Help, (schoon)familie…

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:32

Citaat:
Het zit me echter wel heel erg dwars hoe dit gelopen is en ik begrijp gewoon niet hoe het kan dat mijn schoonmoeder in de volle overtuiging was dat de doorgegeven informatie over mijn man klopte. Wij willen heel graag het gesprek met de (schoon)ouders aangaan, maar ik weet niet goed met welke insteek. De mogelijke verklaringen die ik kan bedenken voor het ontstaan van deze situaties zijn 1) beginnende dementie bij schoonmoeder of 2) ons gezin interesseert ze geen mallemoer. Van beide heb ik geen verdere aanwijzingen, dus ik weet het niet zo goed.

Zie ik wat over het hoofd, iemand tips?

Enige advies wat helpt: ga praten, en houd het bij concrete zaken, want met de luchtkastelen in je hoofd verander je niks ten goede.
Laat je man overleggen met zijn broers (zijn familie).

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 19:51

@BigOne ik kan me zo geen gekke dingen bedenken in ieder geval. Mijn man heeft nu met zijn broer gesproken, die vindt het niet alarmerend en 'kan gebeuren toch'.

@achterom en @schuur, jullie hebben het niet goed gelezen/begrepen: schoonmoeder stuurde een appje in de groepsapp dat pasen bij mijn zwager gevierd wordt, en dat de verjaardag van de 2-jarige daar ook gevierd wordt. Dit was niet onze bedoeling maar daar hebben we niet over gezeurd, maar op de dag zelf wordt de verjaardag opeens toch niet gevierd en is het alsof het nooit afgesproken (door schoonmoeder dus) was.

En inderdaad, zij zijn het niet met ons eens dat de ruimte te klein is en snappen ons niet dat wij het niet zien zitten met zijn allen daar te zitten. Wij kiezen daarin voor ons plezier en de veiligheid van onze kinderen en opperen of het op een andere locatie gevierd kan worden, of komen graag een andere keer. Is dat erg? Is het raar dat wij daar begrip voor vragen en mogen wij geen eigen keuzes maken?

Dees

Berichten: 18921
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 19:54

Heee, een lift van 1,5 bij 2 met 8 volwassenen erin is ook niet te klein. Het past gauw hoor.
Misschien is het niet naar je smaak, maar jouw lat kan best eens hoger liggen dan die van een ander.
En als jij dan 'van de kouwe kant bent', is dat een perfect ingredient voor een hele hoop hommeles.

Oftewel: probeer een beetje flexibel mee te veren. En als het echt niet door de bocht kan - laat dan vooral je vent daar wat van zeggen in zijn familie, en niet jij. En je wilt dan ook niet de aanwijsbare souffleur op de achtergrond zijn.
Wees slim, voorkom ruzie.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:19

Tja wat is te klein?
Ik woon zelf ook absoluut niet ruim.
Wat zijn de afmetingen van je woonkamer dan..even voor het idee?

BigOne
Berichten: 38316
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:22

Ts, wanneer je iemand dagelijks /wekelijks ziet zoals je zwagers en schoonzussen dan valt het hun niet direct op. Wij hadden hetzelfde in de familie. Ach, iedereen vergeet wel eens wat wordt er dan gezegd. Wat ik zei, geen gedoe van maken en een corrigerende mail naar de boekhouder sturen. En die beperkte ruimte is iets wat je voor een aantal uren maar moet accepteren, kinderen komen dat wel heelhuids door .

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:30

Ik snap wel dat je met 2 kleintjes niet bovenop elkaars lip wil zitten. Ik vind dat het je goed recht is om dat aan te geven, ook wij vieren geen feestdagen meer bij mijn schoonouders omdat het veel te krap is en al grut alleen maar gaat huilen en elkaar in de weg loopt. Wel iets meer dan 2 kinderen, maar toch.

Kabayo

Berichten: 14041
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:42

Hoe klein is klein. Als daar aan huis een hondenopvang mogelijk is lijkt het mij wel dat er om huis redelijk wat ruimte is? Hebben ze geen terras waar je lekker met z'n allen kan zitten?

