Betoog: Er moet een wet komen tegen dierensex!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:52

Het feit dat het al eeuwenlang gebeurt, is niet tegen te spreken. Dat is een feit en in die zin heeft Midas Dekkers ook gelijk. Maar of het toelaatbaar is, dat is hier de vraag. Ik heb zijn betoog ook niet gehoord, ben ook wel benieuwd naar zijn visie hierop.

In Wales en Nieuw-Zeeland word je doodgegooid met grappen over eenzame schaapherders. Dat geeft toch wel te denken. Is er op internet niet iets over te vinden of krijg je allemaal dubieuze treffers als je met Google zoekt? Aan plaatjes van vrouwen en paarden in vreemde standjes heb ik niet zo'n behoefte, vandaar dat ik me ook nog niet aan een zoekactie heb gewaagd.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:53

Citaat Midas: (heb even gezocht):

',,Het getuigt van een enorme dubbele, of misschien wel driedubbele moraal. Als je wordt betrapt terwijl je een paard van achteren neemt, moet je de gevangenis in; als je 500.000 kippen onder barbaarse omstandigheden in een hok stopt, krijg je een grote zak subsidie. Het is prima een koe twee keer per dag keihard aan haar tieten te trekken, maar wanneer de boer het beest eens één keertje neemt, zou dat schadelijk zijn. Dat vind ik niet te rijmen.'

Nou, ga daar maar eens over discussieren. Want hoe erg dit ook is (en dat vindt Midas zelf ook), hij heeft WEL gelijk!

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:54

Fasel schreef:
Citaat Midas: (heb even gezocht):

',,Het getuigt van een enorme dubbele, of misschien wel driedubbele moraal. Als je wordt betrapt terwijl je een paard van achteren neemt, moet je de gevangenis in; als je 500.000 kippen onder barbaarse omstandigheden in een hok stopt, krijg je een grote zak subsidie. Het is prima een koe twee keer per dag keihard aan haar tieten te trekken, maar wanneer de boer het beest eens één keertje neemt, zou dat schadelijk zijn. Dat vind ik niet te rijmen.'

Nou, ga daar maar eens over discussieren. Want hoe erg dit ook is (en dat vindt Midas zelf ook), hij heeft WEL gelijk!



ik ben het met je eens

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:55

Betoog staat er inmiddels Lachen. Even voor de duidelijkheid. Midas is het NIET eens als het gaat om sex met dieren.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 13:56

Die 500.000 kippen in een hok, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Dat is ook niet te rijmen met respect hebben voor dieren. Maar die koe twee keer per dag aan haar tieten trekken? Ik denk dat het beest na het melken blij is dat ze van die lading melk af is, lijkt me niet echt prettig lopen met zo'n volle uier.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:01

Nee lijkt me niet prettig lopen Ka. Maar aan de andere kant is het wel de SCHULD VAN DE MENS!!!! dat dat beest met die uiers loopt. In de vrije natuur hebben de koeien er tenslotte ook geen last van Knipoog

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:02

Karin schreef:
Maar die koe twee keer per dag aan haar tieten trekken? Ik denk dat het beest na het melken blij is dat ze van die lading melk af is, lijkt me niet echt prettig lopen met zo'n volle uier.


Daar heb je helemaal gelijk in Karin. Heel veel boeren hebben tegenwoordig melkrobotten. Die boeren melken niet zelf meer. De koe loopt uit eigen beweging naar het melkapparaat en wordt gemolken. Als een koe dat echt erg vindt, dan gaat die daar niet naar toe uit zich zelf.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:03

Tja, maar het feit dat indianen en Aboriginals tegenwoordig in reservaten leven is ook de schuld van de mens... Zulke dingen draai je niet meer terug, maar je kunt er wel zo respectvol mogelijk mee proberen om te gaan. Sex met dieren vind ik alleen absoluut niet getuigen van respect hebben voor het dier.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:06

De koe volpompen met melk vind ik ook geen respect.

