Apporteren

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Apporteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 21:43

Het klinkt een beetje dom ik weet 't. Bloos
Maar hoe leer ik mijn hond apporteren? (Niet dat 't mij nou echt wat boeit of dat beest 't kan of niet, maar het levert mij 20 euro op Clown )

Tot zover gaat 't goed:
Je gooit een stok.
De hond rent en pakt de stok.
En gaat er vrolijk op zitten kauwen.
Je kunt roepen, maar ze komt nooit met stok.
Met riem laat ze hem ook los...

Verder is 't vrij makkelijk om haar dingen aan te leren... Dus snappen doet ze 't uiteindelijk wel... Maar goed, hoe leer je haar de stok ook te brengen... Verward


Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-04 21:52

Lijn hem aan, aan een lange lijn. Doe heel enthousiast en uitdagend met de o zo interssante stok voor zijn koppie en gooi. Zeg pak of apport en roep hem enthousiast bij je terug. Als dit niet lukt, kun je hem het commando vast laten leren. Je hond heeft de stok in de mond en je duwt zachtjes onder zijn mond en zegt duidelijk vast, dit een paar keer herhalent, tot je hond het door heeft dat vast ook daadwerkelijk vast is. Met een brokje kun je hem niet bij je roepen, want dan heb je de meeste kans dat hij de stok meteen los laat en naar het brokje rent.
Het is idd best lastig om een hond netjes voor je te laten zitten om het apport terug te laten brengen. Succes. Lachen

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-04 22:35

Dankje Lachen Dan gaan we dat maar proberen he Tong uitsteken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, AnneMarijeP, Dandy200, DinaxUllie, DotBot, Eefje_Sammy, HuyanaJoy, IASCrawler, Lestrange01, Leukertje, Nathachou, Paloma_Janet, Riviera87, rosalie_a, shaddy82, spookyskippy, Zira1994 en 187 bezoekers