Ook ik moet me verhaal kwijt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:46

Je houd er volgens mij een best trauma aan over.
Ik vind het ook niet laf, maar het is iets wat ik niet wil....
dat vind ik heel iets anders.

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:50

Jah ik weet ook dat ik niet meer uit kan gaan, maar dat doe ik nu ook niet, ik vind het geen hol aan.
Ik weet ook wel dat het zwaar word, maar ik ga het gewoon doen, ik ga er gewoon helemaal voor.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:53

Gribus schreef:
Jah ik weet ook dat ik niet meer uit kan gaan, maar dat doe ik nu ook niet, ik vind het geen hol aan.
Ik weet ook wel dat het zwaar word, maar ik ga het gewoon doen, ik ga er gewoon helemaal voor.



goedzo meis dat is de instelling! OK dan!

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:54

Jah ik ga er gewoon helemaal voor en dat kindje een leven geven.
Ik denk ook zodra me pa door heeft dat ik er zo achter sta, dat hij er dan anders tegen aan kijkt, en hij blij is dat ik het heb gehouden.

Charaz

Berichten: 24313
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:56

Allereerst dit is jouw mening, als jij erachter staat moet je het doen. Fijn dat je ouders en vriend ook positief hebben gerageerd.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 19:58

_Scarlet_ schreef:
Ik vind het niet zo'n handige beslissing, maar ik heb dan ook een hekel aan kinderen.


Hoe bedoel je tactloos.... _Scarlet_ misschien moet je de keuze van Gribus gewoon respecteren en niet proberen je eigen mening op te dringen. DAT is irritant (die vraag stelde je ergens). Aan goede adviezen heeft ze wat, ook al zijn die niet positief, maar jij dringt duidelijk je mening op, erg vervelend.

Ik vind het heel knap dat je deze beslissing hebt genomen. Maar het gaat echt zwaar worden. In mijn directe omgeving ken ik ook een tienermoeder(mijn schoonzusje), mijn neefjeis nu ruim een jaar. Het gaat supergoed met ze alledrie, maar toch merk ik aan haar dta ze het zwaar heeft. Ze heeft na haar diploma gehaald te hebben bewust niet gekozen voor een vervolgopleiding omdat ze graag voor het kindje wilde zorgen. Maar ja, ze is net 18... dan moet je lekker kunnen stappen, met je vriendinnen weg wanneer je wilt enzv. En die keuzes heeft ze nu niet meer. Ze heeft er natuurlijk zelf voor gekozen, ze is gek op haar zoontje, mijn broertje trouwens ook, maar inderdaad, haar jeugd is ze kwijt en dat beseft ze zich maar al te goed.

Oja wat betreft je ouders... wacht maar tot het kindje er is Knipoog dan praten ze heel anders!!

Nu kan je nog kiezen. Denk er echt heel goed over na, maar doe wat je hart je ingeeft. Tienermoeder zijn betekent niet dat je hele leven naar de maan is, overal is een oplossing voor en je krijgt er zoiets moois voor terug!!

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:02

Zo te horen heb je er allemaal goed over nagedacht !
Ik vind het echt super dat je je 200% gaat inzetten voor je kindje ! OK dan!

Heel erg veel geluk !!

IcePrincess

Berichten: 7744
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:09

wat ik niet snap is waarom onder een schaduwaccount?

je hebt je beslissing gemaakt, het kan je niets schelen wat anderen nog zeggen, ouders blij, vriend blij, jij blij...dus waarom niet je echte naam? *nieuwschierig Schijnheilig *

Dat je het kind houd, oke..moet je helemaal zelf weten (ik zou het ook niet weg laten halen) maar denk je dat het wel zo verstandig is om gelijk uit huis te gaan? Ik denk dat je daar toch wel wat beter over na moet gaa denken. Je gaat wel ineens van een huis waar er voor je gezorgt wordt naar een huis waar je en voor jezelf en voor een kind moet gaan zorgen.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:16

Wat ik me afvraag in deze hele discussie, is of iedereen die boven de 30 is wel zo doordacht aan kinderen begint en of die kinderen een garantie hebben op 100 procent aandacht van hun beide ouders tot ze volwassen zijn??

