ontheffing ofzo

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 14:08

ik heb dus nu echt een probleem ik kan echt niks meer ik heb geen bak (wel een kleintje daar zou ik sya in los kunnen gooien maar het is een blubber poel en ze heeft mok dus ze kan er ook niet in) geen land helemaal niks op stal met dat vervoersverbod mag ik dus niet meer buiten rijden
zou ik ontheffing kunnen vragen (er staan geen even hoevigen bij mij op stal alleen paarden) of ik haar mischien naar een andere stal zou kunnen brengen waar ik wel zou kuunen rijden sya kan ook niet in contact komen met evenhoevigen zou het kunnen


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:20

Thirza kijk even op de volgende site daar staat ook een telefoonnummer die je kan bellen info die klopt en up to date is.

http://www.minlnv.nl/infomart/persinfo/

Zover ik weet mag jij gewoon de weg oversteken naar de andere bak om te rijden.

gr Pris

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:23

Mmm... en mag je nog het bos achter je huis in? Mijn ouders wonen ongeveer 40 km van Olst en hebben geen ruimte bij huis om Ameretto los te gooien. Hij moet dus echt het bos in of los in de manegebak (10 minuten rijden) om z'n benen te kunnen strekken...

Zal ook die lijn eens bellen, hoewel die wel overbelast zal zijn...

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:25

thirza, ik heb dus hetzelfde probleem, vraag maar aan je zus, die weet hoe het er bij ons uitziet. Ik heb geen bak, en de wei is veel te glad en te klein om te rijden, voorlopig maar even niet rijden dus

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:26

Bij een buitenrit vervoer je je paard niet, vervoeren is alleen per trailer of vrachtwagen. Volgens mij mag je gewoon wel buitenritten maken.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 14:27

ik zal zo kijken
het probleem is dat er bij die bak koeien staan en daar mag ik niet komen van mij ouders

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:40

zou ik ook niet doen thirza, er volgens mij mag je helemaal niet meer over de weg met je paard. het is in ieder geval niet zo slim. iedereen kan dan wel zeggen ja maar er staan bij mij geen koeien, maar toch. als iedereen zo blijft denken dan is er alleen maar meer kans dat het erger wordt.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:47

Ik denk dat het gewoon beter is als iedereen een beetje voorzichtiger doet.....want misschien is eht dan des de eerder achter de rug......en stel dat je denkt dat je over de weg mag en het mag niet.......wat dan....ze houden je aan en wat gaat er dan gebeuren???
Nou dan rijd ik wel ff in het land of des noods helemaal niet......liever het zeker voor het onzekere!!!

Jacqueline

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 14:51

Inderdaad, gewoon geen risico's nemen.

Wat heb ik een mazzel met een binnenbak en binnen longeerbak...

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

oberon

Berichten: 759
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: numansdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 16:16

Je mag dus absoluut niet meer met je paard over de openbare weg. Het maakt niet uit of je paard in de trailer staat of dat je een buitenrit maakt. Ook vervoer van stal naar de wei is niet toegestaan als dat betekent dat je over de openbare weg moet.Gewoon niet het erf afgaan.

Astrid

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 18:06

Derhalve gelden in geheel Nederland, dus ook buiten de toezichtsgebieden, tijdelijk - ondermeer- vervoersbeperkingen voor vee, pluimvee, vervoermiddelen van vee en pluimvee, sperma, eicellen en embryo´s van evenhoevigen. Voorts gelden bijzondere beperkingen met betrekking tot bezoekers van veehouderijen.

wat betekend dit er staat niks over paarden

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 18:22

paarden vallen onder vee

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:05

Hoezo "jij hebt een probleem"? DIE BOEREN HEBBEN EEN PROBLEEM, jij hebt alleen een voor jou MINDER GEWENSTE SITUATIE!!!!!!!!!

En je paard gaat er echt niet dood van als 'ie een paar dagen niet kan lopen (bij een peesblessure staat 'ie ook 6 weken in z'n hok), terwijl andere beesten hartstikke afgeslacht worden.

