Jippie!!!! Brief van de politie gekregen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 14:34

kojack schreef:
Hey meis gefeliciteerd !

Kan je vriend niet op de veiling werken ? Of bij een kwekerij ? Dat is allemaal bij jullie in de buurt toch ?


Op de veiling nemen ze iig via het uitzendbureau alleen maar mensen aan die (al) Nederlands spreken... kwekerijen kunnen we wel proberen, dat zou nog leuk zijn ook want Simon is dol op planten Haha! . Hmmm, misschien de kwekerijen maar eens bellen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 14:39

Heeft hij al iets van nederlandse les gevolgd? Of was dat nog niet mogelijk? Ik snap dat je in de praktijk het snelst leert, maar al die d's en dt's (mag zelf ook wel een bijlesje Clown ) en zo....

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 14:44

Hij heeft van mij een pakket gekregen bestaande uit 3 cd's en een boek waar hij de basis mee aan het leren is... een cursus hebben we hem expres nog niet voor ingeschreven... Woensdag heeft Simon nav zijn inschrijving in de gemeente nl. een uitnodiging gekregen (waarvan we wisten dat deze zou komen) en er wordt dan bekeken of hij in aanmerking komt voor een gratis cursus die bestaat uit Nederlandse les en 'maatschappijleer'... zo ja, dan bekijken ze ook voor hoeveel dagen hij in aanmerking komt. Duimen dus graag! Haha! Aangezien ze de aanmeldingskosten hebben verhoogd van 56 euro naar 430 euro (wij hebben dus 430 euro betaald Bloos! ) vind ik een gratis taalcursus dus wel reeel... Het zal wel leuk voor Simon zijn om ergens mee bezig te zijn en om zo contacten te leggen.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:01

Wat een klap geld Bloos!
Dus ja, op z'n minst een gratis taalcursus (oons bint zuunig Knipoog )

Maar dan kan je tenminste wat doen, het lijkt mij erg saai worden als je (lang) verplicht vakantie moet vieren.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:57

Jasja, probeer het anders eens bij Totaal techniek Frans van Zaal in de Kwakel, ik heb daar 4 jaar gewerkt voor ik hier heen "emigreerde"
Leuk bedrijf en ze waren altijd op zoek naar goede monteurs.
Ik kan anders wel even wat mensen polsen daar, heb nog regelmatig contact met ze.
Pb me anders even met gegevens over wat hij allemaal kan.

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:43

Super, gefeliciteerd! OK dan!

Liefs Dominique

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 18:54

Wat goed !!! En nu hopen dat alles volgens door gaat met de cursus enzo. Heel veel geluk gewenst voor jullie !!