kattenvraagje, heel vreemd gedrag..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

kattenvraagje, heel vreemd gedrag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 21:48

even een kattenvraagje hier op bokt, kan toch wel Knipoog

Ik heb 2 katten;
Tarzan, gecastreerde kater van 5 jaar, echt een goedzak en een lieverd.
Sammy, gesteriliseerde poes van 1,5 jaar, een vrij druk poesje, ze is nogal snel bang en durft ook niet naar buiten.
We hebben ze allebei vanaf dat ze 7 weken oud waren, Tarzan hebben we dus al langer.

Ze konden altijd heel goed met elkaar opschieten, ze slapen samen, spelen vaak samen enz. dikke vriendjes dus.

Nou waren deze week mijn ouders op vakantie, dus mijn opa en oma kwamen "oppassen", in het begin was Sammy een beetje angstig omdat dit een vreemde geur is voor haar, maar dat was al snel oke. Verder heb ik niks vreemds aan haar gemerkt! Tot gisteravond.. tarzan was buiten geweest en mijn opa deed de deur open omdat hij naar binnen wou. Toen hij binnen kwam vloog Sammy hem aan en ze hebben heel erg gevochten in de kamer (schreeuwen enzo, de haren vlogen echt in het rond) Tarzan probeerde te vluchten maar Sammy was echt aan het aanvallen. we hebben ze wel uit elkaar gekregen en Sammy opgesloten, maar Tarzan was heel erg bang (verstopte zich steeds, wou niet eten enz.). We hebben ze vandaag de hele dag nog uit elkaar gehouden, maar zonet ging het weer verkeerd. Tarzan was boven en Sammy glipte per ongeluk de kamer uit, ze rende direct naar boven en viel Tarzan alweer aan!! Ze was echt vals, dit heb ik haar nog nooit zien doen!! Tarzan heeft een grote kras bij zijn oog, en we hebben ze weer uit elkaar gehaald en Sammy opgesloten.

Ik vind het zo vreemd! Tegen mij doet ze verder heel normaal, gewoon zoals altijd.. maar zodra ze Tarzan ziet wil ze gelijk weer aanvallen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?? ik snap er niks van..


geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:26

Onze Labje ging prima om met Pim en Mimi, helaas van de ene dag op de andere werd Labje een ongeleid projectiel in de richting van de andere twee.
Ze komen los van elkaar buiten, Labje woont in de zadelkamer en de andere twee in de schuur.
Tot nu toe heb ik het niet op kunnen lossen en ze vrede kunnen laten sluiten.

Helaas heb ik geen beter verhaal, succes ermee

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:17

Is er misschien iets gebeurd met Sammy?Als katten pijn hebben kunnen ze ook ineens agressief gedrag gaan vertonen.Misschien ergens een ontsteking,of een nog onopgemerkte ziekte?

Het was mijn bedoeling om slapend rijk te worden maar ik kan de slaap niet vatten.
Het leven is ruiger met een tuiger

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:23

Of met Tarzan. Koekie is hier de baas, toen ze koorts had (en een gebroken bekken) is me dat het eerst opgevallen door Elmo's gedrag... Die viel Koekie constant aan terwijl ze dus echt de baas was.

Heb je al eens felicat (of hoe het ook heet) geprobeerd? Kan nl. ook zijn dat Tarzan gewoon een ander geurtje met zich meedraagt dan 'normaal'...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:25

Toen ik nog een opvang-asielpoesje in huis had, en ik haar eigenlijk wel wilde houden... heb ik geprobeerd om haar samen met mijn katten los te laten. Bruto viel het poesje aan, en viel daarna ook nog eens Griebels aan. Het heeft 3 weken geduurt voordat Bruto weer normaal deed tegen Griebels... (ik heb het poesje uiteraard meteen weer apart gezet)
Miss is er een andere kat op Sammy's terrein geweest en is Sammy daar heel erg van in de stress geschoten... Bruto heeft hetzelfde karakter als Sammy, en schiet ook snel in de stress... ze gaat dan ook kotsen enzo.
Miss is dat de reden!?
Laatst bijgewerkt door griebels op 25-03-04 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:25

Taverno, daar hebben mijn moeder en ik ook aan zitten denken.. ze gaat morgen waarschijnlijk even de DA bellen als ze nog steeds zo vreemd doet. Voor zover ik weet is er niks met haar gebeurt.
Maar wat ik nogal vreemd vind, is dat dat ze verder heel gewoon is, ze komt gewoon kopjes geven, spelen enzo zoals ze normaal doet.. maar zodra ze Tarzan ziet gaat ze helemaal door het lint!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 23:30

griebels schreef:
Miss is er een andere kat op Sammy's terrein geweest en is Sammy daar heel erg van in de stress geschoten... Bruto heeft hetzelfde karakter als Sammy, en schiet ook snel in de stress... ze gaat dan ook kotsen enzo.
Miss is dat de reden!?


