JULIANA overleden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:24

agos, oma Juul is er niet meer.
Ze heeft wel een heel bijzonder mooi en lang leven gehad.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:27

Ik heb net stukjes gezien over haar. Ze kon zo lekker eigenzinnig zijn. Was gewoon mooi om te zien. Ze heeft een mooie leeftijd gehaald en een mooi leven. Haar laatste jaren waren minder, dat ze geestelijk achteruit is gegaan enz. Je zag op een gegeven moment ook een stukje van laatst, dat ze zielig in een rolstoel zat.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:51

Fijn dat ze rustig is ingeslapen en dat haar dochters bij haar waren.


94 jaar is heel wat.

Verder vind ik het ook wel sneu voor wim-lex en maxima.
In korte tijd ,2,5 jaar, ofzo hebben ze al 3x hun vakantie moeten onderbreken.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 16:52

Sonja"]
[quote="Shiloh schreef:
maar even 1 vraagje, was zij nou aan het hoofd gedurende de 2de wereld oorlog? of was dat nou wilhelmina?


Dat was Wilhelmina. Juliana nam de troon over in ik geloof 1948 maar dat weet ik niet 100% zeker.
[/quote]
idd is Juliana van 1948 tot 1980 koningin geweest. Wilhelmina heeft na WO II nog haar 50-jarig jubileum als vorst gevierd en is toen afgetreden.

Ik hoorde het vanochtend in de auto. En dat menselijke was ook mijn eerste reactie. Hopelijk heeft ze de rust die ze inmiddels verdiend heeft.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:23

Het was een warme vrouw, met een groot hart! Voor Juliana is het vast beter zo, ze vond al een tijdje dat de dagen zwaar waren. Nu heeft ze tenminste rust gevonden.
Voor de familie is het inderdaad erg triest, net als voor allen familie's waarin iemand komt te overlijden.

IngridM schreef:
zal wel weer zooitje weer worden in delft............

In Soest is het nu een zooitje. Alle wegen rondom Paleis Soestdijk zijn afgesloten. Om van Hilversum naar mijn paarden in Soest te gaan moet ik langs het paleis. Een waar drama op het moment en om bij m'n paarden te komen duurt het zo maar een half uur langer dan normaal.....

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:25

Fasel"]
[quote="Sonja"][quote="Cassidy schreef:
Ik heb de toespraak niet gehoord, wat zei hij dan?

Hij las een "stopje" (het effect van een komma) niet in een zin, waardoor dat een heel raar en dom effect gaf.
Jij gebruikt inderdaad de juiste woorden Cassidy, ik kon er net niet opkomen. Het einde van een tijdperk. Dat is het inderdaad.
[/quote]
En hij keek nog zo lekker arrogant geïrriteerd ook. De janzak.
[/quote]
Ik vond er ook niets aan. Hij keek inderdaad erg arrogant en geirriteerd.
Blégh...

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:42

Gelukkig heeft ze een mooi leven gehad waar ze op terug kon kijken (toen ze zich het nog kon heugen tenminste). Een gek idee dat er weer een stukje staatshistorie is afgestorven met haar dood. Gelukkig sliep ze vredig in; mooier kan bijna niet op haar respectabele leeftijd!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:47

ze is trouwens op dezelfde dag als haar grootmoeder Emma overleden, die overleed precies 70 jaar geleden
dat was ook zo'n menselijk persoon schijnbaar, niet dat koninklijke en strenge wat wilhelmina en beatrix alle2 hebben

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 17:57

Ik hoorde het vanmorgen op tv.
Ik vond het altijd een erg leuke vrouw. Ze was anders, anders dan Wilhelmina en Beatrix vind ik.
Ook het interview wat ik vanmorgen had gezien op tv, prachtig hoe ze daar deed.

Toevallig dat ze op dezelfde dag als Emma is overleden.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:04

Iedereen heeft het nu over de begravenis, dat haar moeder en vader in het wit zijn overleden, en dat zij dat zelf ook had gewild. Nu maak ik me verder niet zoveel zorgen om de kleur van de koets, maar vraag me wel af of er paarden in de tocht meelopen, nu er Droes is geconstateerd bij de Bereden Politie in Amsterdam...

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:28

Fairie"]
[quote="Fasel"][quote="Sonja"]
[quote="Cassidy schreef:
Ik heb de toespraak niet gehoord, wat zei hij dan?

Hij las een "stopje" (het effect van een komma) niet in een zin, waardoor dat een heel raar en dom effect gaf.
Jij gebruikt inderdaad de juiste woorden Cassidy, ik kon er net niet opkomen. Het einde van een tijdperk. Dat is het inderdaad.
[/quote]
En hij keek nog zo lekker arrogant geïrriteerd ook. De janzak.
[/quote]
Ik vond er ook niets aan. Hij keek inderdaad erg arrogant en geirriteerd.
Blégh...
[/quote]
Echt zo'n sukkel, zat zelf nog in de luiers toen zij koningin was.

Ben benieuwd of Juliana er blij mee zou zijn, met hem als premier. Schijnheilig

Maar 't is wel triest inderdaad. 94 is mooie leeftijd.

