Mag de SGP vrouwen discrimeren???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:13

Vrouwen hebben 2 rechten.

Het aanrecht en t baarrecht Knipoog

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:14

SuperPepeijn schreef:
wederom bewijs dat religie en politiek niet gemengd moet worden.

Dat vind ik niet. Als je christelijk bent vind ik het vrij logisch dat je dat in de politiek uit laat komen. Hele andere waarden en normen als niet gelovigen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:19

Karin"]
[quote="Kayla schreef:
..het aantal mensen die dit soort ouderwetse ideeen steunt neemt steeds verder af.


In aantal wel. Maar daar zit hem nou juist ook het venijn: het kleine aantal dat overblijft, wordt steeds fanatieker om tóch het Woord van God op straffe wijze uit te dragen. Het Asterix-idee, van dat dorpje dat probeert stand te houden, zeg maar. Knipoog
[/quote]

Ja dat is zo, maar met weinig mensen kan je in een democratie niet veel beginnen.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:20

marina schreef:
Hele andere waarden en normen als niet gelovigen.

Waarom zou dat zo zijn Verward

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:20

Neuh, die concentreren zich wel in kleine bolwerkjes langs de Bible Belt. Knipoog

Het enige wat je daar als niet-gelovige uiteindelijk tegen kunt doen, is verhuizen als het je niet bevalt. Haha!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:23

Karin schreef:
Neuh, die concentreren zich wel in kleine bolwerkjes langs de Bible Belt. Knipoog

Het enige wat je daar als niet-gelovige uiteindelijk tegen kunt doen, is verhuizen als het je niet bevalt. Haha!



Of er uberhaupt niet gaan wonen. Ik zag laatst een documentaire over Staphorst, wat een drama zeg Scheve mond .

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:24

Romkabouter"]
[quote="marina schreef:
Hele andere waarden en normen als niet gelovigen.

Waarom zou dat zo zijn Verward
[/quote]

Ja daar geloof ik ook niet zo in eigenlijk.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:24

Ik vind het maar apart. Maar ik kan me in meer dingen van de 'wat strenger' protestanten (gereformeerd/reformatorisch) niet vinden.

Maar ik weet wel dat er écht vrouwen zijn die er zelf op stemmen. Mijn schoonma bijvoorbeeld. Die stemt SGP. Maar die wordt daar écht niet toe gedwongen. Schoonpa stemt nl CDA.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:25

marina schreef:
Dat vind ik niet. Als je christelijk bent vind ik het vrij logisch dat je dat in de politiek uit laat komen. Hele andere waarden en normen als niet gelovigen.
en daar begint dus de ellende. jouw normen en waarden opleggen aan de populatie. de maatschappij maakt de normen en waarden, niet een politiek leider.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:26

De SGP discrimineert geen vrouwen! Heb je ooit een discriminerende opmerking gehoord? Alleen geen vrouwen in het ambt, dat komt uit de bijbel. Maar daarin staat (waar ze zich ook aan houden): heb u naaste lief als uzelf.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:28

Veel incest.

Ik woon in Kootwijkerbroek, en daar zijn ook veel van zulke mensen.
De meeste lijken erger dan ze zijn, ik vind het nog wel vertederend als ze opbiechten dat ze een video van pietje bell hebben gezien en t prachtig vonden Tong uitsteken

Maar dr zitten hele nare corrupte zakken tussen, de grootste geldwolven die er zijn.De SGP is hier in de gemeente Barneveld volgens mij de op 2 na grootste partij.En ze hebben serieus ook heel goede voorstellen, maar het heeft altijd wel een bijsmaak.Als t op geld uitkomt dan maakt t niet uit of het zondag is hoor.

Ik zou me niet zo druk maken over de SGP, ze hebben 2 zetels, en als die vrouwen erop willen stemmen moeten ze dat zeker doen.Iedereen heeft recht op een partij naar zn hart en zolang het niet te extremistisch wordt dat bijvoorbeeld hele volksstammen zouden moeten verdwijnen volgens een partij dan mag dat best.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:29

LuvdaTossa schreef:
Alleen geen vrouwen in het ambt...


Dat vind ik al behoorlijk discriminerend.

Citaat:
...dat komt uit de bijbel.


En DAT bedoel ik dus met: 'het staat in de Bijbel dus moet je ernaar leven'. Dat zegt iedere gelovige die tegen maatschappelijke deelname van vrouwen is.

