fruit in blik

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

fruit in blik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 20:19

Een paar jaar ben ik een soort van allergisch geweest voor fruit, jeuk in m'n keel/mond en misselijkheid als ik ook maar iets at, heel af en toe nam ik een appel, maar dan moest ik snel water erachter aan spoelen, dan had ik het niet zo erg.

Het vreemde was dat ik geperst fruit en dubbeldrankjes wel gewoon kon drinken Verward

Vorige week kreeg ik me toch een trek ineens in een lekker stukje sappig fruit! Er stonden toevallig een paar blikken ananas bij ons op de zaak.
Tot m'n verbazing werd ik niet misselijk en kreeg ook geen jeuk, dus nu ben ik alles aan het inhalen en zit lekker te smikkelen uit die heerlijke blikken met annanas met siroop..

Dacht dat ik eindelijk eens gezond bezig was, komt m'n vader met de mededeling dat er geen grammetje vitaminen in een blik zitten?

Klopt dit? Vind het namelijk heerlijk zo met dat siroop erbij Vingers aflikken dacht ik eindelijk eens gezond bezig te zijn is het nóg niet gezond, klopt dit?


Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:22

Volgens mij zitten er altijd nog wel vitamine in hoor! Alleen ook erg veel calorieën vanwege de siroop...helaas...

Annemarie19

Berichten: 42
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:22

Wat je opgegeten hebt is heel veel suiker, water, siroop en inderdaad vitamineloze stukjes fruit Knipoog Fruit uit blik bevat in veel mindere mate de positieve elementen zoals vitamine C en vezels.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 23:00

He bah, daar komen die kilo's weer, denk ik gezond bezig te zijn! voortaan maar pure fruit kopen dan!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:37

Heb je toevallig ook andere allergieën (bijv. hooikoorts)?
Dat kan namelijk verklaren waarom je reageert op het eten van appel/peer. Dan moet je er ook echt mee uitkijken! Er zijn mensen die er van in shock kunnen raken als ze appel eten.....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-04 23:39

Ik heb idd last van hooikoorts, al is het de laatste jaren wel een stuk minder geworden.
Wat heeft dat te maken met een appel of een peer?
Ik eet zoiezo nooit peren, maar appel was altijd het enige wat ik een beetje kon eten, hoe sappiger hoe meer ik er last van had nl..

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 23:41

Dan is het waarschijnlijk een kruisreactie (heb er zelf ook last van Scheve mond).
Er is een heel rijtje met veel voorkomende ruisreacties, kan het wel een keer voor je opzoeken als je wilt.
Maar een veel voorkomende kruisreactie is bijv. met berkenpollen.
Mensen die erg allergisch zijn voor berkenpollen, reageren vaak ook op het eten van steenvruchten (zoals bijv. appel en peer).

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Facebook, Joelle1996, lastig, rider, Tieneke, Wispeltuur en 117 bezoekers