Terug om alsnog te betalen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Zou jij terug gaan?

Ja
11 (5%)
Nee
134 (68%)
Ligt aan de winkel
51 (26%)

Totaal aantal stemmen: 196


NoTwixLeft
Berichten: 606
Geregistreerd: 06-07-16

Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-24 07:38

Ik ben benieuwd wat anderen zouden doen in mijn situatie;

Bij de Etos in mijn dorp heb je tegenwoordig ook een zelfscan kassa. Vind ik heerlijk, want de vragen "heeft u alles kunnen vinden?" en "weet u hoe u dit medicijn moet gebruiken?" vind ik soms gewoon irritant. :')

Ik had een aantal dingen, totale waarde rond de €16. Alles gescand en moet dus pinnen. Tijdens de transactie, stopt de pinautomaat ermee en start zichzelf op. Alle medewerkers komen zich er mee bemoeien, want het schijnt dus vaker te gebeuren.
Nadat de pinautomaat weer werkt, geeft het systeem aan dat ik wel betaald heb. Ik check mijn bank app en zie dat er niets afgeschreven is, dus ik geef dat aan en laat het zelfs zien. Een van de medewerkers checkt het nogmaals bij hun hoofdkassa en ook daar: Betaald.
Dus zowel de kassa waar ik aan stond, als de hoofdkassa draaide allebei een "is betaald" bon uit. Maar tot op heden is er nog steeds niets afgeschreven.
Hoelang kan dat nog duren voor die afschrijving komt?

En daarnaast natuurlijk het punt voor discussie; wie zou er alsnog gaan betalen? Of juist niet? En waarom?

blackstar

Berichten: 3192
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 07:42

Wacht het een paar dagen af.
Ik heb pas geleden getankt bij een onbemande tankstation en het bedrag werd een paar dagen later pas afgeschreven. Normaal gebeurd dit direct.

thequeensmum
Berichten: 3577
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 07:54

Ik zou het zo laten hoor, je hebt je best gedaan!

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:03

Ik zou het ook laten. Als het nou bij een klein boerderijwinkeltje was ofzo vind ik het iets anders maar als de Etos zo'n foutje maakt redden ze het nog wel

Schuur_

Berichten: 4906
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:06

Ik zou het ook zo laten. Je hebt je best gedaan

MoniqueT

Berichten: 8850
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:10

Hangt echt van van de winkel, maar als ze zo overtuigd zijn dat jij betaald hebt, lekker laten gaan.

Een kleine zelfstandige, daar zou ik wel voor terug gaan.

DuoPenotti

Berichten: 30016
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:13

Ligt hier ook aan de winkel.
Etos kan dat bedrag wel hebben denk ik dan. Kleine zelfstandige zou ik wel terug gaan.

Maar zou me niet verbazen als het er later nog afgaat.

Elisa2

Berichten: 37603
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:28

Nee, je hebt je best gedaan en zoals anderen al zeggen kan het er later nog afgaan. Bovendien gaat het om een klein bedrag.

Rintah

Berichten: 2927
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:34

Lekker zo laten, je hebt je best gedaan, maar ze hebben tot 2x toe gezegd dat het goed is.

Zeker bij grote winkelketens zou ik hier niet weer achter aan gaan. Bij kleine/1mans-zaakjes zou ik het wel nog even in de gaten houden.

marleen_88

Berichten: 14106
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:38

Ik vind ook dat je het geprobeerd hebt, maar het houdt een keer op. Zij zeggen dat je betaald hebt, dus prima zo.

capopjekop

Berichten: 30679
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:41

Je hebt gecheckt en het aangegeven. Dan heb je idd je best gedaan. Als je dat niet had gedaan en gedacht hebt zal wel goed zijn dan had ik het een ander verhaal gevonden. Maar in deze situatie heb je gedaan wat je kon en ligt de fout niet bij jou.

En zoals de rest zegt, dat kan een paar dagen duren

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:08

Je hebt het gecheckt bij de medewerkers en het kan best zijn dat het alsnog afgeschreven wordt. Ik had het omgekeerde bij Ikea, ging iets mis tijdens de transactie, gaf niet betaald aan, pin opnieuw en zie thuis dat het bedrag dubbel is afgeschreven, of nou ja, het stond twee keer op gereserveerd. Gebeld met Ikea en zei gaven aan dat het systeem van de bank dat herkent, omdat het zo kort achter elkaar 2 keer hetzelfde bedrag was en dat het met een dag of 3 automatisch recht getrokken zou worden. Zo niet, dan moest ik even terugbellen.

Het ene bedrag werd afgeschreven en het andere gereserveerde bedrag kam na een kleine week (zat ook een weekend tussen) weer terug op mijn rekening. Niet gek opkijken dus als het alsnog wordt afgeschreven en anders heb je een mazzeltje gehad.

8nnemiek

Berichten: 43471
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:42

Je hebt het netjes aangeven, dus dan zou ik het er ook bij laten. Fout van de winkel, niet van jou.
Maar ik denk ook dat het best later nog kan worden afgeschreven.

luuntje

Berichten: 14005
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 09:49

Wacht het even af. Kan even duren voordat je de afschrijving ziet.
Afschrijving kan ook een ‘rare’ naam hebben. Andere naam dan Etos.

Je hebt het meerdere keren aangegeven. Je hebt je best gedaan.

BigOne
Berichten: 38440
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 10:09

Even afwachten maar jij hebt je best gedaan.

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:30

In dit geval zou ik het laten, en dat zeg ik niet snel!

Een tijd geleden had ik gewinkeld en afgerekend bij de zelfscan. Even later stond ik in de volgende winkel, keek nog eens in de tas, en realiseerde me dat ik 1 super klein artikel over het hoofd had gezien. Toen ben ik terug gegaan naar de winkel en heb ik dit aangegeven en alsnog netjes afgerekend. Er werd toen gezegd dat het bijna nooit voorkwam dat mensen zo eerlijk waren :o ergens vind ik dat schandalig.

zonnebloem18

Berichten: 24863
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 11:38

Ik zou het laten.

2 weken geleden een aanhanger gehuurd, borg betaald en bij het inleveren een deel weer terug gekregen. Leek allemaal prima tot ik de dag erna zag dat het eerste bedrag voor de borg niet was afgeschreven, maar bijgeschreven. We hadden ongeveer 100 euro ontvangen i.p.v. 40 euro betaald.

Netjes gebeld, langs gegaan en we moesten een bedrag betalen en toen moest er nog terugbetaald worden. Voor ons gevoel klopte dat niet, maar de dames achter de balie waren er van overtuigt dat het allemaal klopte zo. Zelfs nog wat planten gekregen omdat ze het zo aardig vonden dat we het hadden gemeld.

Toen ik thuis alles rustig ging berekenen bleek dat we nu voor het gebruiken van de aanhanger 4 euro toe hebben gekregen. Daar doen we nu ook niks meer mee. We hebben duidelijk aangegeven dat we dachten dat het niet klopte.

Picopico
Berichten: 900
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:21

Het kan inderdaad best een paar dagen duren voor het daadwerkelijk wordt afgeschreven. Als het om een groot bedrag gaat zou ik het in de gaten houden en eventueel contact opnemen, maar niet voor €16.

Tiggs

Berichten: 7536
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:24

Ik zou niet teruggaan, ook niet bij kleinere winkels. Je hebt het duidelijk aangegeven en, als ik voor mezelf spreek: ik heb het druk genoeg, heb het toen aangeven en als ze er op dat moment niks mee doen dan ga ik er niet later weer tijd insteken.

lor1_1984

Berichten: 12066
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:40

Ik ben één keer zelf benaderd via messenger (waar we vaker contact hadden/hebben) door een winkelier dat mijn betaling blijkbaar niet was gelukt.
Echter was dat bedrag wel van mijn rekening afgeschreven, met in de omschrijving ook de naam vd winkel, tijdstip van transactie etc.
Ik heb dat ook aangegeven, een screenshot gemaakt vd betreffende transactie en aangegeven dat wanneer het bij mij teruggestort werd ik uiteraard direct langs zou komen maar dat ik niet dubbel ging betalen. :o
Paar dagen later kreeg ik bericht dat het alsnog binnen was gekomen, wsl storing daar bij de bank ofzo.

Situatie zoals in de OP zou ik het even aankijken of het alsnog afgeschreven wordt, maar meer om te zorgen dat ik het betreffende bedrag wel op mijn (weekgeld)rekening heb staan zodat er geen melding komt van een mislukte afschrijving ofzo. :+

JesdaJinn

Berichten: 10464
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:46

Ik zou het zo laten.

Hier ook keer gehad bij een supermarkt. Ook dat pin apparaat niet deed. Werd 3 dagen later afgeschreven

Exitium

Berichten: 7168
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:46

Ik zou het laten. Wordt het afgeschreven, prima. Wordt het niet afgeschreven, ook goed. Je hebt het in de winkel direct aangegeven en daarna blijven ze aangeven dat het betaald is, dan houdt het wat mij betreft op.

Goof

Berichten: 28951
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:49

Ik check nooit direct mijm rekening of het direct afgeschreven is en ga uit van wat de kassa aangeeft. Ik zou het in jouw geval dus niet eens opmerken.
Als zij bevestigen dat de betaling gelukt is, zou ik het ook zo laten. De kans is groot dat het nog afgeschreven wordt.

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Terug om alsnog te betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 12:54

Ik zou het zo laten. Bij zo'n grote winkelketen zou ik mij er niet druk om maken. Bij een eenmanszaak was ik na een week wel terug gegaan als het dan nog niet afgeschreven was

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 16:12

Annash schreef:
Een tijd geleden had ik gewinkeld en afgerekend bij de zelfscan. Even later stond ik in de volgende winkel, keek nog eens in de tas, en realiseerde me dat ik 1 super klein artikel over het hoofd had gezien. Toen ben ik terug gegaan naar de winkel en heb ik dit aangegeven en alsnog netjes afgerekend. Er werd toen gezegd dat het bijna nooit voorkwam dat mensen zo eerlijk waren :o ergens vind ik dat schandalig.


Ik heb een paar maanden als jobstudent in een winkel gewerkt en ik kan je vertellen dat mensen vaak niet eerlijk zijn tegen onbekenden wanneer er voordeel voor zichzelf mee gemoeid is. Zelfs toen ik een grote fout had gemaakt waardoor het over een groot bedrag ging bij meerdere klanten, had geen enkele klant het fatsoen om dit op te merken. Andersom moet je dan eens proberen een korting niet door te rekenen, dat duurt het 8 nanoseconden voordat ze er iets van zeggen. :')
Ik denk nu soms nog terug aan die periode, het heeft toch een soort impact gehad op mijn visie van 'de mens'.