Ik kom er niet meer uit!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:23

Da 's geen simpele situatie...
'k Weet zelf hoe het is als iemand in je omgeving zelfmoord probeert te plegen (heb t ook meegemaakt), en het enige wat k kan zeggen is dat je er niet mee moet blijven zitten, en zoals je hier doet van je af schrijven, of iemand zoeken om erover te babbelen.
En proberen voor die vriend ook iets van hulp te zoeken, want meestal zit er meer achter zo een zelfmoordpoging.
'k Ben nie goed in dit soort dingen schrijven, dus k hoop dat k niks verkeerd heb geschreven...k Bedoel t in elk geval goed...

Groetjes en sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:24

Ik stuur je even een PBtje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:31

wederom een PBtje gestuurd. Is serieus, maar behandelbaar.

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 15:43

Krijgt die jongen al therapie? Zo niet dan is dat sterk aan te raden. Vooral meerder stemmen is goed behandelbaar met medicatie. Jij kunt er in ieder geval niet zo veel aan doen. Wat ik nu zeg klinkt misschien egoistisch, maar pas op jezelf! Hij sleurt je nu al mee in zijn ellende en dat zal hij heus niet bewust doen, maar proberen om wat afstand te nemen is echt belangrijk. Ook al is het nog zo moeilijk, hij heeft er ook niets aan als jij in de put zit. Probeer zo snel mogelijk samen hulp te zoeken, dat is het enige wat je voor hem kunt doen. Heel hard, maar jij kunt hem niet helpen. Hij is ziek en heeft iemand anders nodig dan een vriend(in). Steun geven is niet erg maar verdrink niet in zijn problemen. Succes!

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 00:21

Klinkt misschien hard, maar ik denk dat het beter is zo. Blijf idd niet in zijn problemen hangen daar is niemand bij gebaat. Maar dat wil niet zeggen dat je hem moet vergeten. Als hij een echte vriend is zal hij jou ook niet vergeten, ook al zou je elkaar nooit meer zien. Sterkte, maar toch ook succes in je leven.