wat doen bij een lange zit in het vliegtuig

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:41

lange vluchten heb ik nooit gehad, maar 1 tip voor je benen...vraag idd en plek bij het gangpad of bij de nooduitgang ( ik vraag altijd nooduitgang, op een normale plek kan ik m'n benen niet kwijt)

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 00:49

Tja het meeste is hier al gezegd. Ik neem verder altijd kauwgom mee voor mijn oren en water. Als iedereen ligt te slapen hoef ik dan geen stewardess te roepen voor iets te drinken. (ga niet naar de vluchtinfo in het vliegtuig kijken, je raakt alleen maar gefrustreerd als je de km's ziet die je nog moet).

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 08:08

Esme_27"]
[quote="Guinevere schreef:
(Ik hoop alleen dat je geen KLM vliegt, want die hebben alleen van die grote tv's)


Is dat altijd bij KLM? Huilen
Ik moet in juni 11 uur vliegen naar Thailand namelijk met KLM.
Ach kom de tijd wel door.
[/quote]
Geen idee. Ik heb zelf nooit lange afstanden met KLM gevlogen, maar mijn vriendin wel (eens maar nooit weer Tong uitsteken). Dat was trouwens twee jaar geleden en volgens de website hebben ze nu wel individuele tv-schermpjes voor intercontinentale vluchten.

Ze vond trouwens het eten nog erger dan de tv's ... het was onherkenbaar en vooral erg vies! Haha! Als je iets meeneemt om op te knabbelen en een goed boek, valt het vast mee.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 09:29

Ik neem altijd wat tijdschriften mee om te lezen en wat muziek.
Ze draaien in het vliegtuig ook een film die houd je dan ook wel even bezig.
Ik vermaak me eigenlijk altijd wel hoor met lange vluchten.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 09:57

wat leuk zoveel reacties, dank jullie wel!

Trouwens, ik vlieg ws wel met Iberia, is de goedkoopste. En het scheelt best veel. Ach chagrijnige stewardessen, ik kan er zelf ook wat van, hoor, hihi. Bloos

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:48

Was bij ons inderdaad ook de goedkoopste....Scheelde volgens mij bijna de helft met de prijzen van klm...

Beetje offtopic: welk land(en) ga je bezoeken?

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:56

Lekker slaaptabletje halen bij de dokter. Je hebt van niemand last, de tijd vliegt voorbij en je komt lekker uitgerust aan op je bestemming. OK dan!

antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:20

Het eten bij de KLM valt wel mee hoor vind ik is goed te eten is mijn ervaring ik heb ook maar 3x met KLM gevlogen Gr Elise

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:23

Ben vorig jaar ook naar Thailand gevlogen, met China Airlines , die heeft ook alleen maar grote schermen , de heenweg ben ik heel veel wakker geweest en heb ik wat documentaires gekeken op het grote scherm , de terugweg was ik zo moe dat ik de hele weg geslapen heb , ik werd 3 uur voor de landing wakker gemaakt voor mn ontbijt , daarna Ice Age gekeken en toen stond ik weer in Amsterdam.... Haha!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:37

Ik neem altijd mijn discman mee, daar vermaak ik me zowiezo wel uren mee...
En verder zijn er ook altijd wel leuke films....

Karin_B

Berichten: 440
Geregistreerd: 26-04-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:36

wij zijn al 3 keer naar amerika geweest,en in 2002 naar arizona landen,en via san fransico teruggevlogen.
op het momnet dat we weer eens zo lang onderweg zijn,heb ik er zwaar de balen van,pijn in mijn knieen en ik kan ook niet slapen.
heb klm,martinair en de laatste keer united airlines gehad,en die was beter,iedereen heeft eigen lcd scherm voor zijn eigen,met heel veel kanalen.
en dan dat overstappen in amerika,koffers ophalen,en weer inleveren,en al die vragen.
maar ik vind de heenreis fijner als de terugreis,dan hebben we allemaal een jetlag.
en als er dan weer een paar dagen overheen zijn ,zijn we het weer vergeten,en zitten we alweer aan een volgende verre reis te denken.
maar het duurt langgggggggggg,lang erug lang

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 22:36

Ranja schreef:
Was bij ons inderdaad ook de goedkoopste....Scheelde volgens mij bijna de helft met de prijzen van klm...

