eerste keer roken...leeftijd,ervaringen....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yesta

Berichten: 193
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:49

Robyn schreef:
De eerste keer dat ik rookte was samen met Yesta hier op Bokt.
We waren 13 jaar en Yesta had een paar sigaretten van haar moeder gejat. Toen zijn we ergens op een bankje gaan zitten en hebben zo onze eerste sigaret gerookt. Waarom? Tja het was wel heel erg stoer als je rookte op school. Later natuurlijk de grootste spijt van gehad. Nu ben ik na 9 jaar een pakje per dag gerookt te hebben er al meer dan een jaar gestopt Schijnheilig . En ik ga er zeker nooit meer aan beginnen.


*tranenrollenoverm'nwangenvanhetlachen*
en het was nog menthol ook!!! bleugh!!
wat een sukkels waren wij zeg! Haha!
ik ben nu overigens ook 3 maanden gestopt! Schijnheilig

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:25

Was een jaar of 14.
Ben 7 jaar lang een fijne tevreden roker geweest. Ik ging niet stoppen want ik vond het gewoon lekker. Je leeft maar 1x toch?

Ben uiteindelijk gestopt op doktersadvies (was het zo zat dat ik er ALLES aan wou doen om van mijn buikpijn af te komen. Dat begon dus met stoppen, want nicotine blijkt dus heel aggressief voor je maag te zijn.)

Ben er achteraf wel blij om, ben fitter, voel me gezonder, heb echt veel minder buikpijn.
Enne, wat ik eerst niet kon betalen: Ik kon weer gaan paardrijden. Van 1 pakje per dag kan je dus uiteindelijk 1 les per week nemen en in de zomer een aantal buitenritten!

Moet zeggen, heb nu naar ruim een jaar nog steeds regelmatig zin in een sigaret! Ik vond roken echt fijn! (maar ik weet ook wel dat dit beter is! Lachen )

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:26

Oja, voor alle stoppers: Succes!

(enne, de zin in je sigaret gaat volgens mij nooit helemaal weg, je denkt er op den duur minder aan. Het is effe wennen...)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:27

Ben op m'n 15e begonnen met roken, rookte 1,5 pakje per dag. Ben 6 januari jl. gestopt

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 18:55

Ik heb op me 15e voor het eerst 1 trekje genomen voor een schoolfeest, daarna ook nog een keer tijdens het uitgaan... Maar toen was ik flink aangeschoten en ik weet niet meer goed hoe het smaakt ofzo Schijnheilig Maar goed ik heb dus verder nooit echt gerookt, ik vind het onwijs irritant als mensen roken en die geur die bij hun hangt Misselijk

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:02

Ik heb nog nooit gerookt en ik ga er ook nooit aan beginnen

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:09

Ik rook niet en heb het ook nooit geprobeert. Ik zei al vanaf vroeger dat ik dat nooit zou gaan doen en wilde me daar ook graag aan houden. Heb altijd nee gezegt als het gevraagt werd en heb daar totaal geen spijt van, niet alleen wegen gezondheid maar ook omdat het vreselijk duur is geworden (hoor mijn ouders altijd maar klagen Haha! )

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:10

miepmiep schreef:
Oja, voor alle stoppers: Succes!

(enne, de zin in je sigaret gaat volgens mij nooit helemaal weg, je denkt er op den duur minder aan. Het is effe wennen...)


Klopt ik heb er na 2 jaar nog wel eens behoefte aan...Minder maar het blijft wel. Boos!
Valt me trouwens op hoe jong jullie allemaal zijn begonnen!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:13

ik heb het toen ik in de eerste zat 1 keer geprobeerd,al mijn vriendinnen rookten en ze probeerde me dus telkens over te halen en aangezien ik al helaas niet zo sterk in me schoenen sta heb ik het toen dus 1 keer geprobeerd maar vond het zo vies en zou het dus zeker nooit weer proberen

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:36

ik was 12 toen ik begon ben nu 32 en sinds gisteren gestopt... pfft valt niet mee. Ben tamelijk agressief nu.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:39

Ben 12, nooit gerookt, en ik heb me al heel lang voor genomen om NIET te gaan roken dus ga ik dat ook niet doen. Ik zelf kan al niet tegen de lucht dus laat staan dat ik het ga roken.

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 19:52

mobick schreef:
ik was 12 toen ik begon ben nu 32 en sinds gisteren gestopt... pfft valt niet mee. Ben tamelijk agressief nu.


Hou vol Haha!

Na twee weken agressie en nieuw behang ben je aan een nieuwe ijstast toe....

Ben al 3 maanden rookvrij