Ik ken voorbeelden genoeg van mijn generatiegenoten (ik ben 38) waarvan ik denk: 'mmm, past een kind eigenlijk wel in hun leven'?

Ik wens jullie veel geluk, het zal niet makkelijk zijn, maar je hoeft in het leven niet altijd de makkelijkste weg te kiezen!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:24

Als jij er voor wilt gaan en er blij mee bent, dan ben ik blij vor jou! Ik zou niet weten wat ik zou moeten doen als ik in jou situatie zat...
Ik wens jullie veel geluk!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:28

Ik vind dat je er verstandig over praat. het lijkt me absoluut niet makkelijk maar ik denk dat ik in die situatie dezelfde keuze zou maken.

Heel sterkte en natuurlijk veel plezier! Lachen

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:29

Af en toe klinkt het alsof je de baby wilt houden, omdat je geen abortus wilt, niet omdat je graag het kind wil houden. Als dat zo is dan is adoptie misschien een optie? Als ik je verkeerd begrepen hebt, dan vind ik het erg dapper van jou én je vriend en hoop ik dat jullie erg gelukkig worden met zijn drieën! Lachen

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:44

Knap van je hoor, om op zo'n leeftijd zo'n ingrijpende keuze te maken. Heel veel sterkte ermee. En als je ouders je bijstaan moet het te doen zij toch?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:48

Ik heb idd ook bewondering voor de manier waarop je je opstelt!
Echt top, je denkt er dan ook precies zo over als ik. Verantwoording nemen voor je eigen daden is precies wat jij doet.

Ik wens je een gezonde zwangerschap en een mooi gezond kindje!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:51

Tja, ik ben het helemaal eens met Scarlet..

Maar evengoed succes ermee, het is jou keuze Lachen

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 20:54

Dank jullie voor de positieve reactie's daar heb ik wat aan.
En Guinevere ik kies ervoor om het kindje zelfstandig met me vriend op te voeden, niet dat het straks tegen zijn of mijn ouders papa en mama gaat zeggen maar tegen ons.
Tuurlijk heb je vast wel wat steun van je ouders nodig.
Maar hij werkt full time en ik ga full time werken hij heeft een mooi en ruim maand salaris, en dan met dat van mij erbij zou het waarschijnlijk nog lukken om het helemaal zelfstandig te doen.
En ik stel me zo op, omdat ik er zo over denk ik sta er positief achter en ga er gewoon helemaal voor, wat andere ook zeggen.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:59

Gribus schreef:
Tuurlijk heb je vast wel wat steun van je ouders nodig.
Maar hij werkt full time en ik ga full time werken hij heeft een mooi en ruim maand salaris, en dan met dat van mij erbij zou het waarschijnlijk nog lukken om het helemaal zelfstandig te doen.


Uhm je allebei full-time werken..weet je hoeveel dat is.... waar laat je het kindje dan?

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:04

Schoot mij ook te binnen, als je allebei full-time werkt, wat doe je met je kindje?


Ik wens je heel veel succes met alles!
Knap van jullie! OK dan!

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 21:07

chickey"]
[quote="Gribus schreef:
Tuurlijk heb je vast wel wat steun van je ouders nodig.
Maar hij werkt full time en ik ga full time werken hij heeft een mooi en ruim maand salaris, en dan met dat van mij erbij zou het waarschijnlijk nog lukken om het helemaal zelfstandig te doen.


Uhm je allebei full-time werken..weet je hoeveel dat is.... waar laat je het kindje dan?
[/quote]

Tijdens me zwangerschap(voor hoelang ik dat dan volhou)
Daarna gaat hij gewoon werken en ik op het kindje passen en verzorgen enzo.