Niet zo egoistisch dames, valt me een beetje tegen van jullie!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:16

Thirza weet heus wel dat het voor al die boeren verschrikkelijk is. Ze vraagt zich alleen af hoe ze haar situatie kan verlichten. En deze vraag stelt ze dus hier. Het is gewoon voor elke paardeneigenaar die in dit soort situaties zitten erg lastig met het beweging geven van de paarden. Niet zozeer een probleem wat in vergelijking staat tot het probleem die de boeren hebben, maar toch wel lastig.

Sonja, no offence hoor, ik probeer alleen een beetje de situatie te verduidelijken. Want om te zeggen dat het niet van het erf af mogen een probleem is, vind ik ook wat drastisch gesteld, maar ik kan me de onrust van Thirza wel voorstellen in dit geval.

Pling Knuf Mayo Pling

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-01 20:29

als je 9 maanden je best doet om je beestje eindelijk een beetje te mooi te kunnen lopen en het wordt verziekt door een ziekte baal je
en ik kan jou ook wel begrijpen (sonja) ik vind het ook vreselijk voor die boeren maar ik hoop dat jij mij ook kunt begrijpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-01 20:41

Tuurlijk, maar (sorry) m'n nekharen gaan overeind staan als ik dat gehuilebalk van al die paardenmensen om me heen hoor.....Brrrrr. En weet je wie het hardst klagen? Gewoon de recreatie-/amateurruiters. Terwijl mijn stalhouder dus de komende tijd enorm verlies gaat lijden, en die geeft geen krimp maar is solidair aan de boeren.... Chapeau voor mijn stalbaas, zoen voor Thirza, en groetjes aan de rest. Sonja.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 12:49

jep daarbij als je basis goed is dan heb je 'm ook na 2/3 weken zo weer aan het lopen dus dat maakt geen bal uit.
Tja sommige paarden staan altijd al 23/24 uur in hun box die van mij komt er altijd al een paar uur uit op het land nouja jammer als dat nu eens 2/3 weken niet gebeurd

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 12:54

Jeetje Sonja...relax...!

Het is voor de boeren verschrikkelijk, voor de dieren zelf nog erger en voor mensen met paarden die geen kant uit kunnen is het gewoon heel vervelend. Ik heb er zelf geen last van maar ik kan het me wel goed voorstellen. Je zal maar net heel zwaar getraind hebben een week lang en je paard moet opeens op rust. Als ie spierbevangen raakt wordt je daar ook niet blijer van hoor.

Dit heeft niets met egoisme te maken!!!!!!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:18

Citaat:
Op 2001-03-22 12:54, schreef Jura:
Jeetje Sonja...relax...!
Dit heeft niets met egoisme te maken!!!!!!!



Beetje ontspannen kan voor jou ook geen kwaad zo te zien *LOL* Waarom voel je je zo aangesproken? Thirza en ik zijn er al uit hoor. Gr, Sonja.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:43

Oh ik voel me niet aangesproken hooor, ik vind jouw reactie een beetje overdreven.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 13:51

Ach, dat vind ik van de mensen die meteen gaan brullen dat ze een probleem hebben. Maar ja, ik heb niet zo vaak problemen, zie het liever als een uitdaging....
Seeya, Sonja.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 14:02

Nou ja laten we er dan maar over ophouden he! Ik begreep haar alleen wel, ik zou het ook wel erg vervelend vinden in haar plaats!

Maar goed, als je iets hier neertypt kan een ander niet zien hoe je het zegt of hoe je er bij kijkt, dus misschien dat er daardoor weleens miscommunicatie ontstaat!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, carineken, DDD3, Femke_Tweety, GoogleAdsense, Hhilde, Iloveiswan, Koekie_186, LesleyAnne, shadowstar, Shenavallie, Telpeva, XxMariellexX en 77 bezoekers