Raar probleem... constant honger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IloveShets

Berichten: 3397
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: Nunspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:09

Ik heb het ook... wil geen brood meer eten maar koekjes en andere lekkere dingen. Als ik thuis van school ben eet ik meestla 2 koekjes, banaan en snoep mwhaha.. en ik ben helemaal niet dik.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 22:19

Ik heb het ook, de laatste tijd is het gelukkig al wat minder geworden.
Je moet idd veel drinken en extra boterhammen eten (voor in pauze of onderweg). Qua drinken kan je dat drinkontbijt proberen en daarbij ook nog normaal eten. Of dat drinkontbijt meenemen voor tussen door. Dat hielp wel bij mij.
Succes!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:08

oke lees dit even:
Europees verbod op vitaminepillen

http://www.vanderlaan.net/full/dbbv.cfm ... 7FE2A99826

even een quote
Citaat:
Als het aan de Europese Commissie ligt, worden voedingssupplementen voortaan op dezelfde wijze gereguleerd als medicijnen en niet langer als voedingsmiddelen. Veilige preparaten zoals calcium-kalium-magnesiumtabletten of chroomtabletten dreigen daardoor van de markt te verdwijnen.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:19

nog wat gevonden, erg interessant stukje over klachten door teveel suiker(daar was laatst ook een toipic over dacht ik?) over afvallen en over wat chroom allemaal voor je kan doen!
http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... room1.html

Citaat:
Bovendien geeft onderzoek op dieren aan dat chroom suppletie levensverlengend werkt.


Citaat:
Hypoglykemie veroorzaakt klachten als: duizeligheid, concentratiestoornissen, nervositeit, geïrriteerdheid, loomheid, geeuwen, huilbuien, moeheid, trillen, honger zoetbehoefte, eetproblemen hartkloppingen, wazig zien.


Citaat:
Zoals hierboven is uitgelegd kan chroom een hypoglycemiesyndroom helpen doorbreken. Het gevolg is dat u veel minder tot geen trek in zoetigheid heeft.


Citaat:
Chroom is dat niet giftig?
Chroom komt op twee manieren in de natuur voor, als trivalente en als hexavalente verbinding. Trivalent chroom ( Cr3+) bestaat uit een chroomatoom dat drie elektronen te kort heeft; hexavalent chroom (Cr6+) heeft er zes te kort. Ons lichaam heeft voldoende trivalent chroom nodig om goed te kunnen functioneren. Trivalent chroom is absoluut niet giftig.
Het chroom op bijvoorbeeld een fietsstuur is hexavalent, is voor de mens wel erg giftig. Chroom supplementen die je bij de apotheek of bij het reformhuis koopt bevatten uitsluitend trivalent chroom. Voor een goede opname in ons lichaam is het wel belangrijk dat het gebonden is aan GTF (Glucose Tolerantie Factor, een gistverbinding).


dit waren een paar stukjes, er staat nog zoveel meer op die site, dus kijk zelf maar even

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:34

Justy schreef:
Kan iets in je suikerhuishouding zijn...

dacht ik ook aan en veel koolhydraten (brood, pasta e.d.) nemen he.
Dietiste is idd een goed idee als je er zelf niet uit komt en twijfelt of het medisch is of niet. Ik ben 1.84 lang en eet ook zowat heel de dag door maar weeg maar 56 kg. Ben ook bij de dokter en dietiste geweest maar er was niets mis met mij behalve dat ik met suiker moet minderen dan.
Op www.voedingscentrum.nl staat ook wat een volwassene per dag moet eten zit je daar rond kun je gewoon iets meer eten als het niets medich is.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:37


Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 23:58

samantha23 schreef:
Ik zou even naar de huisarts gaan.
Misschien heb je een lintworm ofzo?

Dit kan niet als je ook zwaarder wordt, want de lintworm eet (volgens mij) als ware op wat jij hebt gegeten dus zou je dan ook dunner moeten worden.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:17

Renske20 schreef:


Bloos! Bloos!

Jeeeeetje,wat erg verschrikkelijk herkenbaar !!! Bloos!

