Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duran123
Berichten: 1088
Geregistreerd: 02-05-19

Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 10:23

Volgende week gaat mijn dochter met vriendin naar een concert in de Ziggo Dome.
Ik zou haar graag weg willen brengen en weer ophalen met de auto maar heb geen idee of dat een beetje te doen is?
Ik blijf daar, dus moet wel m’n auto, in de buurt, kunnen parkeren.
Openbaar vervoer is geen optie.

Kan ik ‘gewoon’ daarheen rijden en in een parkeergarage parkeren? Of is er in de buurt een goede plek waar ik kan wachten en daar met ze afspreken?

Ben helemaal niet bekend daar in de buurt qua concerten of evenementen namelijk.

Foaly

Berichten: 5008
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:29

https://www.mojo.nl/ziggodome

Edit: houd er wel rekening mee dat het tyfusdruk is voor en na een concert, dus zorg er echt voor dat je op tijd bent en heb geen haast als je weer naar huis wilt :')
Laatst bijgewerkt door Foaly op 13-05-24 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

xPabloBokt

Berichten: 9540
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:31

Je kunt je auto in de parkeergarages of op een parkeerterrein in de omgeving parkeren.

Informatie hierover vind je op de website van Ziggo Dome:

https://www.ziggodome.nl/info/auto

Wij staan zelf altijd op P2, dan moet ze alleen een brug over en dan staat ze bij de Ziggo. Dat kost je 20 euro (evenemententarief).
P Dome is pal naast de Ziggo, maar hiervoor moet je wel reserveren en deze is wel duurder dan P2.
P2 kun je zo oprijden.

Enzo_Ollie

Berichten: 837
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:32

Ik parkeer altijd onder de Arena, kan je ook zo inrijden. Daar is ook de kiss & ride, maar uit jouw verhaal maak ik op dat je in/bij de auto wacht? dan moet je wss wel volledige tarief betalen, volgens mij is die ook ergens rond de 20 euro

Kirrietje
Berichten: 564
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:34

Ik zou voor P1 gaan, dit is onder de woonmall, en je loopt zo tegen de arena aan. Vond ik altijd het minst druk met wegrijden.

Edit; mocht het op een donderdag avond zijn kan je ook nog is de woonmall in om je tijd door te komen :+

Duran123
Berichten: 1088
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-24 11:05

Kirrietje schreef:
Ik zou voor P1 gaan, dit is onder de woonmall, en je loopt zo tegen de arena aan. Vond ik altijd het minst druk met wegrijden.

Edit; mocht het op een donderdag avond zijn kan je ook nog is de woonmall in om je tijd door te komen :+


Het is idd donderdagavond!

Dank voor de tips!

We gaan idd op tijd weg. Eind van de middag denk ik. Terug zullen we wel zien.
Ws parkeren P1 of P2.

Ik vermaak me wel en de meiden zeker!

Gemlo

Berichten: 81
Geregistreerd: 24-01-14

Re: Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:29

Parkbee is ook een optie of je kan ook kijken of je een stukje de wijk in kan. Heb in de buurt gewerkt en heb ook regelmatig de drukte gezien na concerten met alle auto's. Zelf zou ik iets verder op loopafstand parkeren om fatsoenlijk weg te kunnen rijden. Als er meer concerten/wedstrijden etc tegelijk zijn, kan het best drama zijn met wegrijden.

Enzo_Ollie

Berichten: 837
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:30

Kirrietje schreef:
Ik zou voor P1 gaan, dit is onder de woonmall, en je loopt zo tegen de arena aan. Vond ik altijd het minst druk met wegrijden.

Edit; mocht het op een donderdag avond zijn kan je ook nog is de woonmall in om je tijd door te komen :+


Ik heb daar boven geparkeerd bij het Harry concert waarbij de treinen niet meer reden, we waren rond 11 bij de auto en konden pas om 2 uur/half 3 ervanaf dus ik vind die parkeerplaatsen zelf daar niks :+ :+ :+

Foaly

Berichten: 5008
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:34

Als een klein stukje OV wel mogelijk is, zou je ook nog naar P+R kunnen kijken. Dan parkeer je aan de rand van Amsterdam en ga je met de bus/metro verder. Je kunt tegenwoordig inchecken met je pinpas, dus je hebt ook geen OV-chipkaart meer nodig.

