verdrietig om schreeuwende buurvrouw

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

verdrietig om schreeuwende buurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-04-04 20:03

Beetje vreemde titel maar t is dus echt zo.
Ik voel me vreselijk klote op t moment.

Jeroen (man) was net aan t spelen met onze honden in de tuin, ik heb een ontzettend enthousiaste (jonge) mechelse herder.
Deze wil als ze t naar dr zin heeft met spelen nog welleens blaffen (welke hond niet?)
Nu hebben wij hier tegenover een aantal honden wonen die dag en nacht buiten zitten en om t minste geringste beginnen te blaffen.
Als mijn honden buiten zijn dan begint zij uiteraard ook te blaffen.
Natuurlijk haal ik haar dan meteen binnen en zorg dat ze stopt met blaffen.

vanavond was jeroen dus aan t spelen buiten met ze en de bel gaat.
de moeder van mijn buurman (34) ik doe de deur open en meteen begint ze vreselijk te schreeuwen.
ik bleef rustig en vroeg haar rustiger te praten aangezien er nogal wat mensen op t plein zaten.
Ik kreeg echt de meest vreselijke dingen naar m'n hoofd gegooid...
Ze zou voor de 3 e keer de politie bellen, de hele buurt zou last hebben van mijn honden die de hele dag door zouden blaffen.
Ze zou ervoor zorgen dat mijn honden weg gehaald zouden worden.

Natuurlijk moet ik me dit niet aantrekken maar omdat ik al zoveel ben kwijt geraakt door m'n ziekte wil ik mijn honden absoluut niet kwijtraken!
Wij zijn absoluut goed voor onze honden, ze krijgen 4 keer per dag eten, worden uitgelaten wanneer nodig, mogen spelen in de tuin, hebben een nette GROTE bench waar ze snachts en overdag als wij weg zijn in zitten, en wij hebben nog nooit van ons leven een vinger naar ze uitgestoken (niet negatief iig.)

Toch voel ik me vreselijke klote hierdoor....
Sorry voor t lange verhaal maar moest t gewoon kwijt!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:09

Jeetje Scheve mond
Kan me voorstellen dat je je hier rot over voelt, ook al ben je niet schuldig, als iemand met dat soort dingen komt ga je toch aan jezelf twijfelen.....

Maar zo'n vaart zal het allemaal toch niet lopen?

Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:10

Vreselijk zeg! Mijn achterbuurman loopt hier wel eens dronken over straat Boos! We hebben hem ook al eens van straat gehaald, omgevallen met de fiets......... vreselijk zeg!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 20:23

De politie kan toch niets doen zolang jij aan kan tonen dat dat mens gewoon uit haar nek kwatst, en dat doet ze!
Lomp zijn zulke mensen, kan me heel goed voorstellen dat je je er rot over voelt,
mag ik terug tegen haar gaan schreeuwen? Knipoog

Geniet jij maar lekker van je honden en laat dat mens in de **** zakken, zulke mensen zijn het niet waard om je druk over te maken!

Mocht je er nog mee zitten moet je misschien nog maar even met haar gaan praten,
dat je het niet leuk vond dat ze zo deed, en even rustig als twee volwassenen onder elkaar erover praten

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38676
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:03

Hoi Angelique18,

Wij hebben ook in zo'n situatie gezeten. In ons geval was het wel zo dat onze honden blaften als wij niet thuis waren. We hebben zelfs eens de politie aan de deur gehad. Die vertelde ons dat we eerst een waarschuwing krijgen, bij de volgende melding een procesverbaal, bij de derde melding nemen ze de honden in beslag. Dit alles is zo'n 8 jaar geleden gebeurd.

Ik wil je niet meer de put in helpen maar ik wilde je wel op de hoogte brengen hoe het blijkbaar werkt in Nederland.

