verstandkiezen eruit :(

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 21:41

ShadowFax schreef:
Over het algemeen hebben mensen vaak langer last bij het trekken van verstandskiezen dan bij normale tanden en kiezen. Tegen de pijn in je mond kun je idd het beste een paracetamol nemen of iets sterkers, ibuprofen ofzo. De zwelling kan je laten slinken door iedere dag met een washandje met ijsblokjes erin, er tegenaan te houden.
Ook moet je even opletten met spoelen. Slik het drinken in een keer door of spuw het uit. Ga er niet mee lopen spelen, gorgelen en dat soort dingen. Er moet namelijk een bloedstolsel ontstaan en dat kan je door de krachten die je gebruikt tijdens het gorgelen, losmaken. Dan heelt de wond niet goed.
Verder is het gewoon afwachten, de meeste mensen zijn flink ziek na het trekken van het verstandskiezen. Koorts, griep, wangen krijgen alle kleuren van de regenboog. Dat hoort er nou eenmaal bij.
Als je na een 2 weken nog enorme last hebt, zou ik even contact opnemen met je tandarts.

Offtopic: als er nog mensen zijn die onwijs bang zijn voor de tandarts en daar een leuke enquete over willen invullen, dan moet je je ff melden bij mij Haha!


ps Lachen
Je mag nu even niet roken, alcohol drinken hoor! Weet natuurlijk niet of je dat doet, maar dat vertraagt het genezingsproces. Verder kun je als het weer begint te bloeden, er een gaasje of een STERIELE zakdoek tegenaan drukken, een kwartiertje laten zitten en dan weer verwijderen!
Goodluck!


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:31

Nope nergens last van, ik was zo blij dat ze eruit waren.

Ik heb anderhalve week met pijn gelopen, ze trokken de kiesjes eruit, geen pijnstiller nodig gehad en dezelfde avond zat ik aan mijn prak Haha!

Was wel eff in paniek toen er een stukje prak in mijn gat bleef hangen Verward
Hele nachtmerries over een dichtgegroeid gat met ene stukje prak erin Haha!

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 00:09

Ik heb me overigens wel kostelijk geamuseerd toen mijn hechtingen los begonnen te laten... Ding deed gelukkig geen pijn meer, draadje los in je mond... Ik ben mijn dagen goed doorgekomen toen Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:06

Pervinco schreef:
Ingepakt als een paasei? Nee hoor... 1 tip: meld het als je verdoving niet goed is... Ik was nl zo eigenwijs om met een niet goed werkende verdoving (rechts) te laten trekken... ARGH!


Weet niet hoe het in Nederland zit, maar in Belgiƫ wordt je helemaal verdoofd dus niet gewoon een paar spuitjes, echt helemaal weg of je moet expliciet vragen van wakker te blijven. Daarna word je dus ingepakt als een paasei met ijs op je kaken, ik kom naar Nederland denk ik Haha!

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-04 10:27

Ach dat je niet mag roken dat wist ik, maar laat ik het nou net eens verdoemde moeilijk daar mee hebben. Dus het zijn er toch 2 op een dag die ik rook ( schaam schaam ) Het gaat nu iedere dag ietsje beter en ik kan iedere dag mijn mond weer een stukje verder open doen. Maar we zijn nog lang niet klaar met de pijn vrees ik..... die houdt wel aan. Maar ja hopelijk is het voor het weekend weer over want 2 weekenden niets doen..... nee lijkt me niets

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnoukS_, BlueStocking, Celiien, Chita, DDD3, Diertjec, DWensink, Exorcizamus, Gitana, Googlebot, Ik_is_Ik, Johnie, JoyenUnory, Kaetibangsi, Kaplaars, KimD, Majestic-12, maxie, saskiaojan, shaddy82, Suliko, Talishe, Varenka, Vinny12511, xPabloBokt, xSannee, XxMariellexX en 86 bezoekers