Kirrietje
Berichten: 564
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:35

Enzo_Ollie schreef:
Kirrietje schreef:
Ik zou voor P1 gaan, dit is onder de woonmall, en je loopt zo tegen de arena aan. Vond ik altijd het minst druk met wegrijden.

Edit; mocht het op een donderdag avond zijn kan je ook nog is de woonmall in om je tijd door te komen :+


Ik heb daar boven geparkeerd bij het Harry concert waarbij de treinen niet meer reden, we waren rond 11 bij de auto en konden pas om 2 uur/half 3 ervanaf dus ik vind die parkeerplaatsen zelf daar niks :+ :+ :+


Ik heb zelf gewerkt in Villa ArenA en eigenlijk nooit zulke erge op onthoudt gehad, en meerdere keren moeten vertrekken als de voetbal of een concert ook afgelopen was :o
Ook wel eens naar een concert gegaan en dan in een andere garage getsaan en dat was verschrikkelijk wegrijden. Bij P1 als je de garage uit bent dan zit je zo op de afslag voor de snelweg. Beetje slim parkeer je dan nog dichtbij de uitgang.

Enzo_Ollie

Berichten: 837
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:45

Ja denk dat we toen vooral pech hadden omdat de treinen niet reden, dus veel meer auto's dan normaal van mensen die ineens opgehaald werden etc maar het heeft me wel een trauma bezorgd hahaha

@foaly bij een p+r heb je toch je ov kaart niet nodig? of krijg je die tegenwoordig niet meer een tijdelijke uit een automaat? dat was een papieren die alleen gold voor heen en terug

Foaly

Berichten: 5008
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:52


Exitium

Berichten: 7189
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:20

Parkeren onder de Arena is veel te duur. Als het enkel om wachten gaat zou ik dat naast Endemol doen, en als ik daar moet parkeren doe ik dat altijd onder Endemol (Joepark, zelfde tarief als P2 enzo). Ben daarvandaan altijd met 5-10 minuten bij de snelweg na concerten. Vanaf P1/P2 duurt dat een stuk langer tenzij je als één van de eersten bij je auto bent

https://www.google.com/maps/dir/52.3147 ... ?entry=ttu

friezenfan2

Berichten: 2662
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:52

Ik heb de laatste keren geparkeerd bij de woonmall p4 dat vond ik best fijn je rijdt daarna bij het uitrijden rechts een rondje om de ziggo dome en je rijdt zo weer naar de snelweg. Dit zou ik verkiezen boven parkeren onder de arena. Ooit jaren terug een keer door alle spanning niet meer om hoog kunnen rijden de parkeergarage uit doordat ik op de helling stond.

Vorig jaar voor het concert waarmee een vriendin in een rolstoel daar wel nog voor gekozen omdat dat me toen handiger leek vanwege de rolstoel en de mogelijkheid om van te voren een parkeerticket te kopen.

Ow en je kan kiezen voor het evenementen tarief bij het afreken dat is goedkoper dan het normale tarief.
Er is genoeg te doen in de buurt van de arena winkels,er zit ook een bioscoop.

Stef_Diva

Berichten: 162
Geregistreerd: 25-02-10

Re: Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 14:58

Je zegt nu: waarschijnlijk parkeren bij P1 of P2… check echt of er nog plaats is en koop een parkeerticket vooruit. Sta je niet voor verassingen. Vaak kun je tijdens concerten niet “op de gok” ergens parkeren…

Kobus17

Berichten: 1213
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:12

Als er verder geen concerten in de Arena en Afas zijn, dan kan je in P1 parkeren en sta je ook geen uren in de garage om eruit te komen maar het is wel een stuk duurder, als de omliggende parkeer mogelijkheden,zelf kies ik altijd voor P3, stukje lopen maar eigenlijk ben ik altijd wel met 5-10 min van het terrein.

Foaly

Berichten: 5008
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Brengen/halen bij de Ziggo Dome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-24 13:47

TS, was het nog gelukt? Ging je dochter naar Nicki Minaj toevallig? :+

Duran123
Berichten: 1088
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 14:21

Foaly schreef:
TS, was het nog gelukt? Ging je dochter naar Nicki Minaj toevallig? :+

Ja en ja :j

Was een laaaaaaange dag geworden!
Maar dankzij bokt kon ik prima parkeren (onder de woonmall)