SPOED: SWOT-analyse tv-rechten bij voetbal

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zep

Berichten: 9994
Geregistreerd: 05-05-01

SPOED: SWOT-analyse tv-rechten bij voetbal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 13:04

help help help,

ik heb anderhalf uur om een SWOT-analyse in elkaar te draaien. Ik heb totaal geen ervaring met dat soort dingen, het is een onderwerp waar ik niks vanaf weet (tv-rechten bij voetbal).

Ik kan wel wat punten bedenken maar krijg het niet in elkaar gedraaid.

Zijn er handige bokkers in de zaal? Vriendjes zijn?

dressuurinstructie in Overijssel, mail voor meer informatie: louise@equimotion.nl


Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:36

Jezus, moet je dat nog in anderhalf uur voor elkaar zien te krijgen?

Ik neem aan dat je wel weet wat een SWOT-analyse is? Ik heb het ooit wel gehad op school, maar hoe de opzet van zoiets is? Waarschijnlijk in verslagvorm de strengths, weaknesses, opportunities en treaths van TV-rechten opsommen?

Sammie

Berichten: 71641
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:42

Wil je ff op je woorden letten!

Je maakt een rijtje sterke punten(hierbij denk je aan uitblinkers, voordelen,enz) zwakte punten(nadelen, slechte dingen), kansen(wat kun je nog meer doen, wat kun je uitknijpen,verbeteren enz) dreigen(concurrenten?,slechte economie, nieuwe wetsvoorstellen, enz)
Vervolgens zet je de s&w tegenover elkaar de o&p tegenover elkaar. En dan ga je afwegen, wat je gaan doen. Wat ga je benadrukken, wat ga je verminderen, wat ga je uitbuiten en wat ga je proberen te voorkomen.
tvrechten bij voetbal? Wat moet ik hierbij denken? Dat de commerciele tv voetbal uitmag gaan zenden, maar daar moeten ze voor betalen? Moet je een swot voor de voetbal maken of voor de commerciele tv?

- Offline -

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:25

DeesDeBest schreef:
Wil je ff op je woorden letten!


Pardon mij hoor! Zal ik dan in het vervolg maar "Djiez" of zo typen? Komt op hetzelfde neer, mag dat dan wel van jou? Schijnheilig Scheve mond

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 09:54

In nederland speelt de kwestie op dit moment of het gezien het europees rechterlijk wel door de beugel kan om de rechten collectief te verhandelen. Dat gebeurt namelijk nu, maar dat is waarschijnlijk in de toekomst niet meer mogelijk ogv het mededingingsrecht. Wat moet je exact uitzoeken omtrent de rechten?

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Sjimmy

Berichten: 17716
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:00

Blond Wat is een SWOT analyse?

:evaw:

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:17

SWOT staat voor de analyse van de Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threaths van de organisatie.

Hiermee kun je dus bekijken wat een bedrijf het beste kan doen met kansen.
Bijvoorbeeld of een kans haalbaar is door de bedreigingen waarmee een bedrijf zit.

Zoiets Knipoog

Het leven is een gebakje!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:27

De SWOT analyse kan je uiteen laten vallen in een interne analyse van de organisatie en een externe.
Bij de interne analyse bespreek je de sterke en zwakke punten vd org (of het organisatieonderdeel) wbt de omvang, de financiele situatie, de structuur en cultuur, de omvang en kwaliteit van het personeel, aanwezigheid van kennis, beleid, etc.

De extrene analyse geeft de kansen en bedreigingen uit de meso en macro-omgeving van de analyse en geeft dus een concurrentieanalyse en een omgevingsanalyse.

Door de aandachtspunten van deze analyses in een tabelletje te zetten heb je een goed overzicht waar je een confrontatiematrix van kan maken.

Voorbeeldjes:
Interne Analyse Unilever:
Sterk:
*Effectieve communicatie
*Expertise op gebied van productieprocessen
*Goed opgeleide managers

Zwak:
*Neemt weinig risico bij marktbewerking
*Geen slagvaardig marketingbeleid
*Hoog verloop personeel

Externe analyse:
Kansen:
*Uitbeiding assortiment
*Snelle groei markt

Bedreigingen:
*Groeiende concurrentie
*Verandering wensen klant

Vervolgens kan je aan de hand van deze punten een strategtie bedenken en onderbouwen. Succes ermee Haha!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Gast252
Berichten: 29528
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:33

TV rechten bij voetbal zijn nogal belangrijk voor degenen die geld uitgeven aan virtuele reclameborden!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Baidu, BrandWatchBot, DreamUp, DWensink, M_D_H, Mariett, Megane, Steefz, Tamara1991, Yunaa, yvje86 en 132 bezoekers