Zo onvoorspelbaar kan het leven zijn.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 17:08

Kan het heel goed begrijpen dat dat geen leuke dingen zijn ik heb erg veel moeite met dit. Het laat me nog niet echt los. Daarom hou ik ook de boot nog zo af totdat hij weet wat hij wil. Moeilijk voor ons beide ben zoooo bang dat hij een verkeerde keuze maakt.

Als er nu al maanden een heftige relatie was met alles erop en eraan vind ik het anders dan nu. Ik kan nu niet eisen van hem.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:09

Heel wijs van je om het af te houden. Bij mij zit er nog een stukje voorgeschiedenis aan bij deze meneer. Een periode waarin ik niet alles wist en daardoor mezelf ook liet verleiden. Geloof me je voelt je niet fijn nadien. Misschien dat ik daarom ook wel zo fel reageer. Omdat ik het een ander nooit zou toewensen.

peppertje

Berichten: 791
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:12

Dubio schreef:
Kan het heel goed begrijpen dat dat geen leuke dingen zijn ik heb erg veel moeite met dit. Het laat me nog niet echt los. Daarom hou ik ook de boot nog zo af totdat hij weet wat hij wil. Moeilijk voor ons beide ben zoooo bang dat hij een verkeerde keuze maakt.

Als er nu al maanden een heftige relatie was met alles erop en eraan vind ik het anders dan nu. Ik kan nu niet eisen van hem.


wat is jouw idee van een verkeerde keuze? Als het ZIJN keuze is, dan is het toch al een goede keuze?

Je kan niets eisen van hem, maar zou je wat willen eisen van hem dan?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:13

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je laatste paar berichten ook wel sterker vind hoor.

iemand die zegt dat ik het hard verwoord, ja klopt waarom erom heen draaien als ik het zo bedoel, ja toch? Ik doe daar absoluut niet moeilijk over, gewoon hupakee. Ik denk ook niet dat je met lieve woordjes ver komt eigenlijk. Ik bedoel het niet verkeerd, maar misschien dat het jou wel helpt allemaal. Dat hoop ik dan maar.

Je hebt helemaal gelijk je niet te willen bemoeien met zijn zaken met zijn vrouw. Dat is ook niet aan jouw denk ik. Onthoud alleen wel goed dat jij nu degene bent die zit te wachten tot er een beslissing valt en dat is echt zonde van je tijd.
Om het anders uit te leggen, je wacht al een hele poos.

Ik vind het heel sterk dat je zegt, nee mijn deur is gesloten ik wil hem niet in mijn huis hebben. Nee ik meng me er niet in tot hij het opgelost heeft. enz enz. Toch is het zo dat je wel degelijk graag met deze man verder wil, ook al is dat ieder vanuit een ander huis. Daarmee breng je jezelf weer in een positie die niet echt fraai is. Niemand wil graag de tweede keus zijn. Iedereen gaat voor de eerste keus.
Daarom zeg ik, sla je zelf eens tegen je oren en maak zelf die keus. Eeuwig kun je er niet op wachten en moet je ook niet doen. Het is echt simpel zat, als hij in jouw zijn liefde vind dan was hij daar nu.
Zoals ik je verhaal lees is hij nu een paar dagen weg. Mooi maar nu hij tijd heeft om na te denken, heeft hij ook de tijd om na te denken hoe hij het af gaat werken met zijn vrouw om straks bij jou te kunnen zijn. Als je toch belt met elkaar dan is het echt niet raar om voor jezelf te spreken door te zeggen, deze paar dagen kun je eens nadenken wat het nu gaat worden, zij of ik. Als hij besluit om na deze dagen nog niet weg te gaan bij zijn vrouw zou ik toch eens driedubbel na gaan denken over hoe lang jij wil dat dit nog duurt.

Ik kan het ook zo zien, hij weet niet hoe, mooi als je zo'n vrioendin bent dan help je hem een handje in eigen belang. Ga om de tafel zitten en ga kijken welke dingen hij zal moeten ondernemen. Ga kijken door welke regeltjes hij zich moet loodsen om los te komen van zijn vrouw. Ga kijken of er ergens een woning te vinden is. Tja als dat ook niet helpt dan zou ik genoeg weten hoor.

Vraag jij jezelf nooit af waarom jij hem zoveel tijd gunt? Als een liefde voorbij is, dan is deze voorbij hoor. Daar kan men wel langdradig over zijn maar waarom in hemels naam?
Praten deze twee mensen nooit met elkaar? Dan zouden ze toch allang besproken moeten hebben dat ze niet met elkaar verder willen en dan zouden ze toch beiden al een oplossing hebben nu waar ze aan werken.
Waarom moet jij zitten wachten op iets wat alleen maar duurt en duurt.
Jij pucht hem echt niet door te zeggen dat jij dit zo niet wil. Je beschermt jezelf alleen maar. Je krijgt een antwoord waar je iets mee kan, en zolang jij je mond gesloten houd zal dit voortduren.
Ik ben niet van gisteren.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 17:15

Fasel:Begrijp ik wel maar lees dan wel wat ik schrijf ik lig niet met hem in bed of zo. Vind dat wel een heel verschil hoor. En daarop reageer je zo fel alsof we al een hele relatie hebben en dat is echt niet zo.

Ik zat hier ook niet op te wachten weglopen kan idd altijd nog maar weet dat hij vriendschap op dit moment ook goed kan gebruiken. Gelukkig zijn er beide wijs genoeg en kunnen er goed over praten dat het nu even beter is. Ben daarom ook blij dat hij even weg is weg van alles.

Geloof me als hij morgen voor zijn gezin gaat sta ik er achter 300% en zullen we er beide moeten me leren leven.

Holly:
Je hoeft niet lief te zijn tegen mij maar wel redelijk worden zoals banketstaaf vent en verwende zak is niet terecht.

Je hebt idd een redelijk verhaal niets is zeker niets zegt dat er een toekomst is alles ligt open en kan morgen misgaan. Dat is ook wat het zo moeilijk maakt. Ik wil nu niet tegen hem zeggen dat hij moet kiezen bang dat hij een verkeerde keuze maakt of te snel en achteraf niet goed.

Ik weet niet hoe lang hij wegblijft het doet hem in ieder geval goed. En dan nog wat hij doet zal hij zelf moeten doen en niet met mij. Eerst zijn leven op orde en dan kijk ik wel of ik er dan nog inpas. Ook het werk gaat dan problemen leveren ze zullen niet blij zijn.

Het is nu nog niet eens een maand geleden dat het begon en we zijn al ver ben wel wat wijzer geworden dat hij eraan wil werken wat de gevolgen ook zijn voor hem en ook mij.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:29

Maar schat, hij gaat morgen niet voor zijn gezin!!!!
Ik wil je echt niets verveldns zeggen. Wij bekijken het vanuit een ander hoek, een hoek die niet zodichtbij staat als jijzelf.
Ik vind het zo zonde als jou het dadelijk moet overkomen dat deze man nooit bedoelt heeft om voor jou te kiezen.

Ik bedoel het ook niet alsof je met hem in bed ligt, want je schrijft zelf dat het zover niet komt omdat je dat niet wil. Je komt ook over als een sterk persoon. Een sterk persoon met een probleem. Dat mag, en ik hoop dan ook dat de reacties hier ja laten inzien dat wij het allemaal zonde vinden als je dadelijk met niks achterblijft.
Waarom je gevoel en je wensen weg stoppen? Dat je niet wil dat je zijn vrouw en kinderen in de weg zit snap ik heel goed, zoiets wil je niet. Tenminste ik zelf zou het vervelend vinden verliefd te zijn op iemand en daardoor iemand te kunnen kwetsen.
Maar snap ook heel goed dat jij je zelf ook belangrijk vind. Het is ook jouw leven dat op zijn kop wordt gezet.
Wat ik alleen niet snap, en dat komt omdat ik er zelf niks mee te maken heb van zo dicht bij, is waarom je het zolang laat duren allemaal. Je wil toch weten waar je aan toe bent, je wil toch weten of deze man zijn vrouw verkiest over jou of andersom? Waarom zwijg je dan?
Ik zelf ben iets anders dan jij geloof ik, ik wil altijd weten waar ik aan toe ben. Ik vraag er naar en kies voor mezelf. Iets wat ik niet weet kan ik niet volhouden, dan word ik gek.
Ook bij ons gaat het niet altijd even prima en ik ben zelf ook eens verliefd geweest op een ander, althans dat dacht ik. Ik vond in een ander wat ik miste bij mijn vriend. Door van af het begin af aan al te praten hierover met mijn vriend werd het mij steeds duidelijker dat ik gewoon wat miste en er dus geen verliefd was. Waarom ik dit eigenlijk vertel? Omdat de tijd die ik nodig had, nog geen 2 weken was. Je moet een besluit maken en die maak je dan ook. Wat word het, ga je eraan werken of stop je ermee.
Voor deze man is dat dus in feite ook zo. Gaat hij stoppen en met jou verder of willen ze eraan werken.
Het enige is dat je soms harde dingen zegt tegen elkaar die je eigenlijk liever niet hoort, maar het is wel de waarheid en alleen daar kun je verder mee.
Voor jou geld hetzelfde, zeg het hem, gooi alles eruit, je hebt lang genoeg gewacht. Als hij voor jou kiest duurt het nog een hele poos maar dan gebeurt er tenminste wat. Kiest hij niet voor jou dan is het afgelopen, maar dan weet je dat in ieder geval. Duidelijker kan niet.
Is het misschien toch de angst om hem door die keuze kwijt te raken?
Schrijf aub eens op waarom jij niet graag die vraag steld? waarom wil je het niet weten?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 17:33

