Heel dubbel...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Heel dubbel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 00:03

Ik heb momenteel wat problemen met mijn twee werkgevers (bedrijfsleider en assistent) over mijn werktijden.
Betreft dit topic. Er is een personeelsoverschot op de maandag, dus ik moet daar vanaf en mijn vrije vrijdag inleveren. Dit zonder mij iets te vragen, laat staan iets te zeggen...

Maar ik kom vandaag even de winkel in en mijn collega komt naar me toe. Die vertelt me dat een ander collegaatje wel deze middag kon werken, maar ik ben een kracht te veel Boos!

Dit vindt ik heel dubbel, aangezien ze mij vertellen dat het niet anders kan dat ik van de maandag afmoet vanwege personeelsoverschot... >;)

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 01:59

Even nuchter nadenken... er is een personeelsoverschot op maandag, dus IEMAND zal daar vanaf moeten.
Waanschijnlijk degene met de slechtste lobby ? Of degene waarvan men verwacht dat die het wel zal pikken of er het minst moeilijk over zal doen ?

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 01:59

Ze zijn nog niet klaar met mij hoor. Boos!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:31

Missy schreef:
Maar ik kom vandaag even de winkel in en mijn collega komt naar me toe. Die vertelt me dat een ander collegaatje wel deze middag kon werken, maar ik ben een kracht te veel Boos!


Dit stukje begrijp ik niet helemaal. Je had toch al te horen gekregen dat jij op maandag niet meer hoefde te werken?

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:35

ja inderdaad, anne ik snap het ook even niet meer....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:41

Jij bent invalskracht en die andere is vaste kracht, begrijp ik dat goed? Dan heb jij als invalskracht idd minder in te brengen en mag je blij zijn dat je überhaupt nog werk hebt. Jammer, maar leer ermee te leven...

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 12:11

Ik ben geen invalskracht, naar mij weten. Gewoon parttimer. Ik werk al ik weet niet hoelang op die maandagmiddag. Ik moest er nu af omdat er personeelsoverschot is op die dag. Maar nu mocht een collega van mij (die eerder nooit op maandag werkte) wel op die maandag werken. Terwijl ik dat niet mocht vanwege personeelsoverschot.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:17

Werkt je collega dan fulltime? Wat is de reden dat je collega wilde veranderen naar die dag? Helaas weet ik uit ervaring dat, als er collega's zijn met kleine kinderen, die altijd de voorkeur krijgen, dan iemand die gewoon voor de fun die dag vrij wil.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:51

Blijkbaar is er een reden om je collega voorrang te geven voor die dag en is er dus gewoon geruild. Ik vind wel dat je er recht op hebt om die reden te weten. Hierover zou ik dus als de wiedeweerga opheldering vragen bij je chef.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 13:50

Mijn collega zit nog op school, gewoon parttime. Ze is er anders alleen op zaterdag. Ook geen kinderen ofzo. Ik denk dat zij de maandag vrij heeft tegenwoordig...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:05

Missy schreef:
Ik ben geen invalskracht, naar mij weten. Gewoon parttimer. Ik werk al ik weet niet hoelang op die maandagmiddag. Ik moest er nu af omdat er personeelsoverschot is op die dag. Maar nu mocht een collega van mij (die eerder nooit op maandag werkte) wel op die maandag werken. Terwijl ik dat niet mocht vanwege personeelsoverschot.

Dit vind ik ook raar zou idd even verduidelijking vragen over het hoe en waarom. succes