vraagje over chlamydia

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

vraagje over chlamydia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 17:59

Ik heb een vraag over chlamydia, misschien dat iemand het weet:

Als je chlamydia hebt kan je onvruchtbaar worden. Maar weet iemand na hoeveel tijd je onvruchtbaar word? Hoe lang doet de ziekte er over om je onvruchtbaar te maken, zeg maar. Is dat een jaar, een paar maanden, tien jaar?

Alvast bedankt, xxx!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:04

Een chlamydia-infectie kan opstijgen naar de eileiders. Er ontstaat dan een eileiderontsteking, die zich kan uitbreiden naar de buikholte. Dit heet P.I.D. (Pelvic Inflamatory Disease: ontsteking in het bekkengebied). Een eileiderontsteking kan gepaard gaan met koorts. Je voelt je ziek en hebt pijn in de onderbuik. Door een snelle en goede behandeling (antibiotica en bedrust) kan een eileiderontsteking volledig genezen. Een eileiderontsteking die niet of te laat wordt behandeld, veroorzaakt littekens in de eileiders.

quote van: http://www.czmedicinfo.nl/%7Bb7405615-5 ... 13%7D.xml/

Als je een vermoeden hebt dat je chlamydia hebt, kun je het dus maar beter zo snel mogelijk laten onderzoeken.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 18:07

Dat had ik dus ook al gelezen, maar daar staat dus niet bij hoe lang de ziekte nodig heeft om je eileiderfuncties helemaal te verwoesten, en dat wil ik nou juist zo graag weten!!

Maar evengoed bedankt!!!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:08

Ik denk dat dat per geval verschillend zal zijn. Anders moet je even bellen met de GGGD of een dergelijke instantie.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:42

t nare van chlamydia is dat sommige mensen het dus hebben zonder het te weten!

zodra je dan dus uiteindelijk merkt dat je er last van hebt, is het al te laat....

heb er zelf gelukkig geen ervaring mee en heb ook geen idee na hoelang je er echt onvruchtbaar van bent.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:51

het is bij iedereen verschillend hoelang het duurt voor je er onvruchtbaar van word!

zoals renske ook al zegt, het vervelende is dat de meeste mensen er niest van merken!
vage onderbuikklachten kunnen nl ook andere oorzaken hebben
gekleurde afscheiding en vreemde reuk hoeven ook niet altijd chlamidia te betekenen

dus veel mensen lopen er vaak te lang mee door, mannen schijnen er in de meeste gevallen helemaal niets van te merken, maar besmetten ondertussen wel hun sexpartner(s)

om zeker te weten dat JIJ het niet hebt, moet je even bij de dokter een uitstrijkje laten maken, dit is niet prettig,maar doet ook geen pijn. soms word er ook bloed afgenomen , beide worden dan in het lab van het ziekenhuis onderzocht en na een dikke week heb je van beide de uitslag

de dokter heeft zwijgplicht ivm de eventuele angst dat je ouders erachter komen. als je ziekenfonds bent, dan zien ze zowiezo niets
als je particulier verzekerd bent is dat anders, maar dan staat er nog niet op de rekening WAT er precies onderzocht is...

dus als je twijfelt of je het hebt,gauw naar de dokter gaan !!!
als je het hebt, ben je schijnbaar ook vatbaarder voor aids...
dus gauw ff langs dok !
sterkte
(tenminste als het voor jezelf is, kan natuurlijk ook voor een vriendin zijn Knipoog nou wens die dan maar sterkte ! )

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:53

Uitstrijkjes mag je tegenwoordig zelf doen, dus ook dat is geen obstakel meer Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 19:00

Crossmonster, ja, het is voor mezelf, ik heb namelijk van een vriendin een waarschuwing gekregen dat ik het zou kunnen hebben (we hebben dezelfde ex). Ik ga volgende week meteen naar de dokter, dat vind ik ook niet zo'n drama hoor, wat moet dat moet! Ik heb gisteravond meteen mijn moeder ingelicht, want ik ben dus particulier verzekerd, en dan komen ze er natuurlijk toch wel achter. Bovendien, als ik het heb, moet ik aan de antibiotica, en dan willen mijn ouders natuurlijk ook wel weten waarom ik dat dan moet, haha. Ik denk dat ik er wel op tijd bij ben hoor, zo lang is het nog niet geleden dat het over was tussen die jongen en mij.