Kun je mij ook vertellen waar in de Bijbel dat precies staat?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:32

De vrouw heeft gezondigd bij, vlak na de schepping al, kijk maar in genesis, daar blijkt al uit dat de vrouw 'minder waard is ' dan de man.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:32

LuvdaTossa schreef:
De SGP discrimineert geen vrouwen! Heb je ooit een discriminerende opmerking gehoord? Alleen geen vrouwen in het ambt, dat komt uit de bijbel

Dat het uit de bijbel komt wil nog niet zeggen dat het geen discriminatie is.
Discriminatie is trouwens gewoon onderscheid maken. Een uitdrukking als positieve discriminatie is dan ook nonsens Lachen

Feit dat je geen vrouwen lid wil laten zijn van je partij is discriminaitie. Er wordt namelijk onderscheid gemaakt Lachen
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 15-03-04 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:32

Jemig Karin, kan je gedachten lezen ofzo? Dat wilde ik PRECIES ook zeggen Haha! .
Met als aanvulling dat ik me afvraag of het wel de bedoeling is geweest om de bijbel ZO letterlijk te nemen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:34

De vergelijking met de scheiding tussen mannen en vrouwen in de sport is trouwens niet te vergelijken met de scheiding tussen mannen en vrouwen bij de SGP. In de sport zijn er dan wel verschillende rubrieken en onderdelen voor mannen en vrouwen, maar er wordt niet gezegd 'mannen mogen aan sport doen en vrouwen niet'. Dit in tegenstelling tot wat er bij de SGP gebeurt: daar mogen mannen wél in de 'sport' meedraaien en vrouwen niet. Lijkt me van een heel andere orde.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:35

Ctal schreef:
De vrouw heeft gezondigd bij, vlak na de schepping al, kijk maar in genesis, daar blijkt al uit dat de vrouw 'minder waard is ' dan de man.

Neuh, daaruit blijkt dat de vrouw eerder heeft gezondigd. Wat haar misschien minder sterk maakt in wilskracht, maar niet minder waard

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:36

Karin schreef:
De vergelijking met de scheiding tussen mannen en vrouwen in de sport is trouwens niet te vergelijken met de scheiding tussen mannen en vrouwen bij de SGP.

Uiteraard, maar beide is discriminatie.
Wat ik zei: discriminatie is niet per definitie negatief. Het is per definitie neutraal.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:37

Ctal schreef:
De vrouw heeft gezondigd bij, vlak na de schepping al, kijk maar in genesis, daar blijkt al uit dat de vrouw 'minder waard is ' dan de man.


En wie heeft dat zo bedacht?
Ehm nee ik geloof idd niet dat het echt gebeurd is Haha! .
Laatst bijgewerkt door Kayla op 15-03-04 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:37

Romkabouter schreef:
Wat haar misschien minder sterk maakt in wilskracht
...waar je overigens niet de bijbel voor hoeft te kennen om dit te weten...

Tong uitsteken

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:37

1 Timoteüs 2:
7 Waartoe ik gesteld ben een prediker en apostel (ik zeg de waarheid in Christus, ik lieg niet), een leraar der heidenen, in geloof en waarheid.
8 Ik wil dan, dat de mannen bidden in alle plaatsen, opheffende heilige handen, zonder toorn en twisting.
9 Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren, niet in vlechtingen [des] [haars], of goud, of paarlen, of kostelijke kleding;
10 Maar (hetwelk de vrouwen betaamt, die de godvruchtigheid belijden) door goede werken.
11 Een vrouw late zich leren in stilheid, in alle onderdanigheid.
12 Doch ik laat de vrouw niet toe, dat zij lere, noch over den man heerse, maar [wil], dat zij in stilheid zij.

Hier staat het.

En nav deze tekst als vrouwen niet in het 'ambt' mogen, dan mogen ze strikt gezien ook geen lerares zijn, geen vlechtendragen, geen sieraden dragen enz....

Hier kan je overigns de bijbel in verschillende vertalingen online vinden:
http://bijbel.oneway.nl/

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:37

SuperPepeijn"]
[quote="marina schreef:
Dat vind ik niet. Als je christelijk bent vind ik het vrij logisch dat je dat in de politiek uit laat komen. Hele andere waarden en normen als niet gelovigen.
en daar begint dus de ellende. jouw normen en waarden opleggen aan de populatie. de maatschappij maakt de normen en waarden, niet een politiek leider.
[/quote]
Maar iedereen heeft toch recht zijn leven te leven zoals hij dat zelf wil? En hoezo leggen ze hun normen en waarden op aan de populatie, zo groot is de sgp niet hoor. Of doel je nu ook op partijen zoals het cda.
Overigens heeft de sgp ook wel goede punten, de doodstraf bijvoorbeeld

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:37

SP: ~~}>
Laatst bijgewerkt door Romkabouter op 15-03-04 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:38

je zegt het nu goed marina. iedereen heeft dat recht, mits ze een ander daarbij vrij laten.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 22:38

marina schreef:
Overigens heeft de sgp ook wel goede punten, de doodstraf bijvoorbeeld
Huilen