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:30

pfff,heel nederland in rep en roer...
ze was al oud en heeft er niet zo'n extreem geweldig leven op zitten...denk dat ze nu misschien wel beter af is.
hoewel ik het wel jammer vind,zij bracht tenminste leven in de brouwerij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 18:48

Mijn moeder zei over de toespraak van Balkenende dat hij zei dat ze van 1945 tot .... koningin is geweest, maar dat klopte dus niet, dus vandaar die afbraak van de toespraak.

Johan
Berichten: 138
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:06

Cowgirl schreef:

Verder vind ik het ook wel sneu voor wim-lex en maxima.
In korte tijd ,2,5 jaar, ofzo hebben ze al 3x hun vakantie moeten onderbreken.



Gaan jaren voorbij dat ik voor mijn werk nieteens 3 keer op vakantie kan in 2,5 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:26

bonney4evver schreef:
nou nou Scheve mond die man doet toch ook zo best kom op zeg..


Kan je nagaan wat een Jan Doedel het is.... Zo je best doen en dan nog zo blunderen..... Schijnheilig Kun je nagaan wat een enorme sukkel het is als hij niet z'n uiterste best doet Cool

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:30

Ryanne"]
[quote="Kido schreef:
en wat nou zo jammer is is dat ze niet in een verpleeghuis heeft gezeten..........dan zou de fam wten dat het bezuinigen ten koste van de chronisch zieken gaat maar voor haar wel beter zo....


Tja zo kan je ook denken natuurlijk, enerzijds heb je wel gelijk vind ik, objectief gezien, maar aan de andere kant denk ik
[/quote]

Ik werk zelf in de zorg en die bezuinigingen die doen geen goed Scheve mond
Dat wil niet zegen dat het voor haar beter is zo 94 is een royaale leeftijd

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:34

Ze heeft een aardige leeftijd bereikt, en misschien maar beter ook dat ze nu lekker kan rusten.

lotjuhh

Berichten: 916
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: hendrik-ido-ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:39

tis tog een mooie leeftijd 94???
tis wel idd btr voor der

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:43

Kido"]
en wat nou zo jammer is is dat ze niet in een verpleeghuis heeft gezeten..........dan zou de fam wten dat het bezuinigen ten koste van de chronisch zieken gaat maar voor haar wel beter zo....
[/quote]

en jij gelofft dat leden van de koninklijke familie hetzelfde worden behandeld als de andere zorgvragers? kom nou toch zeg...

[quote="bonney4evver schreef:
nou nou Scheve mond die man doet toch ook zo best kom op zeg..


precies! alsof die janl*l van een kok zo goed was......

maar goed, het is idd beter voor juultje zo. zal wel weer wat worden hier ja. hoop dat ik kan gaan kijken naar die begravenis

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:09

Anique_Vaandrig schreef:

precies! alsof die janl*l van een kok zo goed was......


Ja, die Jan-banketstaaf van een Kok was een stuk beter! Over politieke mening valt niet te twisten. Maar Kok had iig de charisma van een minister president. Kwam geloofwaardig over, sprak woorden die hij meende.... Deze Jan Josti, leest op een ongelofelijk schoolse manier de autocue voor

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:22

Dinsdag over een week is de begrafenis..
Hoop dat het echt een super mooie begrafenis is! dat is wel het laatste wat we nog voor haar kunnen doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:37

chickey schreef:
Dinsdag over een week is de begrafenis..
Hoop dat het echt een super mooie begrafenis is! dat is wel het laatste wat we nog voor haar kunnen doen..


ja, hopen dat deze begrafenis WEL betaald wordt, niet om banketstaaflig te doen ofzo......

maar goed, ik vond kok juist een vervelende slijmbal, maar nu weer ontopic Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:43

saluut schreef:
Ja, die Jan-banketstaaf van een Kok was een stuk beter! Over politieke mening valt niet te twisten. Maar Kok had iig de charisma van een minister president. Kwam geloofwaardig over, sprak woorden die hij meende.... Deze Jan Josti, leest op een ongelofelijk schoolse manier de autocue voor


Ben het met je eens ik geneer me als ie in het buitenland staat met zo'n grijns van kijk ik hoor erbij, nog maar niet te spreken over hoe hij bij Bush binnenkwam , nog net niet buigend. Ik weet zeker dat Juul hem niet had gemogen. Met Van Agt had ze ook al moeite zag ik net in het nieuws.
Ze was ook een koningin met hart voor de minder bedeelden en daar moet je niet voor bij minister presidenten van christelijke afkomst zijn.
Grappig dat ze Pronk mocht Knipoog

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:49

saluut"]
[quote="Anique_Vaandrig schreef:

precies! alsof die janl*l van een kok zo goed was......


Ja, die Jan-banketstaaf van een Kok was een stuk beter! Over politieke mening valt niet te twisten. Maar Kok had iig de charisma van een minister president. Kwam geloofwaardig over, sprak woorden die hij meende.... Deze Jan Josti, leest op een ongelofelijk schoolse manier de autocue voor
[/quote]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 21:55

vond het een sinterklaas met zn rare praatjes. wel mooi praten maar nix doen. niet dat JP het deed, maar kok heeft 8 jaar de kans gehad, jp is net begonnen