Vraagje over ADHD

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:20

x4you"]
[quote="BeNGeL schreef:
maar goed misschien heeft jullie school wel vast gesteld dat zij die D mag gebruiken omdat het moeilijk is voor haar om zich te concentreren en dus die extra tijd nodig heeft voor een toets .... want dat zou niet de eerste keer zijn dat dat zo is ...


Nee ze maakt er misbruik van, vooral bij nieuwe stagelopers/leraren
doet ze het. Maar niet bij de oudere leraren die haar kennen.
En als de mensen zeggen: jij hebt geen dyslexie gebruikt ze ADHD als smoesje!
[/quote]

tsja het is wel makkelijk om zo te oordelen ...
je moet haar dan gewoon lekker laten als haar school niet heeft vastgelegd dat ze die D mag gebruiken dan komt ze zichzelf wel tegen bij haar examens ...
en dan snap ik nog niet waar je je druk om maakt ... maar goed ...

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:25

Ik maak me er ook niet druk om, ze doet maar.
Maar ik heb me gewoon rotgeleerd op een rep fries en zij heeft neit geleerd, en haalt zo een hoger cijfer dan mij, en ja ik baalde al en dan helemaal snap je!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:27

dat van die pilletjes klopt niet,(volgensmij steken ze je de gek aan hoor)
en idd als je adhd heb t,zoals ik kun je je moeilijk concentreren,dus mischien daarom.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:29

sommigen hoeven nou eenmaal niet te leren voor een bepaald vak en als zij dit nu niet goed geleerd heeft en toch een hoger cijfer heeft dan is dat nou eenmaal zo. Mocht ze niet eerlijk zijn dan heeft ze alleen zichzelf er mee, nu of later pas.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:30

Ik zou, als ik jou was, niet zo kijken naar haar prestaties, en wat zij doet.
Als zij een hoog cijfer haalt op deze manier, fijn voor haar.
Jij bent er immers niet de dupe van, jouw cijfer wordt niet hoger of lager als zij die D niet boven haar proefwerk zet.
Als je echt denkt dat jouw moeilijkheden met rekenen door discalculie komen zou ik eens vragen of je het daar bijvoorbeeld met je wiskundedocent over kunt praten. Hij kan je vast advies geven over het onderzoek. Sommige scholen betalen onderzoek naar dyslexie en discalculie zelf, dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Vraag er eens naar.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:33

Cheveyo schreef:
sommigen hoeven nou eenmaal niet te leren voor een bepaald vak en als zij dit nu niet goed geleerd heeft en toch een hoger cijfer heeft dan is dat nou eenmaal zo. Mocht ze niet eerlijk zijn dan heeft ze alleen zichzelf er mee, nu of later pas.


ik moet haar altijd helpen met fries omdat ik zelf fries ben en zij nederlands

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:40

Cody schreef:
Ik zou, als ik jou was, niet zo kijken naar haar prestaties, en wat zij doet.
Als zij een hoog cijfer haalt op deze manier, fijn voor haar.
Jij bent er immers niet de dupe van, jouw cijfer wordt niet hoger of lager als zij die D niet boven haar proefwerk zet.
Als je echt denkt dat jouw moeilijkheden met rekenen door discalculie komen zou ik eens vragen of je het daar bijvoorbeeld met je wiskundedocent over kunt praten. Hij kan je vast advies geven over het onderzoek. Sommige scholen betalen onderzoek naar dyslexie en discalculie zelf, dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Vraag er eens naar.


ik let ook niet zo op haar prestaties maar soms vang je iets op!
de hele klas heeft het er trouwens over hoor!

En ik heb het met mn wiskundedocent er over gehad en dat ging zo:

Docent: Mevrouw Hogendorp ik heb dit jaar nog niet goeie cijfers bij U gezien.

Ik: Nee ik doe mn best mevr (nog beleefd Knipoog )

Doc: Ik vind dat U oook niet veel doorzettingsvermogen heeft mevr!

Ik: Dan heeft U mij verkeerd ingeschat mevrouw! Scheve mond

Doc: Ik schat geen mensen verkeerd in ik ben zeker wel docent! En niet zo'n grote mond tegen mij opzetten

Ik : Verward Ik ken mijzelf nog steeds beter dan U mevrouw! Scheve mond

Doc: Haal dan maar eens betere cijfers

Ik: Ik doe mn best meer kan ik niet

Doc: Ik geloof niet dat je je best doet, anders had je wel hoge cijfers gehad

Ik (werd kwaad): Nou moet U eens luisteren mevrouw, ik ehb met wiskunde BBG niveau en moet GT niveau doen dat is 2 streamen hoger, dan is het moeilijk hoge cijfers te halen, hoe mn best ik ook doe!

