Het verhaal er achter is het volgende.
Ik dacht slim te zijn door 6 pakjes marlboro (echt maar 6 pakjes van 20 sigaretten) via internet te kopen. Ik had altijd begrepen dat je een aantal sloffen in mocht voeren, voor de veiligheid bestelde ik maar 6 pakjes, ipv een slof waar 10 sigaretten in zitten.
Een paar weken geleden kreeg ik een brief van de TPG over dit pakketje.
Dit was inbeslag genomen en zou worden overgedragen aan de officier van justitie. Toch wel geschrokken, maar ik dacht dat ik een boete zou krijgen en de BTW die ik niet had betaald zou moeten betalen.
Niet dus....ik kreeg gisteren een brief van Justitie. Ik moet dus donderdag om 9 uur voorkomen bij het gerechtshof in Leeuwarden. Voor 6 pakjes Marlboro. Ik zag eerst de lol er wel van in, ik als grote crimineel voor het gerecht. Maar was later toch wel wat van slag.
Ik heb mijn vader maar meegevraagd als mijn ´advocaat´om toch een beetje een steunpilaar te hebben.
Natuurlijk ben ik fout geweest, maar zo fout....
Nu mijn vraag, weet iemand hoe dat gaat een hoorzitting? Wie heeft ervaring of weet er iets meer over?
Dit mag uiteraard ook via PB, mocht je deze informatie niet op een openbaar forum willen zetten.
) en krijg je te horen hoe hoog de boete is die je moet betalen. Dan wordt gevraagd of je het daar mee eens bent (en zeg jij braaf 
). Een jaar later ging ik voor Justitie werken en dan krijg je een Antecedenten onderzoek (gaan ze dus kijken of je een strafblad hebt