arm konijn..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 14:55

Vanochtend kwam ik bij mijn konijn, ze zaten met zijn tweeen tegen elkaar aangedrukt in een hoekje gedoken. Beetje vreemd, vooral omdat ze bang leken, maar ja. Pebbles besloot toch maar te gaan lopen, is hartstikke mank...haar rechterachterpootje houdt ze stijf tegen haar buik aan geklemd, zit ook vol bloed van een wond aan haar dijbeen Huilen Arm beestje, ze is zo stoer en laat niks merken, maar ik zie gewoon dat ze veel pijn heeft, en het is nog zo'n baby..Doet me gewoon verdriet om er naar te kijken, we hebben het schoongemaakt, dierenarts is dicht. geen idee waar het van komt, wel weet ik dat de laatste 2 dagen 2 keer (minstens) een kat bij de ren was, vind ik heel eng, vooral omdat het gaas is doorgezakt waar hij erop heeft gezeten. Muffin is nu helemaal gestresst, die ligt maar op steeds dezelfde plek met kloppen hartje, wordt alleen beetje rustiger als ik haar af en oe op schoot neem.
Zit er echt mee, die konijnen zijn zo belangrijk voor me.. Scheve mond\

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 15:57

Goh, wat zielig zeg......
Verdrietig
Als je echt het vermoeden hebt dat de kat het e.e.a. op z'n geweten heeft, dan hoop ik dat je iets kunt vinden zodat de kat niet meer in de buurt kan komen.
Het kan zelfs zo zijn dat ze door de kat in paniek zijn geraakt, en zichzelf verwondt hebben.
Sterkte........

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 16:04

Dat zou heel goed kunnen, vooral muffin raakt heel snel in paniek, de hele dag al bij elk geluid Frusty Er staat iig een emmer water in de buurt, over een betere oplossing moeten we nog even denken.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 17:01

Nu er een wond is vooral de vliegen uit de buurt houden! Gelukkig zijn er niet zo veel meer, maar als er vliegen bij komen en eitjes leggen in de wond, heb je kans op maden. En dat wil je helemaal niet bij je konijn! Dus een stukje vitrage of iets dergelijks erover spannen. En idd kat-vrij houden (hoe?)

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-01 17:06

oh, dat is slim Riette, bedankt! zit al hard te denken over het katvrij houden, maar het is wel moeilijk. Sowieso om het schoon te houden, want het is een ondernemend beestje, en ook al heeft ze nog zo'n pijn, ze blijft door de modder rennen. Heb haar inmiddels al opgelsoten, dat moet dan maar voor even.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:20

Citaat:
Op 2001-10-06 17:01, schreef Riëtte:
Nu er een wond is vooral de vliegen uit de buurt houden! Gelukkig zijn er niet zo veel meer, maar als er vliegen bij komen en eitjes leggen in de wond, heb je kans op maden. En dat wil je helemaal niet bij je konijn! Dus een stukje vitrage of iets dergelijks erover spannen. En idd kat-vrij houden (hoe?)


Op die manier ben ik van de zomer mijn konijn dus kwijt geraakt, en dat is zo'n naar gezicht, dat wil je niet meemaken...
Sterkte met je konijn...

homer
Berichten: 181
Geregistreerd: 13-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-01 18:28

Inderdaad een goed idee van die vitrage !
Mijn zus heeft ook konijnen EN last van katten, en die heeft een constructie in elkaar geknutseld van een soort voorzet-frame met gordijnvitrage.
Er zit dan ongeveer een halve meter tussen de vitrage en het konijnenhok, genoeg dus om de kat op afstand te houden, en de konijnen kunnen toch nog fijn naar buiten kijken.
Mocht je de kat-in-kwestie bij het konijnenhok zien, dan er inderdaad een emmer water overheen gooien.
Schrikt ontzettend af (katten hebben echt een broertje dood aan water Boos! ), en je doet ze toch geen pijn.
Onze katten gaan ook weleens ongewenst "op visite" bij de buurtjes, en nadat ze op mijn verzoek een emmer water hadden gegooid, zijn ze er nooit meer geweest.
Sterkte met Pebbles !