Zo onvoorspelbaar kan het leven zijn.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Zo onvoorspelbaar kan het leven zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 02:25

Het is fout omgaan met een man die getrouwd is. Maar een man die liefde zoekt ivm de problemen prive laten vallen is net zo fout.

Ik ken hem al een paar jaar via het werk toch hadden we elkaar nog niet echt aangekeken. Tot die ene dag na een geweldige drukke dag aan de bar. Nog even een afzakkertje nemen. Opeens sloeg er een vonk over en leek het of we elkaar al jaren iedere dag spraken. Veel kwam naar boven ik merkte al snel dat er prive een hoop fout zat hij zocht een toevlucht en die vonk was het. Toen ik vroeg waarom hij niet weg ging was er maar een reden en terecht: de kinderen. Zijn oogappels zijn reden om te blijven ik kreeg zoveel respect voor hem.

Vanaf die avond is er weer een lach er schijnt weer een zonnetje. Ik ben blij dat ik hem blij kan maken. Er volgde een etentje erna een borrel bij me thuis. En zo nog wat leuke momenten samen.Zo stoer van buiten maar ow zo'n klein hartje dat kleine hartje ging nu weer ergens voor. Mij maakt het niet uit als hij maar happy is ben ik ook happy dit doet me goed voel me vrij maar ook benauwd en bang voor wat komen zal. Eens zal hij moeten kiezen voor zijn vrouw en kids of een vrij leven met mij in de buurt. Een keuze die hij zelf moet maken. Samenwonen en kinderen wil ik niet alleen iemand om me heen voor die ene knuffel en aandacht die iedereen nodig heeft.

Nu hij happy is voelt hij zich sterker en misschien sterker om een keuze te maken. Ik wil hem niet beinvloeden en moedig hem aan vooral aan zijn kinderen te denken die gaan voor alles. Ik hoop dat die beslissing snel komt voor ons beide ook als hij niet positief voor mij. Ik weet niet of ik van hem hou omdat ik weet dat het niet kan zo. Maar wederzijds respect is er zeker. Ik wil alleen dat hij happy is en kiest voor zichzelf.

Altijd heb ik gezegt dat ik hier nooit aan zal beginnen maar je ziet het overkomt je en het laat je niet los. Helemaal niet los. Ik voel me dubbel ene kant wil ik van hem houden maar ik durf me niet te laten gaan aan de andere kant wil ik die vriend zijn die hem kan helpen.


SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:46

Dubio schreef:
Het is fout omgaan met een man die getrouwd is. Maar een man die liefde zoekt ivm de problemen prive laten vallen is net zo fout.
Verward dat wordt een hoop liefde geven aan al die mannen met prive problemen.

Amor Vincit Omnia

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:55

Ik ken dit soort mannen. Hij krijgt nu alles wat hij hebben wil, waarom zou hij er iets aan veranderen? Een ECHTE vent zoekt een oplossing voor zijn problemen, en accepteert ze niet en zoekt hetgeen wat hij in relatie A niet krijgt in relatie B.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:57

Ik geloof dat ik mijn mening maar inslik.........

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:16

Je moet die echte mannen wel de tijd geven om hun keuze te bepalen. Misschien heeft deze man gewoon baat bij een goede vriend waarbij hij terecht kan met zijn zorgen. Soms moet je mens de voordeel van de twijfel geven en niet onmiddellijk veroordelen als een persoon die van twee walletjes eet.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:16

Ik denk dat ik mijn mening ook maar lekker voor me hou..... Haha!

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 10:23

Ik ben net zo goed fout ik weet wat er gebeurt. Het rare is dat ik er vrede mee heb. Ik ken de verhalen van zijn priveleven van zijn collega die een vermoeden heeft maar zijn mond houdt.

Ik heb niets anders dan respect dat hij toch de moeite neemt om er wat van te maken ik zal hem daar alleen maar in steunen. Denk toch dat een hoop vrouwen in deze sitautie anders denken. Hij vlucht en zoekt even rust en lol dit wil niet zeggen dat er gelijk een relatie of sex is maar gewoon samen even lachen en kletsen en wat drinken.

Meningen mag maar zie het niet gelijk zo slecht zoals hier geschreven wordt. Petraaken geeft precies aan wat ik ook denk en voel.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:30

misschien moet je je verhaal over een half jaar hier nog maar eens doen. waarom ben je eigenlijk in dubio?

Amor Vincit Omnia

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 10:48

Misschien wel SP misschien is het dan wel voorbij misschien ook niet.

Dubio omdat het misschien beter is te stoppen voor het echt misgaat.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:52

Dubio schreef:
Dubio omdat het misschien beter is te stoppen voor het echt misgaat.
en niet voor die vent, maar voor jezelf.

Amor Vincit Omnia

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 11:02

Hij hoeft niet te kiezen ik zal hem daar ook echt niet tot dwingen en als hij voor zijn vrouw kiest zou ik er alleen maar achter staan. Ik ben nu alleen die ene vriend waar hij lol mee kan hebben en dat is het enge.