Dat er een andere kat op haar terein is geweest lijkt me bijna onmogelijk.. Sammy komt namelijk nooit buiten (durft ze niet), en hier in huis komen geen andere katten. Wel zijn mijn opa en oma hier dus een paar dagen geweest (ze komen niet zo vaak hier thuis), zij hebben zelf geen katten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:33

Toch kunnen je opa en oma al aanleiding genoeg zijn... Ik heb ook een tijdje een opvangkitten gehad, het beest ging, en gaat nog steeds, helemaal over de zeik als ze vreemden ziet...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:40

Ireentjuh"]
[quote="griebels schreef:
Miss is er een andere kat op Sammy's terrein geweest en is Sammy daar heel erg van in de stress geschoten... Bruto heeft hetzelfde karakter als Sammy, en schiet ook snel in de stress... ze gaat dan ook kotsen enzo.
Miss is dat de reden!?


Dat er een andere kat op haar terein is geweest lijkt me bijna onmogelijk.. Sammy komt namelijk nooit buiten (durft ze niet), en hier in huis komen geen andere katten. Wel zijn mijn opa en oma hier dus een paar dagen geweest (ze komen niet zo vaak hier thuis), zij hebben zelf geen katten.
[/quote]

Oh sorry, ik dacht dat Sammy buiten was geweest, maar het is Tarzan.
Miss draagt Tarzan wel een bepaalde geur bij zich die Sammy zo woest maakt...

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:53

mijn katten deden dat in het begin ook steeds
ze vielen elkaar steeds aan
ik heb toen een beetje parfum van me zelf op alle katten gespoten
niet op de koppies maar gewoon een beetje op de vacht
en sinds dien gaat het prima
het kan zijn dat tarzan buiten bij een andere kat op bezoek is geweest
en dus de lucht van die ander bij hem draagt
en dat sammy daarom aanvalt

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 23:59

Een goede vriendin van mij had drie katten, een daarvan was een heel lieve kat. Van de ene dag op de andere veranderde die poes. Ze viel zelfs mensen aan. Na lang nadenken kwamen we erachter dat ze ander voer kregen (ander merk). Twee reageerden daar dus niet op, maar de derde wel. Na terugveranderen van het voer was het over.
Het kan ook voorkomen dat de samenstelling van het voer is gewijzigd.

Ik zeg niet dat het daarvan komt, maar het is mogelijk.

Wij hebben altijd al veel katten gehad die elkaar meestal goed en soms minder kunnen lijden. Zo'n plotselinge gedragsverandering heb ik nooit meegemaakt. Misschien toch eens de DA laten checken als je er niet achter komt. Hormonen kunnen ook een rol spelen.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 08:57

RosiePosie schreef:
Een goede vriendin van mij had drie katten, een daarvan was een heel lieve kat. Van de ene dag op de andere veranderde die poes. Ze viel zelfs mensen aan. Na lang nadenken kwamen we erachter dat ze ander voer kregen (ander merk). Twee reageerden daar dus niet op, maar de derde wel. Na terugveranderen van het voer was het over.
Het kan ook voorkomen dat de samenstelling van het voer is gewijzigd.



ze hebben wel nieuw voer gekregen inderdaad, dit krijgen ze alleen al wel een weekje inmiddels.. ik zal het eens proberen met hun oude voer weer, maar het is wel vreemd dat ze alleen tarzan aanvalt..

het valt me trouwens op dat ze tegen mij juist overdreven lief is, ze blijft me constant achterna lopen en dat doet ze normaal nooit Scheve mond
zou het iets met jaloezie te maken kunnen hebben? of kan ze toch een soort krols zijn? (ze is wel gesteriliseerd vorig jaar)

Hevonen

Berichten: 5602
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:14

Op nieuw voer hoeft de reactie niet onmiddellijk te volgen. Een week is helemaal niet raar. Ben benieuwd of het eraan ligt. Laat nog maar eens weten wat eruit komt.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-04 15:13

vandaag heeft mijn moeder even de dierenarts gebeld, Sammy blijft namelijk zo raar doen.. vandaag hebben we ze even buiten met elkaar geconfronteerd; NIKS aan de hand! (behalve dan dat sammy staat te mauwen voor de deur omdat ze naar binnen wil). maar zodra Tarzan 1 pootje in huis zet begint ze weer aan te vallen.. zelfs als we sammy met reismandje in de kamer zetten en Tarzan los laten wordt ze helemaal wild.

de dierenarts vond het heel erg vreemd, ze had dit nog nooit gezien en had geen idee wat het kon zijn.. ze zei dat wel felicicat konden proberen (hormonen met een soort dingetje in het stopcontact).

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 17:48

hebben opa en oma tarzan wel aangehaald in de periode dat ze bij jullie waren? Kan zijn dat sammy hier jaloers door is.
Wij hebben hier 6 katten in huis rond lopen en een jaloerse vechtbui kan zo veroorzaakt worden door er eentje meer aandacht te geven dan de ander.
Het is dan idd de onzekerste poes die het eerste vecht en de grootste knuffel aanvalt.
En 1.5 jaar bij katten kan de pubertijd zijn.. en ja dat geeft nog al eens problemen.

Geniet nu, het is later dan je denkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Sun, amaniblauw, Appeltje00, Lous en 166 bezoekers