Wat doe je als een bokker de spullen niet opstuurt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat als je de spullen niet krijgt

Bombarderen met boze PBtjes
24 (13%)
Jammer geld weg...
2 (1%)
Eisen dat je het geld terug krijgt....
31 (17%)
Proberen via de bank het geld terug te halen? (als dat kan)
24 (13%)
Open en bloot op BOKT bekend maken....
85 (47%)
anders, namelijk.....
14 (7%)

Totaal aantal stemmen: 180


Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:34

het is bij mij 1 x fout gegaan, had ik het pakje al verstuurd en geen geld gekregen, de Bokker heeft ook nooit meer een bericht geplaatst hier (onder die naam).
nu vraag ik naam, adres en tel.nr. van degene met wie ik een deal maak.
ik zit overigens met spanning op een pakje te wachten, ik vind het iedere keer weer spannend of het allemaal zal kloppen....

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 10:41

Ik heb er nog nooit mee te maken gehad, maar ik zou zoiezo zorgen dat ik gegevens van de persoon heb. Dan ga ik eerst heel veel PBen (stalken Tong uitsteken) En heeft dat geen effect dan open ik een topic en kan het me niet schelen hoe mensen erover denken!

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 11:15

Tja, waarom zou je gaan schelden, stalken en weet ik veel wat als een incassobureau veel makkelijker is? Kwaad worden en stalken doet vaak meer kwaad dan goed.

horsenut

Berichten: 275
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 12:04

Het hoeft niet altijd moedwil te zijn zo had ik een tijdje terug mijn stijgbeugelriemen van wintec verkocht en de koper had netjes betaald ik wilde het als pakket versturen, maar kon volgens de tpg gewoon door de brievenbus dus ik heb hem gewoon normaal verstuurd.
Het pakketje is NOOIT aangekomen en is ook niet meer te controleren.
We hebben toen besloten dat we allebei de dupe waren en ik heb de helft van het bedrag terug gestort, maar balen is het wel Boos!
Bij de tpg zeiden ze dat het gewoon aangekomen moest zijn, maar ik geloof haar op haar woord dat het echt niet zo was, toen ik nogmaals belde naar de tpg zeiden ze dat het niet te controleren was en ik gewoon PECH had Verdrietig

Ik heb hier wel van geleerd ik stuur nooit meer iets op zonder pakket zegel ook al is het zo klein dat het makkelijk door de brievenbus past.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:41

anke voorlopig heb ik nog niets binnen en ook niets meer gehoord.
ik hoop voor jou betere berichten

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 23:40

cornelie schreef:
Gewoon een incassobureau inschakelen. Heb ik ook gedaan met een bokker en inmiddels heb ik het geld gehad. Dat heb ik als particulier gedaan en is dus ook gewoon mogelijk. Als jij betaald hebt stuur je gewoon eerst een rekening naar de verkoper. Als deze niet terugbetaald of het artikel opstuurd neem je contact op met het incassobureau. En klaar is klara Haha!

En wat is Klara dan kwijt aan het incassobureau?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 07:38

Chips.....vandaag nog geen beugelriemen
Wel een pakketje dat ik vandaag op kan gaan halen, maar denk dat dit de flockpaardjes van Lydia zijn.
De beugelriemen zouden zowiezo door de brievenbus komen, nou ja misschien vandaag?!

Incassobureau kost denk ik ook veel geld en het gaat "maar"om 6,50

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:05

Anke"]
[quote="gijsenkim schreef:
Ik snap het niet hoor. Ik zou voor die paar eurotjes die kat niet willen halen........ zou me doodschamen



die kat?! Verward

Deze snap ik niet helemaal.... Schijnheilig
[/quote]


ik bedoel dat je toch niet voor die paar eurotjes zo over de tong wilt gaan. Iemand wordt onbetrouwbaar en eigenlijk een dief genoemd en ik zou dat niet willen zijn voor die paar centen.... Kijk leg je een miljoen te grabbel dan neem ik het wel mee denk ik Haha! Haha! Haha! , maar om voor een paar centen een dief te zijn is gewoon stom

