Advies nodig mbt wel/niet inruilen van mijn auto

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:58

griebels schreef:
en daarbij komt ook nog dat die auto's DOOR de km's die die heeft gelopen, ook de nodige onderhoudsbeurten etc heeft gehad.


Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Het materiaal wat ze gebruiken om het spul weer bij te werken is niet zo goed als hun eigen materiaal, wat als eerst in de auto zit imo.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:02

Uhh ik heb het wel over auto's die gewoon dealer-onderhouden zijn. Meestal gebeurt dat wel met auto's die veel km's maken...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:07

Ah ok, dan is het wel wat anders. Maaar auto's die dealeronderhouden zijn, zijn meestal ook wel nog wat meer waard. Plus dat zijn vaak leasewagens die heel snel veel kilometers maken, waardoor ze snel weer verkocht worden en dus nog niet zoveel van hun waarde verliezen Lachen.

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:09

ik zou proberen om de auto particulier te verkopen, dan vang je er nog het meeste voor.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:22

Persoonlijk had ik de auto al lang weggedaan. Het zijn dermate opvallende en dure problemen, dat het bijna meer gaat kosten dan wat de auto waard is. Ik rij zelf zo nu en dan in de auto van m'n vader, een Honda Integra uit '85 (nog even en het is een klassieker Knipoog ). De auto mankeert motorisch gezien helemaal niets. Hij begint hier en daar echter wel wat te roesten (werken we zelf bij) en de lak op de kap is niet zo mooi meer, maar dat is bij die leeftijd heel normaal.
De enige garage kosten die we eraan hebben, is het gebruikelijke onderhoud. Gezien z'n leeftijd (en km's) is ie echter niet veel meer waard en hebben we besloten op 'm "op" te rijden.

Ik heb ook al de nodige horror verhalen gehoord over Deawoo. Zo ken ik iemand waarbij de motorkap van de auto op de snelweg opeens openging Lips are sealed Sluiting gebroken....

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 03:06

Ik zou hem inruilen.

Ik heb een hele oude Opel Corsa (oude auto van mama en ik mag erin rijden, heel fijn Haha!)
Het is een 4-versnellingsbak uit '88 en doet het nog prima! Ik heb hem nu zo'n twee jaar (zolang als ik mijn rijbewijs heb) en hij is elke keer goed door de APK gekomen en verder nooit tussentijds reparaties gehad, op een keer nieuwe antenne en accu na voor zover ik me kan herinneren.
Bij de laatste APK waren er alleen een paar rubbertjes ergens versleten en heeft me dat bovenop de APKkosten 25 euro gekost... En heb hem bij een Opeldealer laten keuren, dus was wel echt een prima APK.
Zo kan het dus ook. Beetje hetzelfde verhaal als wat Cathelijne hierboven beschreef. Weinig roest maar gewoon een beetje doffe kleur en wij hebben ook besloten dat ik hem 'op' rijd..

Mijn advies: koop een goed merk! Volkswagen (Seat en Skoda vallen hier ook onder) Opel, Peugeot of een Japanner.

Succes Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 09:26

En weer bedankt allemaal Lachen

Doree -> Daewoo is van General Motors - Opel dus.
Bij het oude model Nexia zie je ook duidelijk de kadet erin terug.

Inruilen past op dit moment niet in ons straatje en als ik 'm laat maken kan ik 'm eventueel ook particulier verkopen.
Ik ga geen auto met een lekke koppakking aan iemand verkopen, zo ben ik absoluut NIET!.
Mijn auto heeft alle beurten gehad (ik heb ook de rapporten van de beurten toen ie nog niet van mij was, was namelijk bij dezelfde Daewoo dealer).

Heb mijn auto laten keuren toen ik 'm kocht (alles ok) en ik kreeg nog een half jaar garantie. Dat wil mij wel wat zeggen.

Second Opinion is niet nodig met een pa met auto kennis. Mijn pa gaat 'm alleen zelf niet maken dan ís ie er 2 dagen mee bezig en hij heeft niet de apparatuur die ze bij de daewoo dealer hebben. Hij vind zelfs de reparatie nog meevallen qua prijs, en een vriend met autokennis vond de reparatie ook zeker niet te duur. die € 600,- is trouwens een max bedrag. Zijn ze sneller klaar hoef ik minder te betalen.


Anyway gemaakt wordt íe sowieso, en over niet al te lange tijd hoogstwaarschijnlijk ook ingeruild Lachen Even een middenweg die voor ons mogelijk is.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 13:14

Chiqa schreef:
Die Japanners zijn ook super, alleen verschrikkelijk duur in onderdelen, vergis je daar niet in.


Ja, daar kwam ik ook achter... Ik HAD een Koreaan. 7 jaar oud. Eigenlijk nooit wat serieus mee gehad, maar nu moest er voor 1400 euro ex. BTW ex. arbeidsloon aan verspijkerd worden om 'm weer goed te krijgen. Ja daaaaag Doei, doei Dat was 'ie niet meer waard
Heb 'm van de week verkocht (hij reed nog wel en ik heb niemand opgelicht hoor Haha! ) en ga op zoek naar iets anders.
Ik hoef geen aziaat meer

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:35

Chiqa schreef:
Die Japanners zijn ook super, alleen verschrikkelijk duur in onderdelen, vergis je daar niet in.


Dat hangt er ook vanaf hoe handig je zelf bent en hoe oud de auto is. Er zijn ook genoeg goede onderdelen van de sloop te halen. Ik heb een tijdje een Nissan Micra uit '89 gereden, had wel een nieuwe motorkap nodig (hadden ze in 't verleden waarschijnlijk op gestaan...). Op de sloop de juiste kleur gevonden, dus zo'n 100 gulden en een paar uur verder waren we klaar.
Bij de Honda hebben we maar 1 keer echt een onderdeel moeten vervangen, naast het gangbare onderhoud. Relaitje was kapot, maar helaas kan je die niet los verkrijgen. Dus dan de hele startmotor maar....