Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karlijnxxx
Berichten: 1422
Geregistreerd: 09-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:19

Dit ligt in mijn ogen wel aan de opdracht en om welke omstandigheden. Het moet voldoende duidelijk zijn waarom bepaalde maten nodig zijn. Voor lingerie bv zal je dan samples opsturen en om foto's te vragen, aangezien model(len/bureas) de maten aanpassen naar de aanvraag en de producten dus niet altijd passen OF vragen of het model ter plekke langskomt voor een passessie. Soms weten de modellen zelf niet eens de maten die ze dragen of dat het bureau deze heeft aangepast.

Echter, of het past of niet, er wordt ook een foto gemaakt (desnoods per mobiel) aangezien dit passen niet altijd door de mensen gedaan wordt die de beslissingen maken. Dat TS werd geraagd haar benen te laten zien tijdens een casting is dus best mogelijk. Echter, de zaken eromheen: opdrachtgever onduidelijk, opdracht onduidelijk, het puntensysteem, onduidelijk waarom bepaalde maten nodig zijn, etc is zeker niet OK. Ik vind het daarom ook goed dat je hebt gekozen om het gesprek af te sluiten.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 16:35

Goed gehandeld :j En eigenlijk jammer dat je het hele gesprek niet hebt opgenomen.

Wat ik me afvraag; reageerde de persoon wel duidelijk op jouw antwoorden en verhaal? Want het 'uitduwen van de camera' klinkt een beetje alsof een persoon van buitenaf gewoon het filmpje stop zette eigenlijk, omdat het gesprek niet helemaal verloopt zoals gepland en ze daar geen reactie-filmpje voor hebben klaar staan :=

Ik zou het in ieder geval bij het sieradenmerk melden. Die zullen daar ook niet blij mee zijn en kunnen wellicht een waarschuwing op hun website zetten, waarin ze vermelden dat hun naam wordt misbruikt.

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 10:58

Ik zal me wel weer mateloos impopulair maken.... Maar ik weet niet wat ik erger en vreemder vind, een mogelijk louche bedrijf dat op die manier aan beelden probeert te komen, waar je altijd nog zelf bij bent of je je wel of niet uitkleedt
Of iemand die zich onlangs volledig heeft laten afkeuren en dus volledig op kosten van de gemeenschap een uitkering krijgt, maar wel energie en mogelijkheden ziet voor allerlei neveninkomsten zoals paardrijlessen geven, als reisbureau fungeren en actief op zoek naar betaald modellenwerk kan.

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:09

Citaat:
Ik zal me wel weer mateloos impopulair maken....


Inderdaad en wat een ongevraagde veroordeling naar iemand!
Aannames ook in je reactie.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:10

oji schreef:
Ik zal me wel weer mateloos impopulair maken.... Maar ik weet niet wat ik erger en vreemder vind, een mogelijk louche bedrijf dat op die manier aan beelden probeert te komen, waar je altijd nog zelf bij bent of je je wel of niet uitkleedt
Of iemand die zich onlangs volledig heeft laten afkeuren en dus volledig op kosten van de gemeenschap een uitkering krijgt, maar wel energie en mogelijkheden ziet voor allerlei neveninkomsten zoals paardrijlessen geven, als reisbureau fungeren en actief op zoek naar betaald modellenwerk kan.

Als je werk en inkomen krijgt dan gaat dat toch van je uitkering af?

Mijn moeder is volledig afgekeurd, maar stel ze zou toch gaan werken en geld verdienen dan krijg je dat geheid weer terug gekaatst?

Ik ken het verhaal van TS niet, dus ik oordeel niet.
Maar kun je zoiets ook niet zien als juist iets positiefs?
Onderzoeken wat kan ik wel?

Boras
Berichten: 9953
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:14

oji schreef:
Ik zal me wel weer mateloos impopulair maken....


Eerder belachelijk.

Tjonge jonge wat ga jij gigantisch of topic waarbij je meent te moeten oordelen over zaken waar je geen tot weinig weet van hebt.