Mocht hij voor mij kiezen zal het toch geheim blijven omdat het werk in de weg zit. Dat risico kunnen we beide niet nemen. Ben gelukkig geen jonge puber die niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Maar toch baal ik dat het me overkomt.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:06

Dubio schreef:
Maar toch baal ik dat het me overkomt.


Het overkomt je? Je bent er toch met je volle verstand bij?
Ik ben daar zelf heel rechtlijnig in, misschien soms wat te, maar dit soort dingen overkomen je niet, daar werk je zelf aan mee.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:06

Als jullie vrienden zijn wat is dan het probleem?Je wilt dus wel verder met hem?Nou als je een paar levens wilt verpesten dan zou ik dat zeker doen.

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:09

Dubio schreef:
Hij hoeft niet te kiezen ik zal hem daar ook echt niet tot dwingen en als hij voor zijn vrouw kiest zou ik er alleen maar achter staan. Ik ben nu alleen die ene vriend waar hij lol mee kan hebben en dat is het enge.

Mocht hij voor mij kiezen zal het toch geheim blijven omdat het werk in de weg zit. Dat risico kunnen we beide niet nemen. Ben gelukkig geen jonge puber die niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Maar toch baal ik dat het me overkomt.


Is dat woordje enge een Freudiaanse verspreking of bedoel je ook werkelijk enge?

Buiten het feit dat ik vind dat een getrouwd persoon (man of vrouw) geen relatie moet aangaan met een ander zijn dit soort "vrienschappen" toch niet zonder risico.
Zolang het alleen bij vriendschap blijft, prima maar hoe vaak is het niet zo dat de getrouwde persoon meer wil dan vriendschap en wat dan?

Ik heb daar trouwens zelf ervaring mee. Aardige man, gingen gezellig in de pauzes wandelen want de rest hing alleen maar in de kantine, we hadden lol en verder niets. Tot hij meer wilde. Ik wilde dat niet. Hij was niet alleen getrouwd, zijn vrouw was ook nog zwanger. Ik had dat nooit voor mezelf kunnen verantwoorden.
Vanaf dat moment begon hij mij te stalken op de werkvloer, hele dozen bonbons kwamen via de interne post binnen, kaartjes, cadeautjes, je kan het zo gek niet verzinnen. Continue liep ik hem tegen het lijf. Binnen de kortste keren wist iedereen er vanaf en bazuinde hij rond dat we een relatie hadden.

Ik ben op een andere locatie gaan werken omdat ik er werkelijk niet goed van werd. Op een dag kwam hij erachter waar ik zat en begon de interne post opnieuw allerlei verrassingen te bevatten. Uiteindelijk ben ik daar weggegaan (niet alleen om die reden) maar als je een leuke baan hebt kan het hele vervelende gevolgen hebben.
Hoeft natuurlijk niet, mijn ervaring staat op zichzelf maar het is wel iets om rekening mee te houden.

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:19

Heb je zelf nu een relatie? of ben je alleen?

RH PAJKOVSKI
De enige arabier in Nederland die ZZ Licht loopt!

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:24

Ik heb een soort gelijk iets meegemaakt, al had ik toen zelf ook een vriend...
Als er een vonk overslaat dan gaat dat verder dan 'goede vrienden' dat zul je zelf ook wel zo voelen. Je ben t niet voor niets in dubio, omdat je weet dat het ergens toch niet helemaal klopt...
Natuurlijk ben je gevleid door al die aandacht en het leuke contact.
Doe wat ik heb gedaan, ga eens pittig in gesprek en gooi alles op tafel.
In mijn geval is er daarna een echte, gezonde vriendschap ontstaan!

Faber quisque fortunae suae

Boomerang
Berichten: 1506
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:28

Het schiet niet op om nu alle cliches over getrouwde mannen uit de kast te halen. Uit je verhaal begrijp ik dat je alleen bent (?) en je ook bewust bent van de niet-ideale situatie. Wat ik alleen niet snap, in je taalgebruik ed. kom je over als een intelligent iemand. Iemand die dus niet afhankelijk hoeft te zijn van een ander. Je verschuilt je onder "als hij happy is ben ik het ook" maar dat gaat natuurlijk niet op. Kies voor je eigen geluk of berust in je lot als "minnares" van een getrouwde man met alle bekende gevolgen van dien.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:30

Ach... vergeet het maar, hij kiest nooit voor jou.
Vergooi je leven hier niet mee, je maakt alleen jezelf ongelukkig.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:33

Hij blijft bij zijn vrouw voor de kinderen..
Ik ken zo'n soort verhaal van een oude vriendin van mij.
Die moeder bleef bij haar man, tot haar kinderen mochten kiezen, bij wie ze wilden wonen.
En dat is evengoed nog een heel verhaal apart geworden, waar de kinderen weer dupe van werden Scheve mond

Maar denkt hij dat die kinderen later zeggen, bedankt pa?
Ik zou me reuze schuldig voelen, als mijn vader dat zou zeggen..
Dan zou je toch denken, van had ik het maar eerder gemerkt, oid?
Wat als die kinderen iets merken, zullen die het verschil zien tussen vrienden en een andere vrouw?

