Uitkering stopt, en dan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Uitkering stopt, en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 12:01

Mijn uitkering stopt begin maart. Ik heb er alles aan gedaan, maar heb nog geen baan in het vooruitzicht...
Ik ben getrouwd en mijn man werkt, dus de bijstand kom ik niet voor in aanmerking...
En nu???? Huilen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:04

Verder sollicteren lijkt me...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:05

Tja, dan val je dus terug op 1 inkomen. 't Is niet anders. Schamele troost: er zijn ook heel veel gezinnen met kinderen die in die situatie zitten, en die redden het ook. 't Zal waarschijnlijk wat aanpassingen vergen in je bestedingspatroon, da's logisch, maar je hebt weinig keus.

Kun je niet zwart gaan werken, bv schoonmaak? Er zijn veel opzeggingen in de thuiszorg omdat mensen dat niet meer kunnen betalen, maar dat werk moet toch gedaan worden. Lijkt me een ideale kans voor de zwarte werksters. Misschien dat je op die manier wat bij kunt snabbelen?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:05

ben bang dat dat ook de enige oplossing is die ik weet...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:07

oliebol...
Je komt dus echt nergens voor in aanmerking? Wat een #$^%$^&-zooi zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:10

Tessebes schreef:
oliebol...
Je komt dus echt nergens voor in aanmerking? Wat een #$^%$^&-zooi zeg.


Aan de andere kant: Stef is getrouwd en Pepper werkt. Als ze er voor gekozen had om huisvrouw te worden (al dan niet gecombineerd met kindjes), dan was er ook "maar" 1 inkomen geweest.

Aan de ene kant vind ik het k*t voor Stef hoor, dat ze geen uitkering krijgt, maar aan de andere kant is er ook wel wat voor te zeggen, maatschappelijk gezien.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:15

Ja tuurlijk is dat zo Sonja, maar echt leuk is het niet. Stel dat mijn vriend geen baan meer zou hebben en geen recht meer heeft op WW, dan zouden we mooi aan de grond zitten. Op mijn salarisje kunnen we echt niet leven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:20

Tuurlijk is dat niet leuk, dat zul je mij niet horen beweren. Ik denk dat ik gek word als ik van alleen Dick's salaris rond moet komen.

Maar wat ik net tegen Stef ook al zei (zitten te PBen): er zijn ook gezinnen met kids die het redden. Dus zou het in principe ook voor 2 mensen en 2 ponies moeten lukken. Vraag me alleen niet hoe want ik ben een verwend kreng. Wij werken ook allebei fulltime en dan nog vind ik dat er niet veel binnenkomt, dus dat telt even niet mee.

Misschien kan Stef te rade bij Bokkers die in een gezinssituatie met 1 inkomen zitten, voor tips en adviezen hoe zij rondkomen. Waar je geld op kunt besparen, hoe je dingen organiseert.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:28

Sluit me aan bij Sonja. Er zijn genoeg gezinnen die met veel minder moeten doen. Ook zij hebben hun auto, paarden of andere luxe dingen moeten verkopen om rond te komen. En zo zijn er genoeg mensen die arbeidsongeschrikt zijn en met minimum van het minimum moeten rondkomen. En op een of andere manier redden die het ook.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:31

misschien tijdelijk werk onder je niveau gaan doen! Elk baantje is er een.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:34

irish_lady schreef:
misschien tijdelijk werk onder je niveau gaan doen! Elk baantje is er een.


Mee eens... Desnoods vrijwilligerswerk... Je verdiend er niets mee, maar je bent wel bezig en onder de mensen...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 12:34

vertel mij die manier eens dan....

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:35

Wij kunnen rondkomen van 1 inkomen met 2 kinderen, 3 honden en een paard, moet er wel bij vermelden dat mijn paard aan huis staat (bij mijn schoonouders) en er geen stallingskosten zijn, verder heb ik een erg handige man, die zelf onze twee auto's onderhoudt, we hebben een Mitsubishi bus voor de honden, trailer enz. en ik rijdt in een oldtimertje, niet zo luxe maar wel goedkoop in de verzekering en wegenbelasting.

Houd eens een maand bij waar het geld heen gaat en kijk dan naar wat er echt noodzakelijk is, ik hoef absoluut niet iedere euro om te keren voordat ik hem uitgeef maar ben wel wat bewuster geworden met geld uitgeven, het is overigens onze eigen keus om van 1 inkomen rond te komen, ik heb er bewust voor gekozen om thuis te blijven voor de kinderen en dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:35

Dat probeert ze uit alle macht Irish_lady, maar dat werkt niet. Stef heeft bv als nadeel dat ze in een uithoek woont, waar de werkgelegenheid flinke klappen heeft gehad.

Kom op mensen, zijn er goeie ideeen om anders/goedkoper te leven?

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:35

Hoe bedoel je?

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:36

inschrijven bij uitzendbureau
depothouder voor krant worden
leesmap rondbrengen
stallen voor iemand gaan doen en daardoor je paarden gratis kunnen neerzetten
schoonmaakwerk
oppas
bijrijder zoeken

Dat is wat ik zo even uit het hoofd kan bedenken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:39

Dingen als folders rondbrengen of poetswerk lijkt me toch niet zo moeilijk te vinden?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:40

Mijn moeder heeft een uitkering en onderhoud hier 6 kinderen van......
Die uitkering is nog geen € 900,00 ze woont in een huurhuis...

