Schoonfamilie _-:(

Moderators: Berdien, Dani, Murthul, Muurp, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

flettie

Schoonfamilie _-:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-04 15:01

En dan bedoel ik dus niet mijn schoonouders! Mijn schoonouders zijn echt schatten van mensen die hun zoon nog uit huis zouden zetten mocht hij ooit het euvele plan hebben om het met mij uit te maken Haha!
Nee, ik heb het over de rest van de familie. Het zit namelijk zo: mijn schoonmoeder is 1 van 3 kinderen. Ze heeft nog een oudste zus en een broer. Mijn schoonmoeder en haar zus hebben werkelijk waar nooit goed met elkaar kunnen opschieten Het was altijd strijd tussen die twee die voornamelijk van de kant van Roy´s tante kwam en komt. Mijn schoonmoeder kan namelijk in de ogen van Roy´s tante echt niks goed doen. Overal wordt commentaar opgeleverd en niet alleen op mijn schoonmoeder maar Roy en ik doen het in haar ogen ook niet goed (ik zou bijvoorbeeld nooit werk vinden met mijn studie… lekker wel. Dat we nu al een eigen huis hebben gekocht was ook helemaal verkeerd..... duh, jij zat op onze leeftijd en 15 jaar later nog steeds op een 2 kamer flatje in Hamburg, etc. etc.). Godzijdank voor ons woont die tante sinds haar huwelijk (tig jaar geleden) lekker in het uiterste noorden van Duitsland Tong uitsteken
Ik trek me eigenlijk altijd weinig aan wat deze tante van mij vindt of over mij zegt. Als ze ergens problemen mee heeft moet ze dat maar direct tegen mij zeggen en als ze ergens commentaar op heeft dan kan ze van mij ook gelijk een antwoord terug krijgen (in de trant van: bevalt mijn huis(inrichting) je niet? Dan houdt je of je mond en als je dat niet kunt dan is daar het gat van de deur Tong uitsteken). Ik heb in het begin echt heel open tegenover haar gestaan. Ik had namelijk al genoeg verhalen over haar gehoord maar ik dacht „zo erg zou het toch niet zijn?“
Hartstikke fout dus...... zo erg is ze dus wel.

Maar waar het nu omgaat: Oma Lovers
Oma leeft nog en lijdt er eigenlijk al die jaren al onder dat haar twee dochters elkaar niet kunnen luchten of zien. Ze heeft hier erg veel verdriet van.
Oma wordt in april echter 90 jaar. Zoals vroeger uit eten gaan met een man of 16 gaat niet meer. Oma zit in het bejaardentehuis en zou helemaal van slag raken als we haar zouden meenemen naar een restaurant. Daarbij zou ze het ook niet kunnen volhouden al die drukte, indrukken, etc. Nou had mijn schoonmoeder samen met oma het volgende plannetje bedacht: in het bejaardentehuis zouden we het cafeetje beneden afhuren en een warm en koud buffet houden voor ong. 16 man. 2 uurtjes zou dit duren en dan kon oma weer lekker naar d´r eigen rustige kamertje toe. Oma zag dit helemaal zitten. Tante Alie had echter hele andere plannen...... Die vond dat oma best wel elke avond visite kon ontvangen en nog eens uiteten kon gaan. Het hele plannetje uitgedacht door mijn schoonmoeder was (zoals gewoonlijk) weer helemaal fout. Nee, oma´s verjaardag moest uitgebreid gevierd worden met een/twee avonden achter elkaar visite. Iedereen kreeg dan 10 minuten de tijd om bij oma op bezoek te komen en moest daarna maar weer opzouten. Aan het feit dat oma dat lichamelijk en geestelijk niet aan kan wordt maar even voorbij gegaan (laat staan dat je zo een leuk gesprekje op gang kan krijgen). Nog maar niet te spreken van de afwas die de visite natuurlijk niet afwast, de zusters ook niet (hoort immers niet bij hun werk) en oma al helemaal niet kan. Conclusie: dat moet mijn schoonmoeder dan maar doen want die woont immers dichtbij.