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:37

Als zo'n vent echt van zijn kinderen houdt maakt hij gisteren nog een keuze...
voor de kinderen... wat een kul... de kinderen willen ouders zien die van elkaar houden en niet een papa die ergens anders scharrelt.

Geniet nu, het is later dan je denkt

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 11:46

Boomerang schreef:
Het schiet niet op om nu alle cliches over getrouwde mannen uit de kast te halen. Uit je verhaal begrijp ik dat je alleen bent (?) en je ook bewust bent van de niet-ideale situatie. Wat ik alleen niet snap, in je taalgebruik ed. kom je over als een intelligent iemand. Iemand die dus niet afhankelijk hoeft te zijn van een ander. Je verschuilt je onder "als hij happy is ben ik het ook" maar dat gaat natuurlijk niet op. Kies voor je eigen geluk of berust in je lot als "minnares" van een getrouwde man met alle bekende gevolgen van dien.


Idd Boomerang dit is het je beschrijft het precies.

Heb een vriendin die op deze manier al 3 jaar een relatie heeft. Diverse malen heb ik haar te hulp moeten schieten en haar uit de brand moeten halen. Ik keurde het niet goed maar om d'r daarom te laten vallen is weer wat anders. Ik altijd gezegt dat ik dit niet zou doen. En nu overkomt het me en begrijp nu wat ze voelt. Er sloeg een vonk over het kwam van beide kanten opeens spontaan. Ik hou het nog af omdat ik geen problemen wil. Maar hoe lang kan ik dit volhouden.

Ik ben half alleen heb al jaren een onmogelijke relatie met iemand die veel weg is. Ik wil niet samenwonen en kinderen krijgen maar toch zou ik meer willen dan wat ik nu heb maar wil ook geen huwelijk verpesten.
Trouwens het is al verpest dus niet mijn schuld.

Citaat:
Ach... vergeet het maar, hij kiest nooit voor jou.
Vergooi je leven hier niet mee, je maakt alleen jezelf ongelukkig.


Wil en hoeft hij ook niet wil dat hij voor zichzelf kiest.

Citaat:
Dubio schreef:
Maar toch baal ik dat het me overkomt.
Het overkomt je? Je bent er toch met je volle verstand bij?
Ik ben daar zelf heel rechtlijnig in, misschien soms wat te, maar dit soort dingen overkomen je niet, daar werk je zelf aan mee.


Tuurlijk dat zal ik ook niet onkennen. Op dat moment voel je iets gebeuren waarvan je weet dat het niet kan. Heb jij dat nog nooit gehad.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:48

Wat ben je nu van plan?
Ben je er al uit wat je wilt gaan doen?

Faber quisque fortunae suae

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-04 11:49

Myrddin schreef:
Als zo'n vent echt van zijn kinderen houdt maakt hij gisteren nog een keuze...
voor de kinderen... wat een kul... de kinderen willen ouders zien die van elkaar houden en niet een papa die ergens anders scharrelt.


Ik weet het uit mijn jeugd ruzieende ouders richt meer schade aan dan je denkt. Toch omdat er kinderen in het spel zijn doe je meer moeite dan normaal.

Het enige wat ik NIET wil is dat hij voor mij kiest.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:50

Dubio schreef:
Citaat:
Ach... vergeet het maar, hij kiest nooit voor jou.
Vergooi je leven hier niet mee, je maakt alleen jezelf ongelukkig.


Wil en hoeft hij ook niet wil dat hij voor zichzelf kiest.


Maar wat zijn jouw gevoelens dan?

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:52

Dubio schreef:
Tuurlijk dat zal ik ook niet onkennen. Op dat moment voel je iets gebeuren waarvan je weet dat het niet kan. Heb jij dat nog nooit gehad.


Als ik weet dat het niet kan dan stop ik er mee Knipoog Dat wil niet zeggen dat ik me niet kan voorstellen dat het gebeurt, maar ik vind dat je niet kan zeggen dat dit je overkomt. Je maakt zelf een keuze om er mee verder te gaan, je kunt er ook voor kiezen te stoppen.
Zo kan jouw vriend er ook voor kiezen actief te gaan werken aan de problemen met zijn vrouw, in plaats van zich er achter te verschuilen.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, CarpeDiem_, fotolijstje, GoogleAdsense, IASCrawler, MarliesSam, Muronia, pinto_1, rider, Roosch, ryukapple, Selina, spookyskippy, VinandoW, xrobbiee, xSagan en 168 bezoekers