Nou zijn drie van die kinderen wel volwassen en verdienen hun eigen centen maar toch moet ze het elke maand maar weer zien te redden. Waar een wil is is een weg.

Gelukkig verdien ik genoeg om haar zo nu en dan eens bij te spijkeren Knipoog

Je kan niet meer doen als blijven solliciteren... En alles wat je toekomt aanpakken al is het schoonmaak werk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:40

Van een inkomen kan ik een paard houden (op een nogal dure manier), een auto rijden en mijn hypotheek betalen.
Aan kleding besteed ik niet vaak geld, maar als ik het doe is het meestal wel veel. Mijn dagelijkse boodschappen zijn niet zo heel bijzonder, maar ook daar bezuinig ik niet echt op, ik koop genoeg koek en snoep, maar ik koop nooit flessen fris, alleen blikjes en dan nog heel zelden. Vwb de boodschappen moet je heel erg op gaan letten wat je allemaal weggooit en daar dan dus op bezuinigen.
Ik heb het niet slecht en als het mij lukt in de randstad, dan lukt het jullie toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:42

Het is ook maar net hoeveel je man verdient natuurlijk. Als hij een riant inkomen heeft dan word het wel een stuk makkelijker. Als hij modaal verdient snap ik dat je even met je handen in het haar zit. Maar in uitzendwereld is toch redelijk wat werk?

Neem even contact op met pzpartners in Zwolle die zoeken door het hele land intercedentes en vestigingsmanagers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:43

Ik ga ze gewoon proberen te verzinnen. Ik weet dat Stef qua boodschappen het heel goed doet, dus daar valt weinig op te besparen, dus andere dingen....

1. Stoppen met roken. Ook al is het goedkopere shag oid, het is en blijft een dure hobby. Moeilijk? Probeer je bij elke keer dat je er doorheen zit voor te stellen dat het de keuze is: OF je verkoopt je paarden zodat je geld genoeg hebt om te roken, OF je rookt toch maar niet.

2. Ponies in de lessen mee laten lopen in ruil voor korting op het stalgeld.

3. Paar keer per week de manegepaarden uitmesten in ruil voor korting op het stalgeld.

4. Heel strikte scheiding houden tussen je stalkleren en je "goede" kleren en ook niet voor 1 keertje die goede trui aanhouden naar stal want het lijdt er echt onder. Je moet het vaker wassen, dus meer slijtage etc.

5. Niet meer in bad, maar douchen. Scheelt heel veel water.

6. Regenton in de tuin voor dingen als planten watergeven en autowassen.
Scheelt weer drinkwater.

7. Verwarming een graadje lager. Scheelt een paar tientjes per jaar.

8. Geen apparaten op standby, dat vreet stroom.

9. Was drogen doe je buiten of in de schuur. Scheelt veel vocht binnen, dus stookkosten.

10. Alleen wassen met volle machine, wasmiddel van Aldi en geen extra wasverzachter erin.

11. Schoenen op tijd naar de schoenmaker voor verzolen en hakken. Dan gaan ze veel langer mee. Ook op tijd poetsen trouwens.

12. Internet eruit. Bokt kan je best missen.

13. Minder bellen ( Haha! )

14. Krantenwijk nemen. 't Is niet veel, maar 't is iets... Ook folders rondbrengen kan een optie zijn.

Zo dat was het voor nu even, 'k ga even werken en verder denken. Hopelijk straks nog meer bespaartips.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-04 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:44

-Kleren en schoenen in de uitverkoop kopen.
-Boodschappen bij winkels zoals Aldi en Lidl halen.
-Verzekeringen nalopen en kijken wat echt nodig is, desnoods vergelijken en een goedkopere afsluiten.
-Abonnementen bladen opzeggen.
-Proberen de maandelijkse lasten omlaag te krijgen, dmv. bewuster met energie omgaan enz.
-Spaarpotje maken door luxe, geld kostende spullen te verkopen, niet een van de paarden maar materiële spullen, wij hadden een motorzeeschouw, die erg leuk was voor de vakanties maar de rest van het jaar veel tijd en geld kostte. Is verkocht en de spaarrekening kon flink worden aangevuld.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:44

Dat vind ik een goede van Anya, de stallen voor iemand doen waardoor je je paarden gratis kunt stallen. Dan doe je zelfs iets in je hobbyrichting, ook al zal het best zwaar werk zijn.
Boodschappen bij de goedkopere supermarkten als Aldi.
Misschien zijn er ook vormen van thuiswerk die je kunt doen zodat je, als je een migraineaanval hebt, het werk een tijdje op kunt schuiven en het op een ander tijdstip doen. (ik heb tenminste begrepen dat je migraine je erg in de weg zit met het behouden van werk).
Kranten, folders en tijdschriften rondbrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:46

Een modaal inkomen is voldoende om een gezin met 2 kinderen van te onderhouden, dat is de plaats van een dergelijk inkomen in de statistieken.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 12:55

Werk zoeken Haha!
Ik denk dat je zo lang genoeg van een uitkering hebt geprofiteerd. Een uitkering is een tijdelijke optie waar je helemaal niet in hoort te komen.