een raar ongeluk....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:00

Dat heeft mijn moeder ook een keer gehad, ze stond ineens in de keuken achter mijn vader (die met het eten bezig was), met een blauw wordend oog en nog wat wonden en zonder bril. Hoe ze was thuisgekomen en wat er gebeurt was wist ze niet, alleen dat ze pijn had.
Ze is (na reconstructie van dingen die ze zou doen, die mijn vader wist) met haar fiets tegen een wegversmalling opgereden, daar heeft hij haar kapotte bril teruggevonden.
En later hoorde hij van een collega die daar vlakbij woonde, dat ze een enorme klap gemaakt had, maar dat ze geen hulp nodig had, want ze woonde vlakbij. En zo wandelde ze naast haar fiets weg.
Maar daar weet mijn moeder helemaal niks van.
Ze heeft wel weer bijna twee maanden met een flinke hersenschudding thuisgezeten.
Beterschap en goed uitrusten!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 19:19

paardjuhsgek schreef:
Beterschap!!!
Ik krijg altijd een black out als het paard waarop ik dan rij ervandoor gaat!


das gek....... Verward

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 19:22

Marije_jiplover schreef:
Dat heeft mijn moeder ook een keer gehad, ze stond ineens in de keuken achter mijn vader (die met het eten bezig was), met een blauw wordend oog en nog wat wonden en zonder bril. Hoe ze was thuisgekomen en wat er gebeurt was wist ze niet, alleen dat ze pijn had.
Ze is (na reconstructie van dingen die ze zou doen, die mijn vader wist) met haar fiets tegen een wegversmalling opgereden, daar heeft hij haar kapotte bril teruggevonden.
En later hoorde hij van een collega die daar vlakbij woonde, dat ze een enorme klap gemaakt had, maar dat ze geen hulp nodig had, want ze woonde vlakbij. En zo wandelde ze naast haar fiets weg.
Maar daar weet mijn moeder helemaal niks van.
Ze heeft wel weer bijna twee maanden met een flinke hersenschudding thuisgezeten.
Beterschap en goed uitrusten!


Die adviezen heb ik ook gekregen... maar hoe lang zou ik nog moeten uitrusten????aangezien ik nu al 1,5 week thuis ben, en ik misschien volgende week weer naar school wil... of zou ik daarmee nog moeten wachten?????

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 19:27

Je moet, hoe cliché het ook klinkt, luisteren naar je lichaam. Vroeger gaven ze iedereen met een hersenschudding 6 weken plat liggen in het donker als advies, dat hoeft nu niet meer, maar je moet wel echt rustig aan doen als je je moe voelt of hoofdpijn krijgt of duizelig wordt ofzo.
Mijn moeder heeft ruim 2 jaar geleden ofzo ook een hersenschudding gehad ('s nachts van de trap gevallen toen ze bij een vriendin logeerde, ze vonden haar met haar hoofd beneden op de grond en de rest van haar lijf erboven nog half op de trap) en toen is ze na een week of twee alweer veel te veel gaan doen (en eigenlijk deed ze niet eens veel, maar het was achteraf wel te veel voor haar), want pas na een maand of 4 kon ze weer werken en pas na bijna een heel jaar werkte ze weer al haar uren, al die tijd heeft ze in de ziektewet gezeten vanwege die hersenschudding.
Hiervan heeft ze wel geleerd, want afgelopen zomer heeft ze veel beter rust gehouden en toen was ze er na een maand of twee weer zo goed als vanaf.
Sterkte.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-04 19:33

Oke is goed