Beetje offtopic: welk land(en) ga je bezoeken?

Guatemala, Belize, misschien Mexico. Nog leuke tips? Haha!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 22:47

Zo nu en dan even uit je stoel komen om even doro het gang pad te lopen (richting wc of iets dergelijks) en wat oefeningen voor je benen doen. Want anders ga je geheid last krijgen van je benen.

Zeker goed drinken! Aangezien de lucht vaak erg droog is aan boord. Dan maar wat vaker naar de wc (tot ongenoege van andere passagiers als je niet naast het gang pad zit maar gewoon niets van aan trekken Knipoog)

Als je zit ook zo nu en dan even je benen wat bewegen enzo.

Verder draait er bij zon lange vlucht zeker wel een film, en ik denk bij die lange vlucht die jij gaat doen zeker wel 2 films en nog twee gewone filmpjes (docu, komedie series etc). In ieder geval was dat bij mij het geval toen ik naar Thailand en ook toen ik naar Amerika ging. Daar had ik vaak genoeg aan bij een lange (meer dan 10 urige) vlucht.


Verder heb ik altijd een boek mee, wat blaadjes, teken spullen, discman (niet nodig omdat je ook radio kan luisterne maar er gaat niets boven je eigen cds Knipoog).

Zit je naast een bekend? Neem dan een pocket spelletje mee of iets dergelijks waarmee je je kunt vermaken.

Veel succes en natuurlijk veel plezier!
Bewegen en drinken zo nu en dan is een must, en aan de films had ik vaak al genoeg naast het slapen Haha!

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:26

Ik ben het altijd al na een uur zat... bah, 11 uur in een vliegtuig.
Wij gingen meestal richting Aruba idd met KLM. Ik vind het nog steeds een goede maatschappij om mee te vliegen.
Ik neem altijd iets te lezen mee en probeer zo veel mogelijk te slapen zodat je niet zoveel last heb van je tijdsverschil.
Veel water drinken, voeten bewegen, en lopen anders heb je een paar stalbenen als je uit dat vliegtuig stap. Vreselijk.

Ik deed altijd wachten tot de eerste maaltijd geweest was, die kwam altijd na de pinda's met een drankje en dan slapen.... Je gaat toch zoveel uur terug in de tijd.

Suc6 met vliegen en geniet ervan.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:27

Guatemala!! Helemaal top! Ben ik ook geweest in november. Ga alleen zo snel mogelijk uit guatemala city vandaan, smerige stad!
Tips...Ik was er maar 2 weken (veel te kort, maar waren te gast daar bij iemand) en heb wel de 'standaard' dingen bezocht (lake atitlan, antigua, Tikal) Top land, vriendelijke mensen (lopen ook mindervriendelijke tussen hoor!! soms ook wel oppassen....), kleurrijk land!
Echt een vakantie om niet te vergeten!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:38

Tijdschriften slapen en kletsen met je buurman.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:05

Ranja schreef:
Guatemala!! Helemaal top! Ben ik ook geweest in november. Ga alleen zo snel mogelijk uit guatemala city vandaan, smerige stad!
Tips...Ik was er maar 2 weken (veel te kort, maar waren te gast daar bij iemand) en heb wel de 'standaard' dingen bezocht (lake atitlan, antigua, Tikal) Top land, vriendelijke mensen (lopen ook mindervriendelijke tussen hoor!! soms ook wel oppassen....), kleurrijk land!
Echt een vakantie om niet te vergeten!

