Hond te oud voor asiel?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 21:51

kreeg net mail van een bepaalde site dat de advertentie die ik had geplaatst voor de hond verwijderd was omdat het niet overeenstemde met de gebruiksvoorwaarden enz.

Dus ik gaan lezen: 'Het is verboden aan te bieden: Staffordshire en Pitbull zonder papieren, advertenties om veel geld te verdienen, sex en ...'

Staat dan alleen maar in de ad dat het VERMOEDELIJK een kruising ermee was, had ik dus beter niet gedaan! heb dus nu men lesje geleerd! kan ik zooo boos om worden! Ik ken zo veel 'gevaarlijke' honden die allesbehalve stafford of iets in die richting zijn! het griezeligste beest dat ik ooit heb ontmoet (heb er nog litteken van) was een schotse collie (lassie dus) Verward

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 22:53

Renske20 schreef:
onze ridgebacks komen misschien ook op die lijst wist de hondenschool te vertellen Scheve mond

Rhodesian ridgebacks?? Verward Nooit gehoord dat die 'agressief' zouden zijn. Ik heb 2 maanden in Zuid-Afrika gezeten, en daar liepen ze zowat overal vrij hond. Ik vond ze leuk, lief en enthousiast . (En mooi Bloos )

Verder ben ik het met de meesten hier eens. Volgens mij worden honden gemaakt zoals ze zijn door hun baasjes. Ik ken ook honden die op deze beruchte lijst staan, maar die zijn heel lief en lopen gewoon rond los. (American Staffordshire, op een manegebedrijf waar veel kinderen rondlopen.). Tuurlijk zullen er ook doorgefokte, gekke beesten bijzitten, maar om nou meteen een soort van lijst aan te maken van gevaarlijke honden.... Ik ken ook teckels die flink kunnen bijten.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:00

teckels grrr, keb al drie keer een teckel in mijn enkels gehad
takkebeest

maar idd, erg vreemd , vooral omdat het een bels asiel betreft
als er geen uiterlijke kenmerken zijn van een staffje gewoon alleen de andere kant van de kruising vertellen
(als er geen agressie problemen zijn zie ik het probleem van het staff kantje verzwijgen niet, vooral omdat het waarschijnlijk een kruising is met en het dus ook niet eens zeker is)

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 23:12

Maar waar het dus vooral om gaat, is dat een stafford zonder papieren, heel goed een pitbull kan zijn. En pitbulls zijn wel 'gevaarlijk'. Als zij papieren heeft van de stafford-ouder, wat dus niet het geval is, zou er volgens mij niets aan de hand zijn.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:23

Vanity..zet eens efkes een foto van de hond in je topic..ben benieuwd..

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 11:27

ik ga er vanavond langs om foto te maken, en mss weten ze nu al wat voor kruising het echt is (als de vorige eigenaars het zelf wisten natuurlijk)