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:29

Incassobureau is niet duur. ( althans, niet degene die ik heb gebruikt ) Tot een bedrag van 1000 euro zijn de kosten 7,5 % van het bedrag. Dit wordt ingehouden, de rest wordt aan jou overgemaakt. De 'beschuldigde' krijgt de rest van de kosten voor zijn/haar kiezen. Dus als het bv om een bedrag van 50 euro gaat wordt er 3,75 ingehouden. Iets is beter dan niets toch Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:36

Ik heb ook Bokt nog niet echt problemen gehad, wel eens dat je iets kocht en dat het in realiteit enorm tegenviel.
Een hoofdstel in een extreem grote maat waarvan de stiksels al erg slecht waren en een bit waarvan de ringen al zo enorm waren uitgesleten dat het niet fatsoenlijk meer te gebruiken was. De laatst genoemde heb ik gelijk weggegooid, ik zou niet willen dat een paard daar nog rondjes mee moet lopen en zijn mondhoeken open haalt.
Nou waren het ook kleine prijsjes dus het is geen ramp, maar toch is er een lichte teleurstelling als je dan de envelop open maakt.

Maar ik heb ook heel goede ervaringen, Honeybee die een rijbroek te koop had, ik heb haar hetzelfde uur het geld overgemaakt en binnen een paar dagen had ik een schitterend broek die als gegoten zat.
Of T@nj@, die de spullen vaak nog opstuurt voor ze het geld al binnen heeft en waarbij de spullen vaak boven verwachting zijn.
Cornelie, bij haar heb je ook altijd binnen no time de spullen keurig verpakt in huis.

Ik ben 1 keer bijna nat gegaan, maar dat was via Marktplaats... Die persoon stuurde ook het K&K bit wat ik gekocht had maar niet op, ik heb toen op Bokt een topic geopend om te vragen of iemand haar kende, dat bleek zo te zijn. Ook op Marktplaats waren enkele gedupeerden die een oproepje gedaan hadden. Ze had wel een valse naam opgegeven maar met de gegevens die ik van mijn afschriftje had wisten enkele Bokkers toch wie ik bedoelde. Toen ik dat liet weten had ik na maanden eindelijk mijn bitje. Alleen kwam die persoon dat topic na een paar maanden tegen hier op Bokt en ik had gelijk een bedreiging aan mijn broek, dat liet ik niet over mijn kant gaan en ben er dubbel en dwars overheen gegaan waarna die persoon bij BartVB aan de bel trok om te klagen dat ik haar bedreigde Haha! Gelukkig wist 1 van de mods van de situatie en had zelfs de eerste dreigmail bij mij zien binnenkomen dus het voorvalletje was snel gesust. Ik heb er nooit meer wat van gehoord.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 09:46

Mmmm eerst met pbtjes zou ik het proberen op te lossen! Dan misschien met een Moddie en als het extreem gaat zou ik het gewoon op bokt zetten! Wel eerst dreigen met pbtjes!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:26

Heb net een Pbtje terug dat ze het dinsdag heeft opgestuurd.....
Dan had het al hier kunnen zijn...., maar 1 dag vertraging kan wel....
Dus morgen heb ik het dan (of niet natuurlijk)!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:05

ik zit ook al te springen...... ben net thuis, geen pakje, had er ook gisteren kunnen zijn, dus misschien heeft de post vertraging om 1 of andere reden *hoop*

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 21:26

Ben benieuwd....moet er dan morgen zijn.
verwacht deze week (morgen misschien al) ook een giga pakket van T@nj@ en van Ryanne een pakketje....
Dus 3 stuks maar liefst!

ik heb vandaag de flockpaardjes van Lydia binnen gekregen, super leuk!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:34

ik verwacht 2 pakjes, er was nog niets vandaag Nagelbijten / Gniffelen spannend..........