Nobby: geloof mij maar als jouw tieten ontploffen van inhoud dan loop jij maar wat graag naar zo'n apparaat dat totaal niet natuurlijk voor je is, koud en ellendig. Maakt dan niet meer uit hoor.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:20

Fasel schreef:
De koe volpompen met melk vind ik ook geen respect.


Wat bedoel jij met de koe volpompen met melk?

Er is geen boer die zijn koeien volpompt met melk. Die boer HELPT zelfs zijn koe om ervan af te komen door te melken. Dat getuigt bij mij van respect voor het dier.
Als je praat over "geen respect" dan is het als je die koe laat verekken met die volle uiers.
Een koe graast, en daardoor wordt melk geproduceerd. Dit is gewoon een heel natuurlijk proces. Daar kunnen wij als mens niets aan veranderen.

Ik vindt het wel weer typisch dat als het over een onderwerp gaat wat gewoonweg NIET kan, die pony die genomen is door een achterlijke mafkees, dat er weer hele discussies komen die al zo vaak gevoerd zijn en die totaal niks te maken hebben met hetgeen gebeurd is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:20

Volpompen met melk? Verward

Maar wat is hier dan wél een acceptabel alternatief?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:32

Even kijken. De meeste koeien van deze tijd staan opgepropt in een houten stal met amper ruimte. Op een stal zonder bodem, ja hout met stroken ertussen zodat er vooral niet teveel schoongemaakt hoeft te worden.

En dan willen ze het liefst nog flats zodat er nog meer koeien in een pand kunnen.

Misschien kan iemand mij even vertellen hoe het werkt met een koe. Voordat ik iets te vroeg zeg (dat heb ik dan al gedaan) maar hoe komt het dat die koe steeds zoveel melk moet geven? En hoe komt het dat een koe in vrijheid niet constant dat melken nodig heeft?

Verward

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:33

o ja, dat erafhelpen van melk, daar verdient ie geld mee hoor. Weinig respectvols aan.

Nobby

Berichten: 248
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Brecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 14:58

Fasel,

Voordat er een hete discussie gaat ontstaan even het volgende;
Begrijp me niet verkeerd, maar ik begrijp ook wel jou stelling en mening. Vroeger stonden koeien inderdaad opgepropt in een stal. Bijkomend gevolg: een gigantisch mestoverschot. Dat hebben ze alweer een aantal jaar geleden aan banden gelegd, dus dat mag niet meer.

Met die melkrobotten is het ook al bewezen dat de koe het prettiger vindt om aan zo'n appraat te hangen, dan dat de boer zelf aan die uiers gaat staan trekken, dus ook hier hebben we weer een verbetering in het welzijn van de koe.

Dat een boer geld verdiend met die melk is tweeledig, dat is terecht en maar goed ook.
Een boer moet flink investeren alvorens hij 1 liter melk kan verkopen. De prijs die de boer krijgt per liter is eigenlijk nog maar een schijntje van hetgeen wij in de winkel moeten betalen voor een liter. En dat terwijl die boer ook nog eens meer uren per week moet werken (7 dagen op 7) dan wij met onze CAO arbeidsovereenkomsten van een uurtje of 38 en nog eens 25 vakantiedagen.

Daarnaast is het zo dat als wij mensen gezond willen zijn en blijven, sterken botten willen hebben, en vooral kleine kinderen, dan hebben wij die melk nodig. Daar komt nog eens bij dat wij er helemaal niet bij stilstaan hoeveel melk wij gebruiken. Kijk eens in je koelkast naar alle zuivelproducten die je hebt. Haal alles er maar uit, gooi het maar weg en nooit meer kopen. Dat hou je niet vol.