Ik hoop natuurlijk dat het vals alarm is, maar aangezien de besmettingskans bij seksueel contact met iemand die het heeft 70% is...

We will see! Bedankt voor jullie reacties in elk geval!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 19:25

Klopt idd wat Crossmonster zegt, het ligt er maar aan hoe jouw lichaam op iets reageert. Je moet nooit te lang met zoiets doorlopen.
Het geldt eigenlijk voor alle klachten wel. Het kan geen kwaad om een keertje teveel naar de huisarts te gaan en als je er erg lang mee doorloopt kan het toch nare gevolgen hebben.

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:03

Laui! schreef:
Klopt idd wat Crossmonster zegt, het ligt er maar aan hoe jouw lichaam op iets reageert. Je moet nooit te lang met zoiets doorlopen.
Het geldt eigenlijk voor alle klachten wel. Het kan geen kwaad om een keertje teveel naar de huisarts te gaan en als je er erg lang mee doorloopt kan het toch nare gevolgen hebben.


precies!
ik weet heel goed dat het een grote drempel is om ervoor naar de dokter te stappen, zeker als je nog vrij jong bent!
ik heb heel lang verkering gehad, die jongen ging er met een ander vandoor, en nu, 2 jaar later, heb ik al van verschillenden gehoord dat ie al langer vreemdging
ik heb dus toen ook geen moment meer geaarzeld en heb me op alles laten testen !
gelukkig was er niets aan de hand
en als het wel zo is, chlamydia is goed te genezen
maar als je slim bent laat jezelf dan meteen testen op aids,
dat kun je beter ook zo snel mogelijk weten
maar ik zou me daar niet bang voor maken, aids komt in nederland relatief maar heel weinig voor (zeker onder hetero's)
maar ja voor jezelf en voor evt toekomstige sexpartners is het wel heel verstandig om je ook daarop te laten testen !
heel veel sterkte meis!
khoop dat alles goed zit!

plagom

Berichten: 1485
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:21

ik heb helaas wel ervaring met Chlamydia, had erg veel last van me blaas. Ben dan ook naar de huisarts gegaan omdat ik dacht dat ik een blaasontsteking had. (al had ik ook wel mijn vermoedens)
Hoelang het duurt voordat je onvruchbaar wordt zou ik niet weten, ik denk bovendien dat dat van persoon tot persoon verschilt..

Ikzelf moest gewoon een uitstrijkje doen en dat opsturen. Ik kreeg 2 of drie pilletjes die ik diezelfde dag nog moest innemen en dan was je er gelijk vanaf en hoef je niet meer bang te zijn dat je iemand anders besmet..

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:28

Zo heb ik ook veel te lang met eea rondgelopen (geen soa's). Haha! 't Was allemaal vooral lastig, dus ik had mezelf er alleen maar mee. Achteraf zeg ik: gewoon gelijk naar de dokter gaan. Wat moet dat moet.
Heb ook al vaak zat half naakt voor het röntgenapparaat gestaan. 't Went Knipoog

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 20:20

Meen je dat Plagom? Zijn 't maar drie pilletjes en that's it? Ik dacht dat je een hele antibioticakuur van weet ik veel hoelang mee kreeg... Dat valt dan alweer mee!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:35

er zijn verschillende behandelingswijzen, er zijn ook gewoon kuren die langer duren (een week ofzo) tis maar net waar de dokter de beste ervaring mee heeft denk ik
en tuurlijk komen er steeds meer nieuwe medicijnen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, Amazonbot, Bloemetje75, CharlieVM, ComscoreBot, craiester, Glenda, Josien_, JudithGigi, Kimm4, Lalladidoo, maaikemuis, MarliesSam, marygoround, Noor, Xayah, xxxmh en 161 bezoekers