Ik heb die hypoglykemie-test gedaan , en het was elke nieuwe vraag weer schrikken.... Bloos! JA !! dat heb ik !!!!

Op een paar dingen na dan , maar 90 % herken ik zeer goed...jeetje zelfs de kleinste details van kwaaltjes van mij passen hierin


Goh Lachen

En nu ?

Chroom-pilletjes halen bij de Kruidvat ? Tong uitsteken

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 00:41

Nou dat meer energie spreekt me vooral aan. Voor iedereen die reageerd over 'snaaien' - dat is het dus niet. Ik heb een hongerprikkel die niet weggaat als ik eet. Een verzadigingsprikkel heb ik op het moment niet, of die komt nadat ik al te veel gegeten heb. [Edit] Soms kan dat hongergevoel heel accuut (echt in seconden) omslaan in een ik-heb-veel-te-veel-gegeten gevoel. En nog geen 5 minuten later weer terug in dat hongergevoel. Gek word ik ervan.

Ik ga morgen eens starten met chroom voor een maandje. Welk merk/winkel raden jullie me aan?
Laatst bijgewerkt door 796285 op 20-03-04 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 00:56

Pmarena, t was voor mij ook 1 grote herkenning!

en ik ga morgen ook chroomtabeltten halen bij de kruidvat of bij de Hema, wie heeft er ervaring mee, welke zijn het beste?

want ik heb dus echt serieus heel de dag honger, maar ook altijd trek in zoetigheid, ben ook vaak sloom en lui en erg prikkelbaar(heb ook al vitamine B op aanraden van de HA ) erg moe, trillen heb ik heel erg, concentratieproblemen ook al, echt heel het rijtje herken ik!

Morrie

Berichten: 22321
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 07:49

ik scoor zo ff 114 bij die test, terwijl ik pas mijn suiker heb laten controleren en dat was perfect.
Ze hebben bij mij in 1987 (!) ME geconstateerd en daar is niets aan te doen en ik zal ermee moeten leren leven.....maar ik herken erg veel in al die vragen.

Ik word van extra vitamines altijd erg beroerd, dus die chroomtabletten begin ik maar niet eens aan....

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 10:47

Ik heb dat ook, maar ik heb maag problemen. Ik heb altijd een honger gevoel en als ik niet eet word ik ziek. Dus, vermageren zit er bij mij niet in dus!! Hopelijk is het niets ernstig!

Dees

Berichten: 18930
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:43

ArwenLune schreef:
Nou dat meer energie spreekt me vooral aan. Voor iedereen die reageerd over 'snaaien' - dat is het dus niet. Ik heb een hongerprikkel die niet weggaat als ik eet. Een verzadigingsprikkel heb ik op het moment niet, of die komt nadat ik al te veel gegeten heb. [Edit] Soms kan dat hongergevoel heel accuut (echt in seconden) omslaan in een ik-heb-veel-te-veel-gegeten gevoel. En nog geen 5 minuten later weer terug in dat hongergevoel. Gek word ik ervan.

Ik ga morgen eens starten met chroom voor een maandje. Welk merk/winkel raden jullie me aan?


Geeuw-honger, bij mij duidde dat heel sterk naar een verkeerde bloedsuiker-schommeling. Chroom en meer kennis over hypoglykemie hielpen me het te overwinnen, en ik werd er nog een prettiger mens van ook, met name voor mezelf Bloos

Chroom uit dat Rode Doosje, merk Ultravit of Axium, type Chroom Complex, kost ongeveer 12 euro voor 2 maanden. Superspul.

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 11:49

Ik heb Chroom-picolinaat(?)-tabletten van de Hema, niet duur, 75 tabletten. Volgens het etiket verhoogt het de vetverbranding bij het sporten en afslanken, maar daar heb ik het dus niet voor. Volgens de verpakking moet je er 2 per dag slikken, maar dat heb ik nooit gedaan, eentje hielp voor mij genoeg.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:42

Ook voor mij waren de verschijnselen in de test heel herkenbaar Bloos!
Ga geloof ik ook eens de chroomtabletjes proberen (kwam overigens op een score van 64, dus niet heel extreem).