Waarom een koe zoveel melk geeft komt door het gras dat die graast. Vooral de eerste grassprieten zitten vol met eiwitten. En een bijkomend geval is een financiele kwestie: De koeien van tegenwoordig zijn bijna genoodzaakt om zoveel melk te produceren, anders overleeft de boer het niet, m.a.w. failliet. Weer zoveel liter melk minder op de markt, en dat terwijl er wel steeds meer mensen op de wereld komen cq. leven.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:03

Nu gaat het ineens over het melken van koeien? Verward

Anyway, ik vraag me af wat het alternatief is voor het melken van koeien. Voor sex met dieren zijn genoeg alternatieven, dacht ik zo.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:26

Nobby schreef:
Waarom een koe zoveel melk geeft komt door het gras dat die graast. Vooral de eerste grassprieten zitten vol met eiwitten. En een bijkomend geval is een financiele kwestie: De koeien van tegenwoordig zijn bijna genoodzaakt om zoveel melk te produceren.


De koeien van tegenwoordig zijn over de jaren heen zo doorgefokt dat ze niets meer anders kunnen dan melk produceren. Dat heeft niets te maken met het gras waar ze op staan.

Ik vind dat er kwa dieren rechten belangrijkere dingen momenteel zijn. Varkentjes worden nog dagelijks zonder verdoving gecastreerd, er zijn nog steeds kist kalveren, exotische dieren mag je tegenwoordig gewoon weer houden ondanks dat je de ballen verstand ervan heb, dieren asiels zitten vol met dieren om dat jantje jr zo nodig een hond wou en papa hem dan maar gegeven heb tot die hond te groot werd.
Maar ja dat is schijnbaar allemaal wel normaal. Laten ze eerst daar maar eens wetten voor maken en dan komen we vanzelf wel bij dat mannetje van 65 die zijn leuter in een pony steekt.

Sex met dieren, nee vind dat inderdaad niet kunnen. Maar al die andere dieren die lijden in de bio industrie vind ik erger.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:36

En zo zijn er altijd wel dingen die erger zijn dan andere dingen. Waar leg je dan de grens? Pas als al het andere is afgetimmerd mag je je druk maken om sex met dieren? De vraag is of er een wet moet komen om sex met dieren te verbieden, en ik vind van wel. Bio-industrie is ook een verschrikking, maar ik vind niet dat daarom een wet tegen sex met dieren maar op een zijspoor moet worden gezet.

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:42

Tja een wet, daar ben ik op zich niet tegen. Vind het alleen hypocriet dat ze net allerlei dierenbeschermende wetten (die v.n. geld kostten) afgeschaft hebben om dan hiervoor een wet aan te nemen.
Iedereen schreeuwt nu ook moord en brand hierover terwijl andere (en in mijn ogen veel ernstigere vormen van dierenmishandeling) vergeten worden of als normaal gezien worden. Beetje vreemd kwa prioriteit dus...

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:44

Het ging erom dat iemand de opmerking van Midas niet kon velen. Het enige wat ik vind is dat hij wel gelijk heeft maar dat sex met dieren niet goed praat. Ik word er ook kotsmisselijk van als ik er aan denk hoor.

Verdrietig

Nobby, dank voor je uitleg.

Wat betreft het aan banden leggen van. Ik zit hier midden in de polder. Geloof mij maar dat de 'banden' nog lang niet overal aangetrokken zijn hoor.

Een voorbeeld is naast onze stal. Daar liggen lappen wei omheen maar de koeien komen NOOIT buiten. Nee, dat land moet ook nog dienen om geld op te brengen.

Hou me ten goede, ik weet ook dat er boeren zijn die het echt anders doen. Dat steekt me ook want die zijn de dupe van de grote klojo's.

Maar goed, terug naar sex met dieren. Of jiust liever niet Lachen

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:44

DunnitsMystery schreef:
Vind het alleen hypocriet dat ze net allerlei dierenbeschermende wetten (die v.n. geld kostten) afgeschaft hebben om dan hiervoor een wet aan te nemen.