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:08

Gribus"]
[quote="chickey"][quote="Gribus schreef:
Tuurlijk heb je vast wel wat steun van je ouders nodig.
Maar hij werkt full time en ik ga full time werken hij heeft een mooi en ruim maand salaris, en dan met dat van mij erbij zou het waarschijnlijk nog lukken om het helemaal zelfstandig te doen.


Uhm je allebei full-time werken..weet je hoeveel dat is.... waar laat je het kindje dan?
[/quote]

Tijdens me zwangerschap(voor hoelang ik dat dan volhou)
Daarna gaat hij gewoon werken en ik op het kindje passen en verzorgen enzo.
[/quote]

okeej das een stuk duidelijker OK dan! maar nog een ding.. onderschat je zelf niet he het wordt zwaar....

Gribus
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 21:10

Als ik me onderschatt stop ik heel snel met werken, kan ik het niet doe ik het niet!
Maar zolang het nog lukt, probeer ik het wel.

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:28

_Scarlet_"]
[quote="Gribus schreef:
en wat als je de organen en ogen en oren al bij 5 weken kan zien....
Niet leven he hoe kan het dan groeien...

Iets leeft pas als het voor zichzelf kan denken. Dat kan het nog niet.
[/quote]


Wat een ontzettend stompzinnige opmerking. Dus een volgroeide baby die nog niet kan denken leeft ook niet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:28

Heb echt bewondering voor je hoor! Ook ik wens je een hele voorspoedige zwangerschap

Laat de mensen praten, natuurlijk, ze mogen hun mening geven, maar daar verandert jouw standpunt toch niet door, toch?

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:33

Gribus"]
[quote="chickey"][quote="Gribus schreef:
Tuurlijk heb je vast wel wat steun van je ouders nodig.
Maar hij werkt full time en ik ga full time werken hij heeft een mooi en ruim maand salaris, en dan met dat van mij erbij zou het waarschijnlijk nog lukken om het helemaal zelfstandig te doen.


Uhm je allebei full-time werken..weet je hoeveel dat is.... waar laat je het kindje dan?
[/quote]

Tijdens me zwangerschap(voor hoelang ik dat dan volhou)
Daarna gaat hij gewoon werken en ik op het kindje passen en verzorgen enzo.
[/quote]

Aai, dit klinkt voor mij toch wel weer een beetje moeilik hoor. Zo ben je straks dus wèl (financieel) afhankelijk van je vriend. Ik zou ook maar is met je ouders overleggen of ze je willen opvangen (financieel) als het misloopt. Anders heb je straks toch een probleempje vrees ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:47

MarianneR"]
[quote="_Scarlet_ schreef:
Ik vind het niet zo'n handige beslissing, maar ik heb dan ook een hekel aan kinderen.


Hoe bedoel je tactloos.... _Scarlet_ misschien moet je de keuze van Gribus gewoon respecteren en niet proberen je eigen mening op te dringen. DAT is irritant (die vraag stelde je ergens). Aan goede adviezen heeft ze wat, ook al zijn die niet positief, maar jij dringt duidelijk je mening op, erg vervelend.
[/quote]

Volgens mij klopt deze reactie niet helemaal MarianneR...

Tactloos? Hoezo tactloos? _Scarlet_ geeft heel gewoon zijn mening, dat het hem (?) niet zo'n handige beslissing lijkt. Vervolgens geeft hij aan wat daar wel een reden voor zou kunnen zijn.

En ik vind niet dat _Scarlet_ zijn mening opdringt, maar hij reageert gewoon op mensen die hun reactie op hem gaven. Je kunt het ook uit iemand trekken Lachen

Maar goed, ik wens je ook veel succes en sterkte met alles! Ik ben het met een aantal dingen die je zegt niet eens, hier ga ik niet dieper op in, anders krijg ik straks ook een nutteloze discussie van mensen di eniet willen dat ik mijn mening op dit forum geef Knipoog