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:51

Mijn score was 104 Bloos!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:05

mijn score is 128 Bloos
Citaat:
Meer dan 120 punten: bloedsuikerstoornis, er moet snel iets gebeuren

vooral dat erge dorst hebben, trillerig zijn, erg chagie en geirriteerd, zelfs huilbuien, terwijl ik vroege rnooit huilde, moe zijn, geen initiatief nemen tot iets, nergens zin in hebben en ik loop overal tegenaan! ook zie ik niet goed terwijl mn lenzen perfect in orde zijn, duizeligheid, en ik heb altijd ijskoude handen en voeten, zelfs als t erg warm is!
en ja, bijna heel de lijst klopte dus wel...behalve dan depressief, dat ben ik niet, maar dat zou je bijna worden als je bij bijna heel die lijst 2tjes en 3tjes in kan vullen Scheve mond

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:05

Ik zag laatst op tv dat je ook een lintworm kan hebben Scheve mond

Dat zal wel niet hoor Haha!
Maar dat was echt vies! Heeft iemand dat gezien? Dat was met ShockDoc's dacht ik..

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:08

Mijn score is 110, moet denk ik toch eens gaan kijken voor chroomtabletten.

Valt me wel op dat de scores van bokkers (die het hier plaatsen) zo hoog zijn...

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:28

Ik heb hem voorzichtig ingevuld hoor , vaak dapper & eigenwijs een 2-tje gedaan , terwijl het toch wel naar 3 neigt ...

Als ik zo wat rondlees is het gebruikelijk hierbij om dan makkelijke suikers (koekjes , chocola , strooi-suik , klontjes...maar ook bananen en druiven !) in je voeding te vermijden....

En daarbij als supplementen Chroom, vit. B6 en B12 en Calcium ... als ik het zo een beetje doorlees.

Zou daar niet 1 gericht pilletje voor zijn Verward

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 14:42

pmarena schreef:
Ik heb hem voorzichtig ingevuld hoor , vaak dapper & eigenwijs een 2-tje gedaan , terwijl het toch wel naar 3 neigt ...


Klinkt heel bekend Bloos
Ben ook heel voorzichtig aan het invullen geweest Knipoog

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:04

Dat heb ik zelf ook gedaan, het voorzichtig invullen. En dan toch nog zulke hoge scores... Zouden wij paardenmensen daar zo gevoelig voor zijn of zou heel nederland zulke hoge scores halen???

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-04 15:10

Ik had 117. Maar ik heb het gevoel dat het een soort zelfselecterende test is, meest van die vragen waren ook vrij algemeen... Net zoals als je mannen een PMS test laat doen (zonder dat ze weten dat het om PSM gaat) ze ook scoren dat ze het hebben. (dat is een keer geprobeert)

Zeg nou zelf, iedereen heeft toch wel eens een flinke dip, een slap gevoel, en een ik-moet-nu-iets-zoets-hebben moment?

Dat wil niet zeggen dat de uitslag onzin is, maar ik denk wel dat het allemaal wat minder dramatisch is als die test het doet voorkomen.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:18

Ja , daar heb je gelijk in , een aantal vragen is wel : dat heb ik idd wel eens , maar is iets algemeens wat iedereen wel eens heeft...daar heb ik dan ook een 1-tje ingevuld.

Maar dingen als die koude handen , zweet uitbreken , wazig zien , licht in het hoofd , concentratie-problemen , jezelf stoten , hartkloppingen , koppijn..enz. als die wekelijks / dagelijks regelmatig voorkomen dan is dat wel opvallend natuurlijk

Dat waren allemaal al kwaaltjes waar ik me toch een beetje zorgen over maak...vooral die hartkloppingen en dat zware ademhalen , flauwvallerige gevoel enz zijn vrij eng... Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 15:24

Maar toch niet iedereen komt zo hoog uit, heb gelijk mijn vader ook eens die test laten doen. Die kwam volgens mij op een score van 30 uit....