Citaat:
Holly:
Je hoeft niet lief te zijn tegen mij maar wel redelijk worden zoals banketstaaf vent en verwende zak is niet terecht.


ik vind het vrij vervelend als je gaat qouten wat ik niet gezegt heb.
Ik denk ook dat je ergens wel weet dat ik het ook niet bedoelt heb zo en dat ik probeer jou te helpen in je probleem.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 18:11

holly schreef:
Citaat:
Holly:
Je hoeft niet lief te zijn tegen mij maar wel redelijk worden zoals banketstaaf vent en verwende zak is niet terecht.


ik vind het vrij vervelend als je gaat qouten wat ik niet gezegt heb.
Ik denk ook dat je ergens wel weet dat ik het ook niet bedoelt heb zo en dat ik probeer jou te helpen in je probleem.


Nee is niet als quote bedoelt maar meer algemeen. In dit soort dingen zijn de mannen altijd klootzakken en foute figuren. Oke dat is misschien wel vaak zo maar het kan ook anders zijn.

Ik hou niet van meelopers maar van mensen die wel hun zegje doen maar geen partij trekken je kan hier ook algemeen in blijven en dat doe jij wel Holly. Op de lange termijn ben ik daar mee meegeholpen dan zwartmakerij.

Wij zijn allebei niet jong meer maar volwassen mensen dit met gevoelens zitten die we niet weten te plaatsen. Dit plaatsen kost tijd je kan niet verwachten dat ik nog geen maand dit allemaal opgelost is. Ik heb er een hekel aan als ik onder druk gezet wordt ik maak dan fouten en neem verkeerde beslissingen. Zo denk ik dan maar ook hoe een ander zich kan voelen. Ben niet egoistisch misschien zou ik dat af en toe wel moeten zijn maar ik kan het niet. Ach met zulke dingen leer je weer een stukje van jezelf kennen je ziet maar je bent nooit te oud om te leren.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 22:51

Ik heb ook de reacties van andere gelezen. De een denkt zus de ander zo.
Ik vind zoiets ook niet makkelijk om iets op te zeggen, de eerste paar pagina's heb ik dat dan ook niet gedaan.

Ik vind het goed dat je probeert eerlijk tegen je zelf te zijn. Ik denk dat je daar het verste mee komt. Niemand zegt dat het makkelijk is, men geeft alleen een antwoord op hoe het eigenlijk het beste aangepakt kan worden. Als buitenstaander gaat dat heel wat makkelijker. Ik kan me ook goed voorstellen dat jij het moeilijk er mee hebt.
In het begin vertel je eigenlijk dat het je niets uitmaakt hoe dit gaat verlopen, maar nu komt de aap wat meer uit de mouw. Liever heb je deze man straks zelf en zou je daar wel je best voor willen doen, maar je blijft het moeilijk vinden omdat er zoveel meer meespeelt en je niemand wil kwetsen. Zo heb ik het tenminste begrepen.
Begrijp dan ook dat ik denk dat als je dit te lang laat duren dat het voor jouw steeds moeilijker word en je er op een gegeven moment zo diep in zit dat je er niet meer uit kunt. Ik zie je niet graag gekwetst (ook al heb ik geen idee wie ik voor me heb).
Wachten is leuk maar vergeet niet dat wachten ook pijn kan doen.
Zoveel vragen lijken me voorbij te komen. Moet ik het helemaal aan hem overlaten en zelf niks zeggen erover? Moet ik eisen gaan stellen met de kans dat het fout gaat, maar dat ik in ieder geval wijzer ben? Moet ik me helemaal wegsturen zodat hij zonder mij een beslissing maakt, met de kans dat hij mij vergeet? enz enz. Ik kan me best voorstellen dat die dingen in je hoofd rondspelen. Nergens zal ik zeggen dat het voor jou makkelijk is. Verliefd zijn koop je niet en spreek je niet af. Het gebeurt je, en als het dan ook nog eens gebeurt op een man die in feite bezet is, dan is dat helemaal niet leuk.
Toch zou ik zeggen, blijf niet eeuwig wachten maar laat merken dat jij ook gevoel hebt en dat er op dit moment een beetje op gestrapt word. Je moet jezelf niet wegcijferen omdat hij een vrouw en kinderen heeft. Hij koos ooit om zichzelf niet te stoppen en gewoon te laten weten dat hij iets voor je voelt. Daarmee zet hij ook de stap om eerlijk te moeten zijn over het hoe nu verder.
Of deze man nu verkeerd bezig is, gaat het helemaal niet om. Het gaat om jou, jij zit ermee en wil je ei kwijt. Ben bezorgt om jezelf en ben streng tegen jezelf. Jij zit ermee en dat moet zecht komen te staan. Werk daar gewoon aan als je de kans krijgt.