Ook ik moet me verhaal kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:08

Het is en blijft jou beslissing, wat iemand anders er ook van vindt. Het is jouw lichaam, ik heb het idee dat je er wel keihard voor wil vechten, dat vind ik heel knap van je!

Ik wil je heel veel wijsheid, succes en plezier wensen de komende tijd en natuurlijk ook als de kleine er is Lachen

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:11

volgens mij is Scarlet een zij. En ik vind wel dat ze haar mening opdringt want volgens haar zijn kinderen irritant en krijsen ze.. maar je hebt ook andere kanten...

Ik vind het erg knap van je hoe je er over denkt en dat je zo positief bent.
En iid zoals Iceprincess (??) zegt waarom onder schaduwaccount Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 22:29

Anna-Jelly schreef:
volgens mij is Scarlet een zij. En ik vind wel dat ze haar mening opdringt want volgens haar zijn kinderen irritant en krijsen ze.. maar je hebt ook andere kanten...


dat is gewoon haar mening, die geeft ze toch gewoon, hoezo opdringen Verward sorry, maar ik blijf m niet snappen

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:01

Omdat ze 3 pagina's bezig is met haar mening te uiten, komt toch wel opdringerig over..

ik vind het een knappe beslissing en ik wens je heel veel geluk met je kindje!

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:15

Ik ben het ook met _Scarlet_ eens...
Maar dat is hoe ik er overdenk...

Ik wens jou en je vriend veel geluk met jullie kindje!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:25

Anique_Vaandrig"]
[quote="MarianneR"][quote="_Scarlet_ schreef:
Ik vind het niet zo'n handige beslissing, maar ik heb dan ook een hekel aan kinderen.


Hoe bedoel je tactloos.... _Scarlet_ misschien moet je de keuze van Gribus gewoon respecteren en niet proberen je eigen mening op te dringen. DAT is irritant (die vraag stelde je ergens). Aan goede adviezen heeft ze wat, ook al zijn die niet positief, maar jij dringt duidelijk je mening op, erg vervelend.
[/quote]

Volgens mij klopt deze reactie niet helemaal MarianneR...

Tactloos? Hoezo tactloos? _Scarlet_ geeft heel gewoon zijn mening, dat het hem (?) niet zo'n handige beslissing lijkt. Vervolgens geeft hij aan wat daar wel een reden voor zou kunnen zijn.

En ik vind niet dat _Scarlet_ zijn mening opdringt, maar hij reageert gewoon op mensen die hun reactie op hem gaven. Je kunt het ook uit iemand trekken Lachen

Maar goed, ik wens je ook veel succes en sterkte met alles! Ik ben het met een aantal dingen die je zegt niet eens, hier ga ik niet dieper op in, anders krijg ik straks ook een nutteloze discussie van mensen di eniet willen dat ik mijn mening op dit forum geef Knipoog
[/quote]

Sorry, maar dit vind ik een kinderachtige opmerking.
Ik vind (ja, dat is MIJN mening Tong uitsteken ) dat _Scarlet_ wel haar mening opdringt...ik ga ook geen discussie aan, Scarlet en ik hebben al gepbd.
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 16-03-04 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:26

Ik vind je onzettend dapper dat je het wilt houden, heb echt bewondering voor je.
Heel veel sterkte en geluk.

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:37

Mijn (aangetrouwde) nicht kreeg ook haar eerste kind toen ze 17 was. Haar dochter is 1 jaar ouder dan ik (grote familie Knipoog ) Dat meisje is een lief meisje, niet bijzonder Bloos *LOL* vervelend ofzo , maar toen ik aan haar vroeg of zij het erg vond om zo'n jonge moeder te hebben, l8e ze me uit! Ze vond het juist fijn! dan kan je ook gezelliger roddelen en bla bla bla omdat leeftijdsverschil minder is bla bla.
Ik zeg niet dat het ALTIJD hetzelfde gaat; maar je kan het heel leuk maken en goed treffen.
Ik wens je veel plezier voor dadelijk OK dan!
, maar voor nu heel veel sterkte Ach gut

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:20

Meissie, ik vind het een heel dappere beslissing van je, je weet waar je voor staat en lijkt me erg realistisch. Een oud vriendinnetje van mij raakte ook zwanger toen zij 17 was, per ongeluk dwars door de pil heen. Zij heeft toen een tijdje in een shock geleefd, maar haar beslissing was ook om het kindje te houden. Ze is tussendoor met school gestopt en toen het kindje bijna een jaar was is ze weer verder gegaan met haar opleiding, deeltijd. Ik bewonder haar enorm, want ouders heeft zij niet meer en met haar vriend is het over, hij is wel een goede vader voor hun zoontje. Ze is bijna klaar met haar opleiding en stages en werkt als actrice bij om wat extra's te verdienen. Ik had het haar niet nagedaan en haar zoontje leert nu al heel goede normen en waarde en ze is heel consequent. Volgens mij is er ook een forum over tienermoeders, mss is dat leuk voor je om eens op te zoeken. Ennuh, heel veel sterkte de komende tijd, maar ook veel plezier.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 00:58

Anna-Jelly schreef:
volgens mij is Scarlet een zij.