Docent: Mevrouw Hogendorp kan een uurtje nablijven!


Nou zo behandelt ze me altijd, daar valt niet mee te praten! dat mens heeft de pik op mij in! Verdrietig Frusty
Laatst bijgewerkt door blackheart op 11-03-04 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:42

Neem je ouders eens mee en praat er dan nog eens over met je docent, misschien neemt ze het dan wat serieuzer.

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:45

Ja misschien
maar dan hoeft ze nog niet zo banketstaaf tegen me te deon!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:47

Nee, maargoed, wil je iets bereiken met het discalculie-onderzoek dan zul je haar toch nodig hebben misschien Knipoog

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:47

x4you schreef:
ik zeg niet dat het leuk is om ADHD te hebben, maar gewoon es voor het uitgaan word je lekker druk Tong uitsteken


Nou die pilletjes die zorgen er voor dat een ADHDer er rustig van wordt die zorgt er voor dat de hyperactiviteit daardoor een heeeeel stuk minder wordt.
En als je er mee over wilt weten en over wilt lezen voor dat je je oordeel zegt ga dan naar www.adhd.nl dan pas kan je lezen wat het echt is.
En het is heus geen pretje en als je niet weet hoe je er mee moet omgaan dus ... praat niet zomaar.

En indd. ADHD gaan samen met dyslexie, veel ADHDer hebben dat er nou eenmaal bij!!!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:48

ja.. dat is zo!
maar om mij hoeft het niet persé
want als ik zo mn school moet halen zit ik later toch wel weer met werk, dus ach wat boeit zo'n papiertje nou!

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:49

Plucker schreef:
praat niet zomaar.




sorry.. >;)
Maar ik vraag bokt gewoon even wat hun ervan vinden, als ik het wel zou doen! misschien bespaart dat mij voor mn ondergang!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:50

het is maar hoe je het zelf ziet (dat van dat papiertje dan)

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:54

ja, precies, het is mij teveel gedoe eigenlijk

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 18:58

Maar de hele klas maakt zich er wat druk om hoor!

Maar niemand durft haar tegen te spreken omdat het zo'n type is dat als je haar tegen spreekt je een klap kan verwachten.
Ze heeft mij ook weleens een klap op mn hoofd gegeven, en teon draaide ik het andere wang ook toe, mocht ze daar ook slaan maar dat deed ze niet Haha! (dat heb ik bij zondagschool gehoord stond in de bijbel ofzo najah ik lees het niet maar ok Knipoog )
Maar ik blijf haar tegen spreken hoor! en huf niet terug kan niemand zeggen dat ik iets gedaan heb!

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:18

je laatste reactie snap ik even niet, misschien lopen je zinnen niet goed.

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 19:21

het lijkt mij niet als je een adhd-pilletje neemt extra druk wordt. mijn moeder moet altijd op een paar kinderen passen en 1 van hun heeft ook ADHD. en toen lag hier nog ene pilletje van hem en mijn vader dacht dat dat een aspirine was, dus hij hefet dat toen ingenomen, maar heb er niets van gemerkt dat hij drukker werd...

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:42

Zelf heb ik ADHD,en mijn zoon ook.Het is niet zo dat als je ADHD hebt dat je dan ook last van Dyslexie hebt.Het is wel "familie" van elkaar.Dus het kan heel goed dat je klasgenootje zowel ADHD als Dyslexie heeft.Dus pas op met (voor)oordelen!!
Ik vindt het heel dom om zonder reden Ritalin in te nemen,je wordt er echt niet druk van hoor...wat een onzin! Verward

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:58

Volgens mij zou je er nog eerder van lomer worden dan hyper. Mensen met ADHD hebben iets waardoor een bepaalde stof in de hersenen die ervoor zorgt dat je je kan concentreren, rustig zijn,... niet of niet genoeg wordt aangemaakt. Bij 'normale' mensen (niet dat mensen met ADHD niet normaal zijn maar ik weet niet hoe ik het anders best zeg Verward ) wordt die stof wel genoeg aangemaakt en is er dus een evenwicht tussen rust en hyper.