Stierenvechten!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rensje

Berichten: 521
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: Rotterdam

Stierenvechten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 17:22

Ik zit nu naar een spaanse zender te kijken, en echt met verafschuwing!
Ze zijn aan het stierenvechten, en ik ben helemaal geen type wat snel zegt, achhhh arm beestje, maar dit vind ik echt te ziek voor woorden, vooral de manier waarop het wordt gedaan.
Eeerst maken ze het beest al helemaal gek met dat gezwaai van die kleedjes, vervolgens krijgt hij een paar spiezen in zijn rug gedrukt. Er liepen ook een paar paarden in de ring( met harnas en al) en toen de stier zo'n paard aanviel (paard had niks, ijzeren soort harnas om zich heen) peurde de ruiter met een puntige speer zo een paar gaten in de rug van het beest, je zag het vlees letterlijk rondvliegen.
Ik vond dit zo misselijk! Ik kan zowieso niet begrijpen dat dit traditie is in Spanje, dat mensen er lol in hebben om het te zien....
Het ergste vind ik nog dat ze net zolang doorgaan totdat de stier zich gewoon niet meer kan verdedigen, totdat hij neervalt...dan duwen ze een zwaard door zijn hoofd(of rug?)...

Ik zat te kijken, en mijn mond viel echt open van verbazing, ook hoeveel respect mensen hebben voor die man in het midden (ben de naam even kwijt).
Wat ik ook erg zwak vind, zodra de stier te gevaarlijk wordt voor de man, komen er van alle kanten mannen met zwierende doekjes, waardoor de stier daarop af rent. Die mannen gaan dan snel achter een houten muurtje staan, waar de stier niet bij kan...

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo'n type die denkt: achhh een vies paardje, dat beestje zal wel verwaarloosd zijn..(met geen enkel dier)maar dit vond ik te erg voor woorden...werd er gewoon misselijk van

Gezocht: Bijrijdpaardje omgeving rotterdam( berkel en rodenrijs, bergschenhoek, schiebroek, hillegersberg...)

A woman needs two animals: The horse of her dreams and a jackass to pay for it.


Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:25

sja ik ben er ook tegen, maar het is hun cultuur he

de portugese versie is een stuk vriendelijker, dat is geloof ik gewoon het opjagen, zonder hem te doden...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noor, SemrushBot, zivazoef en 31 bezoekers