Inderdaad Knipoog


En ik vraag me ook af waarom ze dit onder een schaduwaccount zet, als ze toch al zo zeker is van haar zaak...

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 01:07

Omdat je vaak negatieve reactie's krijgt en een paar van bokt kennen mij persoonlijk heel goed....
Die hebben ook hier op geraageerd...
Ik heb net een heel gesprek gehad met me vriend en me moeder(me vader ontloopt het nog steeds)
toen verlulde me moeder zich en floepte ze dr uit dat ze het heel leuk vind, alleen ze is niet blij met de situatie waarin we nu zitten.
Maar veder is ze heel blij opzich met het kindje, en daar ben ik blij mee aangezien ze het pas net weet.
En ik wil er absoluut keihard voor vechten, ik wil het kindje opvoeden hoe een kind ook opgevoed word bij een ouder iemand.
Tuurlijk zullen er ook tegenslagen komen, maar als je een goede relatie hebt overleef je die tijden.
Alleen zijn me ouders heel bang dat me vriend bij me weggaat, en dat is hij nu een beetje uit hun hoofd aan het praten en kwam toen met het idee om te gaan verloven en dan te trouwen, omdat het kind dan zijn naam heeft en zou hij weg lopen van dit dat hij dan toch aan dat kindje vast zit.
Maar hij zei ook tegen me moeder je kunt nooit voorspellen of je je hele leven bij iemand blijft al gaan we daar natuurlijkw el van uit, maar toch als het mis zou gaan, zou ik voor het kindje blijven zorgen... En daar was me moeder wel heel blij mee.

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 01:10

Yaar schreef:
Heb echt bewondering voor je hoor! Ook ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap

Laat de mensen praten, natuurlijk, ze mogen hun mening geven, maar daar verandert jouw standpunt toch niet door, toch?


Nee nee die verandert echt niet.
Me pa heeft liever ook abortus, maar ik heb al tegen me ma gezegd ik doe dat absoluut niet gaf ze me ook gelijk in.
Maar ze moest het proberen uit me hoofd te praten van hem, kan hij het na een tijdje nog niet accepteren dat is dan zijn probleem.
Tuurlijk heeft me ma ons even op de feiten gewezen hoe zwaar en duur het is maar dat vind ik begrijpenlijk.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:13

Volgens mij als je vriend het kindje erkent(geloof bij gemeentehuis) zit hij ook aan verplichtingen vast hoor(zoizo alimentatieplicht), want om nou al te trouwen omdat er een kindje op komst is??Gelukkig verliep je gesprek ok thuis. Maar om ff terug te komen op wie je bent, wat kan jou het schelen als je je echte boktnaam gebruikt? Kan jou die negatieve reacties schelen, ik bedoel je bent toch zeker van je zaak, niemand die je dat kan afnemen hoor en bekende zullen je buikje toch zien groeien op gegeven moment...

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 01:17

Jah daar geef ik je helemaal gelijk in, en als me vriend het kindje erkent dan krijgt het idd zijn achternaam enzo.
Maar bv ik werd zwanger vriendje ging weg ik krijg nieuwe vriend kindje word geboren kan mijn nieuwe vriend ook het kindje erkennen.
Jah het kan me veder ook niets schelen met negatieve reactie's het buikje begint nu al een beetje te komen...
En aangezien sommige me al niet mogen hier op bokt, omdat ik een echte eigen mening over alles heb, en daar dan ook flink op doordram krijg je meteen een reactie van meidje eigen schuld en daar heb ik nu even niets aan in deze situatie, ik heb nu veel meer aan die positieve reactie's die geven me dan toch een beetje steun snap je?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 01:24

Yep ik snap je helemaal hoor. Ik weet niet hoe het met het erkennen van een andere vriend. Volgens mij is ndat niet mogelijk, de vader heeft gewoon de plichten(financieel).
Nu na een maand al een buikje joh? Jij bent er vroeg bij, althans ik heb dr geen verstand van hoor, maar in mijn omgeving kwam die pas zo rond de 3 maanden, hihi.