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 21:49

eerst zou ik via pb proberen op te lossen, misschien iets mis gegaan. ik zou zowieso het adres van degene willen hebben, vraag ik ook altijd naar. en e-mail adres, en dta ook zelf ergens opschrijven. en als het via pb niet gaat, en degene en gewoon niet opstuurd zou ik het zeker op bokt bekend maken, zodat degene niet meerdere kan oplichten. en dan toch proberen het geld terug te krijgen. als je het adres niet hebt, zou ik hier iemand van de beheerders pb-en voor het IP-adres, en dit adres dan opzoeken.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:55

anke ik hoop dat je e morgen hebt jij ook smurf.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 23:52

Anke schreef:
verwacht deze week (morgen misschien al) ook een giga pakket van T@nj@ en van Ryanne een pakketje....


Haha! Haha! Das grappig, gelijk met dat mega pakket voor jouw is er bij mij vandaag ook een pakketje naar Ryanne gegaan Haha!
Nou, dat pakket van mij heb je morgen binnen hoor (als de postbode niet door zijn rug is gegaan Haha! )

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 00:13

Ik koop en verkoop best veel via bokt. Nu zelfs al 2x een zadel, maar dat is gewoon persoonlijk gegaan natuurlijk.
Heb maar 1 keer iemand gehad die er nogal lang over deed om spullen op te sturen. Smoes na smoes, was ondertussen ruim een maand verder toen ik alsnog mijn spullen ontving.
Ik doe ook geen zaken met mensen onder de 16 jaar, bekijk het profiel kritisch en als ik het niet vertrouw wil ik een adres. Wilde pasgeleden een hoofdstel en borsttuig kopen maar die persoon wilde geen adres geven. Dan betaal ik dus ook niet.

Zelf probeer ik altijd zsm iets op te sturen. Maar dat is soms moeilijk want ik werk 5 dagen in de week en op zaterdag is ons postkantoor gewoon steenhard dicht. Meestal krijg ik wel snel iets geregeld maar het is weleens voorgekomen dat ik er ietsje langer dan een week over deed. Toen werd die persoon erg boos, vond ik ook iets overdreven. Uiteindelijk heb ik me ziek gemeld om naar het postkantoor te gaan. Toen ze de spullen had bleek het niet te zijn wat ze had verwacht.. Toen heb ik het geld terug betaald. Ik kan er absoluut niet tegen als iemand me een leugenaar noemt voor een paar euro's. Kreeg het trouwens weer terug gestort, zo erg was het ook allemaal niet gelukkig Haha!

Verder nooit problemen gehad. Dennis stuurde zelfs een hele dure deken al toe voordat ik betaald had! OK dan! Net een pakketje binnen van Amberto, helemaal top Haha!

Indien iemand maar niet de spullen opstuurd dan blijf ik PB's bombarderen. Desnoods een moddie erbij. Maar uiteindelijk is het afhankelijk van het geld bedrag. Die persoon krijgt wel een eervolle vermelding in mijn profiel/onderschrift

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 18:28

Pakketje van T@nj@ en Ryanne zijn vandaag aangekomen OK dan!
Oh, die deken van T@nj@ echt helemaal geweldig, alleen de hals is veel te smal gemaakt.... Huilen Maar verder is PRACHTIG.

Maar waar het allemaal om draait, de beugelriemen..... Bloos!
Weer helemaal niets! Boos!
begin nu boos te worden Boos! Boos! Boos! Boos! Extreme duivel

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:32

ik heb m'n pakjes nog steeds niet..... Huilen Scheve mond

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:35

Om welke bokker gaat het hier eigenlijk ????

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:42

Mooi waardeloos...

G&K, in haar profiel staat met wie ze goede koop ervaringen heeft en met wie niet Schijnheilig

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:43

Ik heb mijn pakjes ook nog niet. Heb laatst ook iets besteld, heb haar net nog een pb gestuurd waarin ik heb gezegd dat ze nog 2 weken de tijd heeft, stuurt ze het dan nog niet ga ik mijn geld terug eisen. Op 13 februari kreeg ik het mailtje dat het voor mij was en ik heb daarna snel het geld overgemaakt. Nu is het er nog niet en zijn we alweer bijna 2 maanden verder Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Solide op 08-04-04 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 18:45

O die............. Haha!, volgens mij heb ik over C en B wel eerder niet prettige geluiden gehoord...........