Studeren/uitwisseling in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Studeren/uitwisseling in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:38

Heeft iemand hier ervaring met een jaar studeren of een uitwisseling in het buitenland? Naar welk land ben je gegaan, wat voor studie en hoe heb je het geregeld? Zit er zelf nl. hard over aan te denken om een taal te leren in het buitenland, maar ik kan er niet echt veel informatie over vinden.
Ik hoor graag reacties!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:41

Er zijn ontzettend veel sites over te vinden op internet en daar kan je ook allemaal brochures van aanvragen. OA www.yfu.nl www.afs.nl
Ik ga van de zomer naar Uruguay om Spaans te leren.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:43

Ik ben een jaar naar Londen geweest om te studeren. Heb ik helemaal zelf geregelt, dus zonder organisatie. Maar ik had toen een vriend daar, anders had ik het niet zo gedaan waarschijnlijk.

Chonelly

Berichten: 556
Geregistreerd: 30-05-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 19:57

Ik ga waarschijnlijk in september voor een half jaar naar Engeland. Dat gaat via mijn school, ik volg dan gewoon een half jaar daar vakken ipv in Nederland.
Weet je al welke taal je zou willen leren? als je dat weet kun je misschien wat doelgerichter gaan zoeken. een kennisje van mij heeft spaans geleerd in barcelona, dan kon je zelf weten hoe lang je bleef, iedere maand kon je weer instappen of zoiets.
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:07

Hangt er helemaal vanaf hoe en wat je het wilt doen. Wil je weg ihkv je huidige opleiding, wil je puur op talencursus, etc.

Kun je iets specifieker zijn?

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:18

Mijn studiebegeleiders hebben connecties met professoren van de universiteit in Bloemfontein, Zuid-Afrika. Daar liggen steevast twee beurzen van voor één semester. Vorig jaar wilde ik graag en....... Ik kreeg één van die beurzen! Door de contacten kwam ik dus in een soort gespreid bedje. Het was geweldig en ik heb zes grote vakken gevolgd en afgerond in het Afrikaans (ook nog een taal geleerd dus).

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:32

Ik zou graag binnen europa willen blijven en bij voorkeur dan naar Denemarken, Finland of Zweden.
Ik wil het in principe niet combineren met mijn huidige opleiding; ik doe nu toerisme maar ik wil daar graag mee stoppen want het is niets voor mij. Ik bedoel trouwens niet een zomercursus, echt een heel jaar. zomercursussen zijn er genoeg. En ik wil ook puur op talencursus ja Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:52

Wat heb je voor vooropleiding?
Je kunt je in principe namelijk gewoon bij een buitenlandse universiteit inschrijven alleen zit je dan wel met je kosten van levensonderhoud. In dat opzicht is een uitwisseling als met afs een stuk makkelijker.

Girl In The Mirror

Berichten: 3156
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:59

Ik heb vmbo als vooropleiding, doe dit jaar dus een MBO opleiding, dus universiteit zit er niet in Scheve mond
Zijn er wel andere opties dan?

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 21:40

Heeft je school geen partnerscholen in het buitenland?

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:08

Girl In The Mirror schreef:
Ik heb vmbo als vooropleiding, doe dit jaar dus een MBO opleiding, dus universiteit zit er niet in Scheve mond
Zijn er wel andere opties dan?


Er zijn heel veel opties. Maar als je dit jaar nog wilt zal je wel snel moeten zijn met het inschrijven bij een organisatie als je met een organisatie wilt natuurlijk. Als ik jou was zou ik gewoon eens naar zo'n bij eenkomst van een organisatie gaan, daar ben ik ook heen geweest, je krijgt allerlei informatie en er zijn ook mensen die een jaar naar het buitenland zijn geweest en daar dus over vertellen.