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 01:30

Jah ik weet het maar ik ga er zelf van uit dat het 1 maand is he, ik weet het niet precies ik moet maandag na de dokter misschien is het al wel anderhalve maand....
Maar zelf zie ik het een beetje ik zie mezelf natuurlijk de hele dag door maar me vriend kan het al een beetje voelen en ziet het ook.
Net kwam me pa na me toe, ik denk dat hij het accpeteerd, alleen wil hij wel dat het kind ook op me vriend ze naam komt voor het geval dat het fout gaat.
Maar hij zei ook van je moet we zelf voor de oplossingen komen...
En natuurlijk vroeg hij een paar keer of me vriend echt veder met me wil, dat is iets waar ze heel bang voor zijn, dat hij me laat zitten.
Maar wat ik al eeder zei als het fout gaat wil hij toch voor het kindje blijven zorgen...
Maar ik en hij gaan er van uit dat het absoluut niet fout gaat.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 02:09

Als je achter je beslissing staat dan kan je net zo goed onder je eigen naam gaan posten.
Uit je verhalen te zien ben je er toch blij mee en trots op dus waarom zou niemand mogen weten wie je bent dan ?


Ik vind het zonde om te zien dat het 'achteruit' gaat met de jeugd. Er zijn zoveel jongere meiden die zwanger worden ! Waar ligt dit toch aan, waar is het verstand gebleven ?
Ik lees de laatste tijd veel verhalen van meiden die zwanger zijn.
Zwanger ben je zo een soa of aids heb je net zo snel opgelopen.
Waar is het verstand toch gebleven ?

Iig veel succes met je zwangerschap, ik kan uit ervaring vertellen dat het niet allemaal rozengeur en manenschijn is Haha! ! Kom ook eens kijken bij dit topic :http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=205118

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 04:11

Je bent in ieder geval positief en je neemt je verantwoording. Dat vind ik in ieder geval al heel respectabel. Ik heb geen kinderen maar kan me voorstellen dat he tniet allemaal makkelijk wordt. Van je zwangerschap moet je genieten, kijk de toekomst positief tegemoet en hou moed. Er zijn minder leuke dingen maar ook geweldig leuke dingen. Maar ja, is het hele leven niet zo?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 05:47

Gribus schreef:
En Guinevere ik kies ervoor om het kindje zelfstandig met me vriend op te voeden, niet dat het straks tegen zijn of mijn ouders papa en mama gaat zeggen maar tegen ons.

Okay, gefeliciteerd dan! Nou niet vergeten te zeggen wanneer je uitgerekend bent op het bokt mama topic Haha!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 10:25

Gribus...je zegt dat je onder een schaduwaccount dit doet omdat er mensen hier zijn die jou goed kennen. Kennen zou jou "goed" alleen van bokt of ook irl? Als het alleen van bokt is.......so what....dit is internet en ken je de mensen alleen van geschreven woorden. Als het irl is....denk je dat je die buik straks kunt verbergen?
Het is toch JULLIE beslissing of niet dan?
Je geeft te kennen duidelijk achter je beslissing te staan.....wees dan trots op je beslissing en op je toekomstige kindje.......nu is het net alsof je je vreselijk schaamt. Kritiek, afkeuring of andere meningen zul je je hele leven tegenkomen ........ of leef jij alleen om anderen te plezieren?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:01

Mensen, gribus komt vanzelf met het haar echte boktnaam.
Loop haar toch niet zo te pushen...

Meid nogmaals, veel plezier met je zwangerschap!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:11

Als het nog maar anderhalve maand is hoef je nog niet eens een abortus... je bent nog op tijd voor een overtijdbehandeling. Als ik jou was zou ik daar toch nog een keer serieus over nadenken.

Ik vind het trouwens enorm knap dat je het kindje al kan voelen... het klompje cellen is namelijk nu zo'n 6 milimeter groot.

juval

Berichten: 13219
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 11:52

Mag ik je feliciteren met je zwangerschap?? Ik hoop dat je vader als hij van de schrik is bekomen ook blij voor je zal zijn, en dat de ouders van je vriend ook goed reageren.
Je gaat een zware tijd tegemoet, maar ook een heel mooie tijd. Het hebben van kinderen vind ik echt geweldig. Ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt zonder al te veel problemen. Veel succes!!!

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 12:03

Ik vin dhet dapper dat je die beslissing hebt genomen, dat je niet de makkelijkste weg kiest.
Ik ben van mening dat als je er echt voor gekozen hebt dit helemaal goed gaat komen. Hoeveel oudere mensen zijn er niet die kinderen hebben maar ze verwaarlozen en weet ik niet wat aandoen. En als dit goed voelt voor jou dan heeft jouw kind al een voorsprong op de niet gewenste kinderen die toch ter wereld komen omdat ouders gedwongen/gepusht worden door de omgeving of omdat het zo hoort.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 14:28

Ik vind het heel knap voor als je er zker voor bent dat je er goed voor kan zorgen en het kan geven wat het nodig heeft. Wat is dan het probleem?

gr