Ik heb geen idee of je honden werkelijk blaffen als je niet thuis bent, het is een moeilijk op te lossen probleem. Wij hebben, indertijd, een blafband aangeschaft. De meeste mensen vinden het zielig, maar als ik moet kiezen tussen mijn hond in het asiel of een blafband hoef ik niet lang na te denken! Op een geven moment hoefde de blafband niet meer aan, alleen het idee dat ze hem om had was voldoende voor onze hond om niet meer te gaan blaffen.

Succes en ik hoop voor je dat het met een sisser af loopt!

Ben je een Bokker of een Jokker....


fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:13

he wat vervelend kan me voorstellen dat je je er rot over voelt!
Heel veel succes en kop op!! Ach gut

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world aloneā€¦

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:26

Ach joh maak je niet druk... Je hebt nu hele andere dingen aan je hoofd ....

Kop op je weet wel beter Knipoog

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:06

Nou dan zouden ze ieder baasje die een hond heeft de hond moeten afpakken honden blaffen nou eenmaal wel eens. Het is wat anders als je de hond de hele dag alleen laat maar dat is in jou geval ook niet zo. Dus zal me maar niet al te druk maken hoor.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 01:21

Joh woon jij toevallig bij mij in huis, onder een van de tegels verstopt?
Ik heb ook een melige herder en ook zo'n buurvrouw
Wat die allemaal al niet verzonnen heeft om mensen op ons af te sturen.
Blaffende honden 24 uur per dag (merk ik niks van terwijl ik ze 24 uur per dag bij me heb behalve als ik boodschappen doe Verward )
Stankoverlast, merk ik ook niks van eigenlijk.
Mishandeling, joh als iemand ze verwend ben ik het wel maar goed.
In het begin wil je nog wel eens denken, joh heb je er echt zo'n last van, dan zal ik er eens op gaan letten. Na een poosje dacht ik echt dat ik gek werd, poltie gezien, woningbouw gezien enz. Dus wat deed ik, elke keer als ik weg ging een casette pakken en opnemen. Bij thuiskomst weer afluisteren, en wat bleek, helemaal doodstil, geen blaf te horen. De rest van de dag ben ik altijd bij ze dus weet ik 100%zeker dat ze niet zo debiel doen als ze beweerd. Tuurlijk blaft (en de ander huilt=husky) weleens, of zoals jij zegt met het spelen of als er iemand aan de bel staat.
Dat vind ik heel normaal eigenlijk, mijn honden mogen toch ook vrolijk zijn.
Ook bij mij in de straat zit een hond altijd buiten en jept de hele dag door. Fijn, maar daar word niet over geklaagd.
Het is bij ons echt niet om de honden te doen hoor, gewoon dat ze niks anders te doen hebben, dus vervelen ze ons maar. Het houd dan ook niet op bij het zeuren over de honden hoor, alles zeuren ze over. En dat terwijl ze helemaal niks kunnen aantonen.
Zolang ze niks kunnen aantonen kunnen ze je ook niks maken.
Dat weet ik nu inmiddels, maar ook ik heb al een hond op moeten geven(had er 3) omdat ik er niet meer tegen kon, ik was compleet over de toeren en wist me echt totaal geen raad meer met alles. Ik woon hier nu alweer 4 jaar en het word steeds ietsje minder, maar fijn woon ik hier niet, ik voel me niet thuis in mijn eigen huis. Altijd weer iemand die over mijn schouder mee kijkt en altijd mezelf afvragen wat ze aan het bekokstoven zijn.
Ik was zo blij met mijn huisje, eindelijk een plek gevonden waar ik aan MIJN leven kon beginnen (zal er niet verder op in gaan). Helaas bleek dat niet zo te zijn en is het ook heel zwaar geweest voor mij, maar dankzij mijn vriend ben ik weer ver opgeknapt en kan iedereen mijn reet kussen. Toch gebeurt het nog steeds af en toe dat de moed me weer even in de schoenen zakt. Maar nooit echt nooit meer sta ik het iemand toe om een van mijn dieren af te pakken!!! Dat wil ik echt nooit meer meemaken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: juniper, kaatje89 en 136 bezoekers