Ik denk niet dat andere wetten zijn afgeschaft met als doel een wet tegen sex met dieren aan te nemen. Knipoog

DunnitsMystery

Berichten: 444
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:47

nee die andere wetten zijn afgeschaft omdat ze teveel geld kosten.
Maar ja, misschien ben ik gewoon raar dat ik het erger vind dat honderden biggetjes zonder verdoving "geholpen" worden dan een pony die gepakt wordt. Politiek en zo te merken een boel andere mensen vinden blijkbaar ook dat ik raar ben.

edit:
kan me ook helemaal voorstellen hoe dit onderwerp in sommige huishoudens besproken gaat worden.
"dag schat"
"dag schat, heb je gehoord van dat paard"
"ja erg zeg, belachelijk gewoon, moet echt een wet tegen komen"
"wat eten we vanavond?"
"lamslapjes"
"oh lekker zeg, zijn altijd lekker mals"
"ben je nog aan het winkelen geweest vandaag"
"oh ja, mooie bontjas gekocht!"
"zo zeg dat is zeker een mooi ding, nerts?"
"jaa, tuurlijk. alleen het beste, erg he van dat paard?"

Beetje overtrokken natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door DunnitsMystery op 16-03-04 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 15:50

Fasel schreef:
Citaat Midas: (heb even gezocht):

',,Het getuigt van een enorme dubbele, of misschien wel driedubbele moraal. Als je wordt betrapt terwijl je een paard van achteren neemt, moet je de gevangenis in; als je 500.000 kippen onder barbaarse omstandigheden in een hok stopt, krijg je een grote zak subsidie. Het is prima een koe twee keer per dag keihard aan haar tieten te trekken, maar wanneer de boer het beest eens één keertje neemt, zou dat schadelijk zijn. Dat vind ik niet te rijmen.'

Nou, ga daar maar eens over discussieren. Want hoe erg dit ook is (en dat vindt Midas zelf ook), hij heeft WEL gelijk!


Dus omdat het een mag, moet het andere ook maar kunnen? Dat vind ik dus een beetje een vreemde redenering...

Verder; als dit voor het vak nederlands is, zou ik er 'seks' van maken ipv 'sex'.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 16:35

Een jaar of twee geleden was er een hele interessante documentaire (Amerikaans geloof ik) op televisie over beestialiteit met interviews met een aantal mannen die dieren hielden waar ze "het" mee deden.

N.a.v. die documentaire is er indertijd ook een hele discussie op bokt ontstaan, misschien heb je daar wat aan? Zal wel even zoeken worden naar dat topic.

Ik heb daar toen met grote verbazing naar zitten kijken en werd er af en toe behoorlijk naar van.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:08

Nee, niet omdat het een mag moet het ander maar kunnen. Dan heb je het niet helemaal begrepen. Maar het kan geen kwaad om eens bij de hypocriete denkwijze van de overheid na te denken.

clementia
Berichten: 69
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 17:33

Wat Karin zegt; het is misschien wel een kwestie van prioriteiten stellen, maar dat het ergere dingen zijn maakt sex met dieren niet minder erg Boos!
Zo kan je aan de gang blijven; konijntjes bij kinderboerderij worden opgehangen door 'hangjeugd'; de biokippen hebben het dan maar goed; ze leven nog...

En wat die midas betreft, is volgens mij niet helemaal... , maar un peu Verward
Vraag aan midas:
Maar dieren moeten toch worden beschermd tegen mishandeling?,,Ja, tegen mishandeling! Maar wat kan één forse man uitrichten tegen een koe?..."
Ofwel; sex met dieren kan geen kwaad, waar maak je je druk om.
een andere vraag
Is seks met dieren ooit een geaccepteerd verschijnsel geweest?
Maar je moest wat als jongen in de kracht van je leven die de godganse dag achter een kudde van 500 welgeschapen schapen aansjouwde. Wat is er ook tegen een aantrekkelijk schaap?'' Vingers aflikken

dus die midas... naja, beslis zelf maar Knipoog . Als jullie trouwens weerleggingen weten : GRAAG

Tegenargument (door Midas dekker),
Hebt u wel eens foto's gezien van dierenartsen die hun hele armen naar binnen werken bij een bevalling? Nee hoor, daar heeft zo'n koe echt geen last van.

( contekst: een leuter is 20 x zo klein als een arm: dus daarvan heeft een koe helemaal geen last )

mijn weerlegging hierop is; het moet gebeuren, een vrouw vindt een gynocologisch onderzoek ook niet leuk.