De ergernissen hierdoor tussen mijn schoonmoeder en haar zus zijn nu dusdanig opgelopen dat mijn schoonmoeder dus heeft gezegd: „Regel jij de hele boel maar vanuit het verre Hamburg. Wij komen niet en nemen oma een keer mee uiteten bij het pannenkoekhuisje“ (die zit naast het bejaardentehuis en oma is verzot op pannenkoeken Vingers aflikken ). Kortom: zak in de stront met je 10 minuten Haha!
Wat deze houding betreft sta ik helemaal achter mijn schoonouders. Alhoewel ik volgens tante Alie hierover niks te zeggen heb.... ik ben immers ´maar´ de vriendin van Roy. Dat ik oma in de afgelopen 1,5 jaar al vaker heb gezien dan tante Alie in de afgelopen 10 jaar maakt niks uit. Dat wij zien dat oma zoveel bezoek en drukte niet kan hebben maakt niet uit. Dat de zusters en de broeder gezegd hebben dat oma dit niet aan kan maakt allemaal niks uit. Er wordt gewoon niet geluisterd naar wat anderen mensen vinden of wat oma wil het moet gedaan worden zoals tante Alie het wil en niet anders.

Nou moet ik ook eerlijk zeggen dat je mijn schoonmoeder wel ontzettend snel op de kast kan krijgen. Dat is voor Roy en mij al makkelijk Schijnheilig laat staan voor haar zus die haar al jaren zit te ergeren, commentaar te geven en af te kraken.
Alleen ik vindt het zo ontzettend zielig voor oma Verdrietig Dat is zo´n ontzettend lief menske die op haar leeftijd eigenlijk nog maar 1 wens heeft: dat haar twee dochters eindelijk eens goed met elkaar zouden kunnen opschieten.
Dat ze dit gekibbel vanwege haar verjaardag nog moet meemaken maakt mij eigenlijk intens verdrietig.

Er is een ding waar Roy en ik ons eigenlijk op verheugen ook al is het een beetje bizar: als oma eenmaal is overleden krijgen we eerst nog het gevecht om de erfenis (want alles wat blinkt of geld waard is daar heeft tante Alie al min of meer beslag op gelegd. Vanzelfsprekend kijken we hier dus niet naar uit ) maar als eenmaal alles achter de rug is blijft de boze heks uit het noorden hopelijk voorgoed daar en komt ze hopelijk nooit meer naar ons gepeupel in Nederland.

Ik bevooroordeeld en te negatief over tante Alie? Misschien, maar ik zou zeggen kom eens langs op een verjaardag of feestje met haar erbij of zelfs breng een paar dagen met haar door (na 2 dagen verjaardag in Noordduitsland was ik erg blij dat ik eindelijk weer naar huis mocht en weg van haar....) en dan verander je ook wel van mening.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+3

Aramat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:00

Pff wat verschrikkelijk zo'n mens! Ik kan zulke mensen echt niet uit staan!! Arme oma..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:06

Jeetje, sommige mensen. Ik vind het idee van je schoonmoeder een super oplossing. Ik snap niet dat er dan 1 iemand de boel weer moet verpesten. Een hele grote *knuf* voor oma. Ik denk dat ze dat wel kan gebruiken.

Shah IBN Estaman 16-05-1997 - † 25-06-2010

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:38

jeetje wat een mens zeg!!!

nou mijn vorige scoonouders waren ook niet zo leuk in het begin maar de ouder van mijn vriend nu zijne cht schatten en zijn familie ook

Trotse mama van Tara Olivia *9-7-2011* en Tygo Joshua *23-9-2013*
FLASH 15-5-1989 / 18-11-2013 Rust zacht kanjer, ik zal je missen nadat je 24,5 jaar in mijn leven was.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:41

sommige mensen lijkt me erg als je zo'n dochter hebt...

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 16:46

woow wat een vervelend mens zeg,gelukkig dat jullie haar dan nog een leuk etentje bij het pannenkoekhuisje geven.Zal ze wel heel blij mee zijn.

how sweet can it be to be loved by you

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 18:40

Ik zou hetzelfde zeggen als jullie nu doen: laat tante Alie maar lekker in d'r sop gaar koken, doen jullie de nuttige dingen wel!

Als jullie nou trouwens snel alle mensen uitnodigen voor dat feestje in het café in het tehuis, heb je grote kans dat veel mensen daarna tegen tante Alie zeggen dat ze al naar het 'feestje' gaan en dus niet ook nog eens op verjaardagsvisite gaan... idee?

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 20:54

Ken het idee... Heb een lieve vriend en geweldige schoonouders (al hebben ze hun kuren...) maar een aantal ooms en tantes doen de deur dicht... die weten keer op keer weer een feestje te verpesten. Ook zo'n leuk iets (geen feestje dus Scheve mond ): De oma van mijn vriend lag heel slecht in het ziekenhuis, zaten we daar met z'n allen te waken midden in de nacht en zij wilden naar huis, het kwam niet uit.... GRRRRRR!!! Stoom uit je oren

/3 My Sunset Surprise /3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie