by welke verzekering en ziekenfonds/particulier??

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-04 12:46

Haagsemeid, hoeveel kosten de brons en zilver bij de Ohra?
hoe bedoel je precies dat ze niet zo snel zijn?

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:00

Studenten genieten bepaalde voorrechten. Dus je kunt het beste gewoon verschillende offertes opvragen bij verschillende maatschappijen.

Als je meer dan 8 uur per week (zeker, onregelmatig mag je 3 mnd particulier blijven) werkt MOET je ziekenfondsverzekerd zijn. Mits, tenzij etc.
Het ligt oa aan je werkgever. Als je uitzendwerk doet mag je 3 maanden particulier blijven als je geen vaste opdracht(en) hebt. Heb ik ook gedaan. Uiteindelijk werd duidelijk dat mijn werkgever eiste dat ik particulier verzekerd was, toen heb ik uiteraard mijn verzekering niet voor een maandje omgezet in ziekenfonds, was ik al mijn eigen risico weer kwijt.
Als student krijg je vaak korting op de normale premie's, dus dat scheelt ook al. Ik ben om nog een reden graag particulier: in het ZF werd bij mij niet alles volledig vergoed, en gezien mijn frequente (of onvoorspelbare) bezoeken aan huisartsen ziekenhuizen etc wil ik dat liever wel. Dan maar een hogere premie en een stukje eigen risico.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:20

Ik zal het zo even voor je opzoeken, ze zijn niet zo snel met dingen opsturen, vergeten dingen op te sturen etc. Heb wel een maand moeten wachten voordat ik de formulieren had om in te vullen. Terwijl ik me voor een bepaalde data moest ingeschreven hebben Scheve mond

Ik werk 4 uur in de week en ik moest ook ziekenfonds verzekerd worden.

Dit staat trouwens op de OHRA site
Brons: Zeer geschikt voor jonge mensen die aan het begin staan van een zelfstandig leven. Deze verzekering vergoedt onder andere huidbehandelingen en consulten bij een sportarts.

Zilver:Bij uitstek geschikt voor jonge gezinnen. Zo is bijvoorbeeld orthodontie voor kinderen en de eigen bijdrage voor kraamzorg meeverzekerd.


Oja en ik heb er ook nog Intens Tandengaaf bij, dit houd in: Alle belangrijke tandheelkundige verrichtingen worden hiermee volledig vergoed. Ook de verrichtingen die uit het ziekenfonds zijn gehaald door de overheid.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:34

Ik werkte jaren onregelmatig en zonder contract (ook toen ik student was) en ben altijd particulier verzekerd geweest, nooit iemand die er iets van gezegd heeft... En heb wel iedere keer m'n zf premie terug kunnen krijgen Haha!

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:59

Brons is rond de 40, zilver rond de 48

22 Januari verwachten we ons kleintje

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 20:05

Sorry, mijn vader heeft ook geen idee waarom het zo was Haha!

loulou

Berichten: 14806
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 21:55

loulou"]
[quote="e_l_m_o schreef:
@ loulou, ben jij ook verzekerd voor fysiotherapie?

ik studeer duaal tegen die tijd en heb een bijbaantje...


euh ik heb geen idee....

zal het vanavond ff aan ons pap vragen.... Lachen
[/quote]

ja ik ben ook verzekerd voor fysiotherapie, er zit wel een maximum aan. hoeveel kon ik zo gauw nie vinden..

maar dat zou je altijd nog op kunnen zoeken op de site van anderzorg als je dat graag wilt weten..

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 09:00

wat is de site van anderzorg?
www.anderzorg.nl ??

ik had trouwens ook nog bij zo'n onafhankelijke site zo'n soort van 'test' gedaan welke verzekering het beste bij mij paste...
kwam ik uit bij stad rotterdam verzekeringen Scheve mond (en dat voor een ajax-fan )

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GrapeshotBot, ista, Julimy, kosseh, Lipydo, mosimonster, Mutti, Poety, Saranghea, Sharony, singa, Vjestagirl, Wenta, Wopkebrok, xPearl en 47 bezoekers