Ik ga dan naar Antigua, eerst Spaans leren, vrijwilligerswerk doen en dan rondtrekken!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:10

Kinta schreef:
eerst Spaans leren


Succes! Ik moet maandag 0.1 punt hoger halen , moet 'm dus herkansen mn examen voor Spaans 1 , en dan heb ik eindelijk mn Spaans 1 in mn zak zitten... ik vind het echt geen makkelijke schrijftaal

Ik ga trouwens naar Sharm el Sheik (Egypte) dit jaar, dus maar 5 uurtjes vliegen en heb dr echt zin in ! Als ik vlieg ben ik happy , daarom wordt ik ook stewardess Clown

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:12

Als je rookt is iets met nicotine erg fijn om lange vluchten door te komen. Je voelt je toch al minder lekker in het vliegtuig, en dan helpt nicotinegebrek niet Lachen

Verder idd alle bovenstaande tips, en zorg dat je op tijd incheckt zodat je wat in te brengen hebt over in welke stoel je zit Lachen

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:14

SpLaSh_"]
[quote="Kinta schreef:
eerst Spaans leren


Succes! Ik moet maandag 0.1 punt hoger halen , moet 'm dus herkansen mn examen voor Spaans 1 , en dan heb ik eindelijk mn Spaans 1 in mn zak zitten... ik vind het echt geen makkelijke schrijftaal

Ik ga trouwens naar Sharm el Sheik (Egypte) dit jaar, dus maar 5 uurtjes vliegen en heb dr echt zin in ! Als ik vlieg ben ik happy , daarom wordt ik ook stewardess Clown
[/quote]
Succes, Splash! Ik heb ook vorig jaar ook 10 lessen Spaans gehad (heette ook Spaans 1, was een keuzevak) en had toen een 9,5 dus echt het is te doen!
ben alleen alles vergeten Bloos

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:40

Kinta"]
[quote="SpLaSh_"][quote="Kinta schreef:
eerst Spaans leren


Succes! Ik moet maandag 0.1 punt hoger halen , moet 'm dus herkansen mn examen voor Spaans 1 , en dan heb ik eindelijk mn Spaans 1 in mn zak zitten... ik vind het echt geen makkelijke schrijftaal

Ik ga trouwens naar Sharm el Sheik (Egypte) dit jaar, dus maar 5 uurtjes vliegen en heb dr echt zin in ! Als ik vlieg ben ik happy , daarom wordt ik ook stewardess Clown
[/quote]
Succes, Splash! Ik heb ook vorig jaar ook 10 lessen Spaans gehad (heette ook Spaans 1, was een keuzevak) en had toen een 9,5 dus echt het is te doen!
ben alleen alles vergeten Bloos
[/quote]

Wooow , goed gedaan man ! Jeetje , Dankje, nu ik nog Bloos

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:55

1 mei vlieg ik naar Athene..
ik zie er nu al tegenop.. toen ik 15 was heb ik een operatie aan mijn trommelvliezen gehad, met vliegen komt er dus extra druk op te staan... ik heb dr medicijnen voor.. Scheve mond
ik denk dat ik maar ga proberen te slapen, of wat lezen ofzo
verder goed feesten met koninginnedag Knipoog dan zit ik lam in het vliegtuig

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:07

Janneke, weet je hoe je je oren kunt klaren? Dat helpt het drtukverschil te verminderen.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:11

Je hebt ook speciale ' pluggen' om in je oren te stoppen tijdens het vliegen , dit zorgt ervoor dat er geen/weinig drukverschil tijdens het vliegen ontstaat in je oren , mijn broertje ging elk jaar huilend door de lucht , en door het gebruik van die 'pluggen' heeft ie nergens meer last van !

Je kan ze , als ik me niet vergis, in het vliegtuig kopen , en anders wel op Schiphol

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 20:47

Die heb ik al, die pluggen.. tscheelt bij mij wel iets