelijk vastgesteld dat het werkt.

Ben bang dat het dus alleen over medicijnen gaat... Zal het artikel zelf even op gaan zoeken!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 06:12

de berkenpollen zijn er op dit moment *hatsjoe*

op pagina 709 NOS teletekst kan je de waarschuwingen voor hooikoortspatienten bijhouden

Wil je vlinders in je buik? Duw dan een rups in je kont!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 07:39

Ik nies, snotter en piep vrolijk met je mee. Heb een van de sterkste antihistaminetabletten die er bestaan, zodat ik niet helemaal doodziek binnen hoef te zitten. Maar zelfs daarmee heb ik de afgelopen dagen toch nog aardig last. Advies van de huisarts: Misschien beter met de paarden stoppen. Wat???? Dat is onmogelijk!!!

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015, mis je....
[VN] Esmeralda en Eclipse; Boktveulens 2009

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:30

Twinklebel schreef:
Ik nies, snotter en piep vrolijk met je mee. Heb een van de sterkste antihistaminetabletten die er bestaan, zodat ik niet helemaal doodziek binnen hoef te zitten. Maar zelfs daarmee heb ik de afgelopen dagen toch nog aardig last. Advies van de huisarts: Misschien beter met de paarden stoppen. Wat???? Dat is onmogelijk!!!

Haha wat denkt die huisarts wel niet....dat is best dom natuurlijk!
MAar ik ken het probleem ja! Al heb ik er nu nog niet zoveel last van

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-04 20:36

Wist wel dat die teletekstpagina bestond, maar niet dat ie al weer operationeel was. Maar zal het weer gaan bijhouden Knipoog

Mijn huisarts begon idd ook al over of ik niet ook last had van de paarden en de cavia's. Ik ben er een jaar of 3 geleden op getest, toen was ik daar niet allergisch voor. Maar er blijft van alles bij komen de laatste tijd, dus ik durf het niet te zeggen. Geloof dat ik er nu met het verharen wel wat last van heb, maar het is goed uit te houden Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie