Pech hulp 7 km van garage

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miss_Mii21

Berichten: 572
Geregistreerd: 08-03-21

Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:18

Afgelopen weekend had mijn auto een kapotte band, blijkbaar komen ze die niet vervangen maar slepen ze je hele auto af (pech hulp van de garage). Enfin, leenauto meegekregen.

Nu is mijn auto morgen klaar en moet die leenauto voor sluitingstijd terug. Nu komt de crux: die leenauto moet dus eerst naar het bergingsbedrijf; maar zij brengen mij niet naar mijn eigen auto (al gevraagd) die 7 km verderop staat. Ik vind dit wel echt een belachelijke constructie, want nu moet ik of 7 km lopen, of iemand in mijn omgeving (iedereen werkt fulltime) vragen om mee te gaan en mij even 7 km verderop af te zetten bij mijn eigen auto. De garage geeft aan dat zij ook niemand beschikbaar hebben, kortom los je eigen probleem op. Ik vind dit wel een stukje missende service.

Ik mis hier de logica, waarom kan je die leenauto niet inleveren bij je garage en/of waarom kan dat bergingsbedrijf je niet bij de garage 7 km verderop afzetten?

Ligt dit aan de pech hulp die ik heb en kan ik beter bv een ANWB abbo afsluiten in het vervolg, of hebben jullie ook dit soort ervaringen? Of is het bij iemand wel goed geregeld en waar hebben jullie dan je pech-hulp? Ik ben geneigd - dit is nu voor een jaar - om het volgende jaar dit elders af te sluiten waar dit soort situaties in ieder geval niet voorkomen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:23

Dat is inderdaad niet zo'n goede service, maar zeven kilometer lopen is toch wel te overzien?
Mits je geen lichamelijke beperkingen hebt natuurlijk.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:25

Wat een ingewikkelde toestand.

Tegenwoordig is het een soort van mode om geen reservewiel aan boord te hebben en om alles via een garage/pechservice te regelen. Ik vind dat echt een gemis want dan ben je altijd afhankelijk van anderen. Tip: koop een reservewiel en als je nog niet weet hoe het werkt om een wiel te wisselen, leer het dan. Het is allemaal niet zo ingewikkeld en dan kun je het zelf.

Foaly

Berichten: 4971
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:25

(Vouw)fiets meenemen in de leenauto geen optie?

BeFunny

Berichten: 10857
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:25

Vreemde constructie idd.

Is het ov iets?

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:27

Foaly schreef:
(Vouw)fiets meenemen in de leenauto geen optie?

Fiets, step, skates, zoiets zou ik idd denken..

dierenfan
Berichten: 9671
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:27

Cayenne schreef:
Dat is inderdaad niet zo'n goede service, maar zeven kilometer lopen is toch wel te overzien?
Mits je geen lichamelijke beperkingen hebt natuurlijk.


Met mijn honden zou ik er bij normale temperatuur niet moeilijk over doen maar zonder gezelschap is 7 km toch echt wel ver. Dan ben ik nog gewend om te lopen ;)
Ik zou er ook hartelijk voor bedanken dus. Hoe wel op te lossen? Toch derde zoeken en aangeven dat ik dit echt een enorme misser vind voor eens en nooit meer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:33

dierenfan schreef:
Cayenne schreef:
Dat is inderdaad niet zo'n goede service, maar zeven kilometer lopen is toch wel te overzien?
Mits je geen lichamelijke beperkingen hebt natuurlijk.


Met mijn honden zou ik er bij normale temperatuur niet moeilijk over doen maar zonder gezelschap is 7 km toch echt wel ver. Dan ben ik nog gewend om te lopen ;)
Ik zou er ook hartelijk voor bedanken dus. Hoe wel op te lossen? Toch derde zoeken en aangeven dat ik dit echt een enorme misser vind voor eens en nooit meer


Serieus? Ik loop zonder gezelschap moeiteloos 15 a 20 kilometer.
Met deze temperaturen is dat natuurlijk wel een stukje zwaarder, dus mocht TS wel gaan lopen, dan zou ik in ieder geval voldoende water mee nemen.
Maar goed, een flinke afstand is voor iedereen natuurlijk weer anders. Dit is offtopic uiteraard :P

Een vouwfiets is misschien ook wel een goed plan, en anders inderdaad OV of een uber?

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:36

Ik vind 7km ook geen normale afstand. 20 minuten moet het wel ophouden.

TS vergoed je verzekering het als je die 7km met een taxi gaat? Hoe triestig het met een auto ook is..

meggiemeg

Berichten: 12252
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:39

Kan de garage jouw auto niet bij het afsleepbedrijf neerzetten?

DuoPenotti

Berichten: 30123
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:40

Vouwfiets waar haal je die ineens vandaan? Ik ken er iig niemand mee.

Misschien is een gewone fiets wel een oplossing.
En die dan op een tijdstip ophalen dat er wel mensen zijn die tijd hebben je te brengen.


7 km lopen zou hier iig niet kunnen.
Maar een gezond persoon kan dat wel. Maar moet je ook maar tijd voor hebben

Celebi
Berichten: 3818
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:42

Ik zou als het geld niet meteen een ding is gewoon een taxi bellen ja. Misschien een Uber? Klein kort ritje is dan misschien niet eens zo duur.

BrankaZ

Berichten: 3904
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:42

Ik vrees dat bij elke vorm van pechhulp je de auto weer terug moet brengen waar die vandaan komt.
Is er geen bushalte in de buurt? Of iemand die je van de ene naar de andere locatie kan brengen?

Jaren geleden ook aan de hand gehad. En was toen ook met trailer op pad, dus had ook nog een auto nodig die een trailer kon trekken want die stond ook bij het bergingsbedrijf en moest ik weer naar stal brengen. Paard hadden we overgeladen in een andere trailer.

Auto moest ik inderdaad ook terugbrengen naar het bergingsbedrijf. Ik heb toen de bus genomen naar huis en later naar de garage om mijn auto weer op te halen.

Onali

Berichten: 18512
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:43

Wat staat er in de overeenkomst over pechhulp die je met je garage hebt afgesloten?

Vreemde constructie zo.

Fitzroy

Berichten: 25172
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:43

Ik vind 7 km lopen ook niet normaal om je auto op te halen. Wat een bizarre service. Een leenauto is toch juist omdat je geen auto ter beschikking hebt? Dan kun je alles wel gaan lopen of met OV doen. Heel raar.

Foaly

Berichten: 4971
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:48

Een rondje van 7 km wandelen is prima te doen. Maar 7 km lopen van A naar B vind ik echt wel ver :=

manonutjuh

Berichten: 3017
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:49

Wat voor pech service heb je?


Volgens mij is dit redelijk normaal hoor. De berger is toch geen taxi service?
Heb mijn anwb leenauto wel eens 20 km verderop in moeten leveren.

Mijn man had laatst wel een leenauto van het bergingsbedrijf, deze kon je gewoon op een willekeurige locatie laten staan, locatie doorgeven en dan werd hij opgehaald. Dus het bestaat wel.

Miss_Mii21

Berichten: 572
Geregistreerd: 08-03-21

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:52

Ik kan prima 7 km lopen, maar de auto moet ingeleverd worden onder werktijd- dus de looptijd die ca een uur is, gaat allemaal van m'n vakantie af. Op zich is dat het punt niet, ik vind de constructie gewoon onhandig en wil dit vooral niet nog een keer hebben als ik met pech sta. Het is al ellendig genoeg.

Hebben andere pech hulpen ook zoiets, of kan je daar wel makkelijker de auto bij de garage inleveren waar je je auto ophaalt? Wat is jullie ervaring?

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:52

Ik vind 7 km ook ver. Is toch al snel 1,5 uur. Persoonlijk zou ik als ik echt van niemand hulp kan vinden een stel skates onderbinden of fiets in de auto.

Maar raar is het wel. Ik zou ook verwachten dat je de leenauto gewoon kan achterlaten waar je je auto ophaalt. Maar ik heb zakelijk lease, en daar worden de dingen vaak toch net iets anders geregeld, dus ik weet niet wat normaal is. Daar zitten dan vast kosten aan waar ik als gebruiker niks van zie.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 13-05-24 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Mii21

Berichten: 572
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:53

dierenfan schreef:
Cayenne schreef:
Dat is inderdaad niet zo'n goede service, maar zeven kilometer lopen is toch wel te overzien?
Mits je geen lichamelijke beperkingen hebt natuurlijk.


Met mijn honden zou ik er bij normale temperatuur niet moeilijk over doen maar zonder gezelschap is 7 km toch echt wel ver. Dan ben ik nog gewend om te lopen ;)
Ik zou er ook hartelijk voor bedanken dus. Hoe wel op te lossen? Toch derde zoeken en aangeven dat ik dit echt een enorme misser vind voor eens en nooit meer


Serieus? Ik loop zonder gezelschap moeiteloos 15 a 20 kilometer.
Met deze temperaturen is dat natuurlijk wel een stukje zwaarder, dus mocht TS wel gaan lopen, dan zou ik in ieder geval voldoende water mee nemen.
Maar goed, een flinke afstand is voor iedereen natuurlijk weer anders. Dit is offtopic uiteraard :P

Een vouwfiets is misschien ook wel een goed plan, en anders inderdaad OV of een uber?[/quote]


Die ga ik ook niet kopen voor die ene keer dat het voorkomt, ik vind dat je betaalt voor een service, desnoods betaal ik wat meer maar dan moet het goed geregeld zijn. Dit vind ik geen service. Dit is de 'zoek het maar uit' service. Ik ben benieuwd of andere instanties dit beter hebben geregeld, dan stap ik over.

Shiloh

Berichten: 19802
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Pech hulp 7 km van garage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:55

Ik zou even laten weten in welke regio dit speelt. Wellicht woont er een Bokker dichtbij die je wel even wilt helpen.

#durftevragen #youneverknow

Miss_Mii21

Berichten: 572
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:56

BeFunny schreef:
Vreemde constructie idd.

Is het ov iets?


Elke 40 minuten gaat er een bus , 2x overstappen, voor een mini stukje. Dat gaat ook nergens over. Dan kan ik nog beter gaan lopen. Hij zegt enkel al 20 minuten kwijt te zijn aan het naar de bushalte te komen.

Miss_Mii21

Berichten: 572
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 16:58

Shiloh schreef:
Ik vind 7 km ook ver. Is toch al snel 1,5 uur. Persoonlijk zou ik als ik echt van niemand hulp kan vinden een stel skates onderbinden of fiets in de auto.

Maar raar is het wel. Ik zou ook verwachten dat je de leenauto gewoon kan achterlaten waar je je auto ophaalt. Maar ik heb zakelijk lease, en daar worden de dingen vaak toch net iets anders geregeld, dus ik weet niet wat normaal is. Daar zitten dan vast kosten aan waar ik als gebruiker niks van zie.


Ik vind het prima om daar wat voor te betalen, had nooit verwacht dat dit op deze manier werkt. Ik heb nu wel iemand gevraagd om mee te gaan morgen. Maar het gaat om het principe, je betaalt voor een service en dan mag je ook nog een uur gaan lopen. Het is absoluut niet mijn grootste hobby. Waarvoor is dan die service, ja dat ze je auto afslepen. Ik vind het maar magertjes...

Suzanne F.

Berichten: 49457
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:59

Heel bizar. Waarom heb je dan een leenauto?
Ik heb altijd een leenauto van de garage zelf dus daar breng ik hem dan ook weer terug.
Maar het zou voor mij einde verhaal pechservice zijn. Hier zou ik geen zin in hebben. Dit is niet de service die ik verwacht. De keer dat ik een lekke band had, legde de pechservice er een klein dun bandje onder, een thuiskomertje. Daarmee reed ik naar de garage en daar werd de band gemaakt en weer eronder gezet. Dus ik herken dit niet eigenlijk.

Esmee_RS

Berichten: 4890
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 17:01

Miss_Mii21 schreef:
Ik mis hier de logica, waarom kan je die leenauto niet inleveren bij je garage

Omdat de huurauto naar alle waarschijnlijkheid aan de berger toebehoort en niet aan de garage.

Miss_Mii21 schreef:
en/of waarom kan dat bergingsbedrijf je niet bij de garage 7 km verderop afzetten?

Omdat het geen taxibedrijf is.

Ik snap je frustratie hoor, maar ik ben er vrijwel zeker van dat jouw garage zelf geen bergservice heeft maar hiervoor een derde inhuurt. Vanuit dat oogpunt is de constructie juist logisch. Als ik mij niet vergis hebben wij dit vorig jaar op dezelfde manier gehad met de ANWB.

Het had wel fijn geweest als je hierover beter was ingelicht bij het ophalen van de leenauto.