Waar komt zo'n behoefte vandaan denk ik dan.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 11:24

Oji ik snap niet waar je de behoefte vandaan haalt om je dat zo openlijk af te vragen? Als je deze vragen serieus beantwoord wilt worden dan mag je me een pb sturen, op een bommetje droppen in een topic waarbij het niet aan de orde is, ga ik daar verder niet op in. Behalve dat ik soms een klein centje probeer bij te verdienen, maar ik verdien heus geen bakken met geld hoor, maak je geen zorgen. ;)

Even ter update, ik heb dus het sieradenbedrijf een mail gestuurd, maar nog geen reactie. Ik wacht even af wat zij zeggen, anders dan ga ik even bedenken of ik nog actie onderneem en hoe en waar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:32

Nou ja, een punt heeft ze natuurlijk wel. Wanneer je 100% bent afgekeurd is het niet netjes om bij te verdienen terwijl je ook nog eens een volledige uitkering krijgt. Het maakt niet uit of je dan bakken met geld verdiend of niet.
Die 100% afkeuring is namelijk niet voor niets.

Maar dat is offtopic en heeft niets met het onderwerp te maken :P

Ineke2

Berichten: 33133
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:37

Een fulltime baan is toch echt wel anders als “ een keer “ een fotoshoot waar je naderhand misschien wel een week ofzo van moet bijkomen. Ik doe nu ook aannames, maar dan even de andere kant op.

Mensen veroordelen zo snel. Is gewoon niet nodig, je wordt niet zomaar afgekeurd voor werk.

BloemBloem

Berichten: 16595
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:50

Cayenne schreef:
Nou ja, een punt heeft ze natuurlijk wel. Wanneer je 100% bent afgekeurd is het niet netjes om bij te verdienen terwijl je ook nog eens een volledige uitkering krijgt. Het maakt niet uit of je dan bakken met geld verdiend of niet.
Die 100% afkeuring is namelijk niet voor niets.


Precies dit :) en dat is heel vervelend voor TS, maar "bijverdienen" is dan
gewoon een no-go! Ook niet heel slim om dit zomaar online te droppen overigens :o :=

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 11:56

Ik zal de aannames even rechtzetten, want dit is gewoon jammer en offtopic. Maar ik hoop dat ik met deze antwoorden de kous af kan doen.
Ja ik ben sinds december afgekeurd. Ik heb me niet laten afkeuren, ik kon gewoon niet anders. Alsof je daarop aanstuurt, nou nee dank je. Ik zou er alles voor over hebben om te kunnen werken.
Daarnaast, ik krijg geen volledige uitkering, ik krijg maar heel erg weinig, waarbij ik echt maar net mijn vaste lasten(zorgverzekering en telefoonkosten) kan betalen. Dus voordat jullie denken dat ik op een volledige uitkering nog meer geld wil, nee dat is dus niet het geval.
En ja, ik probeer met kleine dingen wat bij te verdienen. Ik doe dat niet op dagelijkse basis, zelfs niet op wekelijkse basis.

Zo ik hoop dat hiermee de kous af is, heb je hier nog opmerkingen of vragen over, dan hoor ik dat graag. Maken jullie je maar geen zorgen over mijn financiële situatie, dat doe ik zelf al genoeg.

oji

Berichten: 4257
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:20

Ineke2 schreef:
Mensen veroordelen zo snel. Is gewoon niet nodig, je wordt niet zomaar afgekeurd voor werk.

Het punt is, dat er legio mensen zijn, die echt niets kunnen en al helemaal niet kunnen bijverdienen, die in mijn ogen volledig recht hebben op die 100% afkeuring, maar die niet de juiste wegen weten te bewandelen, niet de juiste antwoorden weten te geven en daardoor niet die 100% afkeuring krijgen.
Anderzijds, weet iemand wel die juiste wegen/kanalen, weet je wat je welke antwoorden je moet geven, dan is de kans veel groter dat je wel die 100% afkeuring krijgt, terwijl je dus kennelijk nog wel voldoende kunt om naast je uitkering bij te verdienen.
Dat vind ik krom en ja dat is een voor mij een hele grote ergernis. Ik gun mensen die echt tot niets in staat zijn die 100% afkeuring, niet degene die het meest thuis is in de juiste kanalen.

Ik ken mensen die werkelijk hun huis bijna niet uitkunnen, dagelijks heel veel pijn hebben en werkelijk bijna niets kunnen door die chronische pijn. Die krijgen het niet voor elkaar om 100% afgekeurd te worden en zijn daardoor afhankelijk van bijstand en zijn/blijven verplicht te solliciteren. Als die een relatie hebben krijgen ze al helemaal geen cent.
Als ik dan op Bokt lees van iemand die veel kan reizen, heel veel hobbies heeft wat allemaal wel kan, die zich aanbiedt om voor jan en alleman reizen te boeken en die in staat is tot allerlei bijverdiensten zoals modellenwerk en paardrijles, ook al is dat niet de hele wereld aan inkomsten, dan vind ik dat krom. Zeker als diezelfde persoon de behoefte heeft om elke scheet van wat zij maar als onrecht ervaart (terecht of onterecht) zeer uitgebreid en publiekelijk op Bokt aan de kaart te stelt, zoals ook in dit topic, maar in zovele topics. Dan zou het not done om diezelfde persoon zelf eens een spiegel voor te houden dat het misschien twijfelachtig is dat of wat zij doet allemaal wel even rechtmatig is? Als je daar iets over post ben je de gebeten hond. Nou prima, dan ben ik maar de gebeten hond maar ik vind dit dus gewoon echt niet kunnen en ja dan heb ik dus net als TS, die zelf de behoefte heeft elke scheet die haar dwars zit over een ander publiekelijk aan de kaart te stellen, om hier mijn bedenkingen over te uiten.
Laatst bijgewerkt door oji op 24-04-24 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LianB
Berichten: 75
Geregistreerd: 14-04-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:21

oji schreef:
Ik zal me wel weer mateloos impopulair maken.... Maar ik weet niet wat ik erger en vreemder vind, een mogelijk louche bedrijf dat op die manier aan beelden probeert te komen, waar je altijd nog zelf bij bent of je je wel of niet uitkleedt
Of iemand die zich onlangs volledig heeft laten afkeuren en dus volledig op kosten van de gemeenschap een uitkering krijgt, maar wel energie en mogelijkheden ziet voor allerlei neveninkomsten zoals paardrijlessen geven, als reisbureau fungeren en actief op zoek naar betaald modellenwerk kan.

Zolang zo iemand dat wel eerlijk opgeeft en zo doende minder gebruik maakt van een uitkering heb ik daar geen moeite mee.

Maar is wel bijzonder dat zo iemand met blijkbaar wel arbeidsperspectief is afgekeurd. Ik ben wel benieuwd op welke basis dat is gebeurd?

Pferdchen
Berichten: 641
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:24

TC, je post uitbundig over al je prachtige reizen, recent en in de toekomst. Dan komt je laatste post voor mij nogal theatraal over. Maar ook theater is een hobby natuurlijk :D

Off topic of niet, sluit me aan bij Oji dat het uitgesproken mag.
Laatst bijgewerkt door Pferdchen op 24-04-24 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:26

Zo, dit topic ontspoort snel. :=

TS, als je gevoel zegt dat het niet goed is, dan is dat zo. Melding ervan maken bij politie is het minste wat je kunt doen. Wellicht hebben zij tips.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:28

Dit gaat nergens over. Ben zelf ook werkzaam in de entertainment Industrie (net een ander straatje), maar hier klopt echt echt geen snars van. Niet met die mensen in zee gaan, er zijn genoeg andere interessante klussen! Een beetje rondkijken kan geen kwaad, maar je benen moeten laten zien (en punten scoren met de juiste antwoorden?????) alsjeblieft zeg. Las ook de tip om het bedrijf zelf eens te benaderen of ze weten wat er 'onder hun naam' gebeurt, misschien pakken zij 't wel op?

Blue_flower
Berichten: 1933
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:33

Wauw. Wat een reacties in eens. En ga je schamen om iemand die afgekeurd is zo neer te zetten.
Ga je verdiepen in het proces van ziek worden tot een afkeuring.

Even snel gezegd; een piloot die niet meer mag vliegen, maar wel in een supermarkt kan werken. Kan ook 100% afgekeurd worden. Dat is dan niet medisch, maar op basis van loon verlies.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 12:34

Oji wat jammer van je aannames. Ik zit namelijk ook hele dagen thuis, soms slaap ik hele dagen omdat ik zo moe ben. Op vakantie heb ik ook dagen op bed gelegen, hoewel de eerste twee weken heerlijk waren omdat ik me dan even niet ziek voel en bijna een 'gewoon gezond' mens kan zijn. Neem me dan kwalijk dat ik af en toe op vakantie ga, sorry dat ik dat gebruik om soms nog even mezelf te kunnen zijn.

En daarnaast, ik heb nog geen enkele fotoshoot of modellentaak gedaan dit jaar, ik probeer heel soms eens een opdracht te doen, maar dan moet ik wel aangenomen worden hé ;)
En daarnaast, lesgeven doe ik nu ook vrijwel niet omdat het niet goed gaat. Net zoals paardrijden, dat doe ik ook niet omdat het niet goed gaat.
Het enige wat ik goed kan is de hele dag op de bank zitten, of slapen. En dan nog zijn sommige dagen een strijd. Vergeef me dat ik dan af en toe wat probeer te ondernemen om mezelf uit deze moeilijke sleur te halen. Ik kan mezelf heel goed aankijken in de spiegel, omdat de aannames die jij maakt gewoon niet kloppen.
En ja ik ben veel op bokt en ik deel hier veel, omdat dat soms een beetje mijn enige uitlaatklep is. Vergeef me dat ik soms wil ventileren hier, is bokt daar niet voor dan? Als je mijn topics vermoeiend vind of je vindt me twijfelachtig, druk dan gewoon de foeiknop in, dan heb je geen last mijn van mij.

En nu wil ik het hierbij laten. Want dit topic gaat hier niet over. Als je nog meer aannames over me hebt, stuur me dan een pb maar bevuil dit topic aub niet meer.

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 12:38

Castilja schreef:
Dit gaat nergens over. Ben zelf ook werkzaam in de entertainment Industrie (net een ander straatje), maar hier klopt echt echt geen snars van. Niet met die mensen in zee gaan, er zijn genoeg andere interessante klussen! Een beetje rondkijken kan geen kwaad, maar je benen moeten laten zien (en punten scoren met de juiste antwoorden?????) alsjeblieft zeg. Las ook de tip om het bedrijf zelf eens te benaderen of ze weten wat er 'onder hun naam' gebeurt, misschien pakken zij 't wel op?


Ja dat heb ik dus al gedaan inderdaad :j Maar nog geen reactie. Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik doorzie dat het gewoon echt een grote scam is met een zeer vernuftige inzet. Ze proberen je lekker te maken met geld, met punten en daarbij 'krijg' je veel van hen. Daarvoor moet je dan iets terug doen, namelijk je benen laten zien. Dat is psychologisch een slim spel, waar regelmatig mensen intrappen. En uiteraard blijft het niet bij enkel de broek, waarschijnlijk had ik hierna mijn shirt uit moeten doen. Ik denk ook dat de dame die ik zag niet echt was, in de zin van dat het vooraf opgenomen was. Misschien weet die dame helemaal niet dat zij hiervoor wordt gebruikt.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:46

Ja dat is ook het kwalijke; genoeg jonge meiden die goed van vertrouwen zijn en denken dat het een normale gang van zaken is. Gelukkig rook je onraad :) Hou ons op de hoogte!

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 12:48

Castilja schreef:
Ja dat is ook het kwalijke; genoeg jonge meiden die goed van vertrouwen zijn en denken dat het een normale gang van zaken is. Gelukkig rook je onraad :) Hou ons op de hoogte!


Ja nou dat inderdaad. We gaan het zien, ik houd jullie op de hoogte.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Skypegesprek voor modellenwerk was vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:58

kun je ze niet gewoon even bellen TS? Nu zit je maar te wachten op een mail terug van hun

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:02

@ Earth: Je bent niemand enige verklaring schuldig ;)

Earth

Berichten: 7928
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 13:03

Ze zijn Duits, mijn Duits is niet aanwezig en ik weet niet hoe hun Engels is. Ik wacht de mail wel even af.

@Mirranda ja weet ik maar ik heb er een hekel aan dat er aannames over mij rondzweven die gewoon niet waar zijn. Dus vandaar. Maar je hebt gelijk hoor :)

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:09

Wauw, wat een gezellige reacties weer. Chronisch ziek betekent niet per definitie dat je nooit een dag of zelfs een paar weken iets niet kunt. Het betekent wel vaak dat als je iets doet, je daar meerdere dagen van bij moet komen. Of dat je van een vakantie van 3 weken niet uitrust zoals de meeste mensen, maar dat je daar ook 3 tot 4 weken weer van bij moet komen. Ik spreek uit ervaring, dus ik weet maar al te goed waar ik het over heb. En dan kun je gewoonweg niet werken, hoe graag je ook zou willen, want een baas wordt nou eenmaal niet zo blij als je vandaag bijvoorbeeld wel gaat werken, maar dan de rest van de week je ziek moet melden omdat het weer niet gaat. En dat bijna iedere keer dat je wel komt opdagen op je werk omdat je een dag hebt die goed genoeg is dat je het een keer volhoudt. Soms wou ik echt dat ik mening voor een half jaartje kon laten voelen hoe ik me al jaren voel, zodat ze het maar eens zouden begrijpen hoe dat is.

On topic: dat klinkt echt niet fijn, goed dat je niet doorgegaan bent!