Enquete d-day voor profielwerkstuk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:03

Tja niet om 't een of ander, maar door de reacties(antwoorden) hier te plaatsen, krijg je natuurlijk geen objectief antwoord. mensen gaan spieken. En denk niet dat dat de bedoeling is.

- Offline -


SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 22:09

had ik idd ook al aangegeven en heb de gesloten vragen dan ook niet beantwoord, omdat ik deze zelf nooit zou weten, maar nu alle antwoorden al gezien had..

Onderschriftloos :Y)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 10:46

Goede antwoorden staan hier toch niet?
Je kan spieken, maar zoals altijd met spieken weet je nooit of het klopt..

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:19

Cealli schreef:
Ik ben (eindelijk) bezig met de afronding van mijn profielwerkstuk maar heb nog veel te weinig reacties op mijn enquête dus ik kan daar geen duidelijke conclusie uittrekken,
en dat vind ik eigenlijk wel zonde..

Vandaar hier mijn vraag, zouden jullie zo lief willen zijn de volgende vragen in te vullen voor mij (pb mag ook)

Opleiding: HBO
Leeftijd: 25


Gesloten vragen:
1. Wanneer was D-day?
a. 6 juni 1944
b. 6 juli 1944
c. 7 juni 1943
d. 6 juli 1943

1A


2. Welk gebied speelde de invasie zich af?
a. Normandië
b. Bretogne
c. Toscane
d. Ardennen

2A

3. Wie deden er mee in deze invasie?
a. Nederlanders, Duitsers, Fransen
b. Spanjaarden, Duitsers, Italianen
c. Engelsen, Canadezen, Amerikanen
d. Engelsen, Fransen, Amerikanen

3C

4. Welke stranden zijn de stranden van de invasie?
a. Utah, Omaha, Sword, Gold, Oklahoma
b. Omaha, Sword, Utah, Fish, Gold
c. Utah, Sword, Juno, Gold, Omaha
d. Oklahoma, Sword, Gold, Fish, Benz

4C
Open vragen:
Deze graag zo uitgebreid mogelijk beantwoorden!
5. Als je de term D-day hoort, waar denk je dan aan?

Ik denk aan de laatste kans die er geweest is om de oorlog tot een ommekeer te brengen, een verrassingsactie die uiteindelijk wel gewerkt heeft, maar die zeer veel levens heeft gekost.
Ik moet hierbij denken aan die scene van Saving Private Ryan, waarbij de soldaten als beesten uit de boten werden geduwd en dan maar rennen en hopen dat er een aantal niet geraakt zouden worden.


6. Ben je geïnteresseerd in D-day? Waarom (niet)?
Ik ben daar zeker in geinteresseerd in het hoe en waarom, voor mij is D-day een cruciale actie geweest en als deze actie niet was geweest, vraag ik mij af hoe de wereld er vandaag de dag had uitgezien.
Duizenden en duizenden mensen hebben hun leven gegeven voor onze vrijheid en ik vind eigenlijk dat je verplicht bent als burger maar ook voor je algemene ontwikkeling, dat je daar wel wat van afweet.


7. a. Was D-day volgens jou een succes? Waarom (niet)?
De actie was een succes, deze heeft uiteindelijk geleid tot de ommekeer en het einde van de oorlog. Deze is uiteindelijk gewonnen, dus een succes, maar heeft wel veel levens geeist.
b. De verliezen die er tijdens D-day geleden zijn, maakt dit uit voor het al dan niet een succes zijn van D-day)
Moeilijke vraag, want dit is altijd een vraagstuk in tijd van oorlog.
Als je een oorlog wint, is dat een succes, maar je vergeet dan wel dat er veel levens zijn beeindigd.
Toch kies ik dan voor succes, omdat er op dat moment weinig mogelijkheden meer waren tot het stoppen van een oorlog.

8. Natuurlijk is dit slechts een kwestie van speculeren, maar wat denk je dat het uitgemaakt zou hebben of D-day op een andere dag, of helemaal nooit uitgevoerd was?

Ik denk zeker dat dit een cruciale actie op dat moment in de oorlog was en eigenlijk denk ik dat de oorlog uiteindelijk anders was afgelopen als dit niet was gebeurd. Dan waren we waarschijnlijk nu een Duitse provincie geweest.
Verdere toevoegingen:

Alle resultaten worden uiteraard anoniem verwerkt

Alvast superbedankt!

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 11:29

Opleiding: (K)mbo
Leeftijd: 30

Gesloten vragen:
1. Wanneer was D-day?
a. 6 juni 1944


2. Welk gebied speelde de invasie zich af?
a. Normandië


3. Wie deden er mee in deze invasie?
c. Engelsen, Canadezen, Amerikanen


4. Welke stranden zijn de stranden van de invasie?
?


Open vragen:
Deze graag zo uitgebreid mogelijk beantwoorden!
5. Als je de term D-day hoort, waar denk je dan aan?
De bevrijding (en de verjaardag van mijn vader 6 juni).

6. Ben je geïnteresseerd in D-day? Waarom (niet)?
Natuurlijk, het is een hele belangrijke dag!

7. a. Was D-day volgens jou een succes? Waarom (niet)?
Was zeker een succes!

b. De verliezen die er tijdens D-day geleden zijn, maakt dit uit voor het al dan niet een succes zijn van D-day)
Het is heel triest dat mensen hun leven hierbij hebben verloren maar anders waren er vast nog meer mensen om het leven gekomen.

8. Natuurlijk is dit slechts een kwestie van speculeren, maar wat denk je dat het uitgemaakt zou hebben of D-day op een andere dag, of helemaal nooit uitgevoerd was?
-Als D-day nooit was uitgevoerd liepen er hier nu waarschijnlijk alleen maar mensen met blond haar en blauwe ogen.
- ik ga er vanuit dat dit een hele gunstige dag was voor de invasie (weer omstandig heden etc.) een andere dag had zeker uit gemaakt.


Verdere toevoegingen:

geen toevoeging!

Alle resultaten worden uiteraard anoniem verwerkt

Alvast superbedankt!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-04 16:53

Iedereen wederom bedankt!
Nog 17 enquetes te gaan!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Animal, Eve_16, Fiero6, Googlebot, ingvdh, Jaydee_WP, JenniferU, kaatje89, KarinW86, Marcella, marjannuh, Miran, moonsparkle, Mutti, Nancy__, Roosch, Tati2, Travel_me, Westhof en 37 bezoekers