Furst
Berichten: 628
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 20:47

Ik moest ook direct aan dementie denken. Heb de reacties niet gelezen, maar het lijkt er wel op.

BeFunny

Berichten: 10611
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:13

riannhuh schreef:
@achterom en @schuur, jullie hebben het niet goed gelezen/begrepen: schoonmoeder stuurde een appje in de groepsapp dat pasen bij mijn zwager gevierd wordt, en dat de verjaardag van de 2-jarige daar ook gevierd wordt. Dit was niet onze bedoeling maar daar hebben we niet over gezeurd, maar op de dag zelf wordt de verjaardag opeens toch niet gevierd en is het alsof het nooit afgesproken (door schoonmoeder dus) was.


En inderdaad, zij zijn het niet met ons eens dat de ruimte te klein is en snappen ons niet dat wij het niet zien zitten met zijn allen daar te zitten. Wij kiezen daarin voor ons plezier en de veiligheid van onze kinderen en opperen of het op een andere locatie gevierd kan worden, of komen graag een andere keer. Is dat erg? Is het raar dat wij daar begrip voor vragen en mogen wij geen eigen keuzes maken?


Het eerste stond dus in de groepsapp en is dus lastig te ontkennen toch of leest die zwager daar niet?

Het tweede daar heb ik nu een ander beeld bij dan wat ik had na het lezen van de OP. Hier vieren we ook Kerst, Pasen, oud en nieuw Sinterklaas en alles wat er nog meer te vieren valt bij schoonmoeder. Dat is altijd daar gedaan en zou heel gek zijn als ik dat ineens ergens anders zou willen doen. Ik ben daar al kind aan huis sinds mijn 19e inmiddels 41. Maar het is waarschijnlijk voor jou man en zijn broers ook een samenkomen in hun ouderlijk huis. Wat maakt het uit dat het wat krap is?
Ik heb soms geen zin in nichtjes en neefjes wij hebben zelf geen kinderen dus zo'n feestje is voor mij vaak wel een opgave (zijn lieve kinderen hoor maar alles samen is echt wel druk) ben dan moe als ik thuis ben maar ik ga daar niet zeggen dat ik het anders zou doen. Dat gaat al jaren zo waarom zou dat nu ineens anders moeten?

Als jij zelf echt liever een andere keer wil dan moet je dat natuurlijk gewoon aangeven. Maar wil je man niet wel gewoon zijn familie samen zien?

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 21:36

Tja de excacte afmetingen heb ik natuurlijk niet paraat, maar alleen bij de deur is een vrije vierkante meter. De rest staat vol met keuken/meubels/houtkachel. Dus of wij zijn continu bezig met kinderen bij de houtkachel weg trekken/zorgen dat vingertjes en teentjes niet onder stoelpoten terecht komen/zorgen dat niemand met hete pannen over onze kinderen struikelt, of we zitten met jengelende kinderen omdat ze de hele tijd op hun stoel moeten zitten. En ja wij kunnen wel naar buiten met de kinderen, maar dan ga je ook voorbij aan het gezellig samen zijn.

@Kabayo met mooi weer kun je inderdaad buiten zitten, maar dat heb je natuurlijk niet in de hand. En met bijvoorbeeld met kerst is dat sowieso geen optie haha.

@BeFunny ja het is door schoonmoeder in de app gezet. Zij neemt de leiding in het vieren van feestdagen, zwager stelt in dit geval alleen zijn huis beschikbaar. We verwachten ook niet een over-the-top kant en klaar kinderfeestje; alleen handje schudden en cadeautje geven.
Wij hebben ook aangegeven dat we graag een andere keer langs kwamen, mijn man en ik zitten daarin op 1 lijn. En zulk contact laten we nooit via de koude kant lopen, dat doet mijn man dus altijd.

Edit: de naar onze mening krappe ruimte en daarop volgend onze vraag om feestdagen ergens anders vieren is in dit topic niet zozeer waar ik advies voor nodig heb. Daar zijn verschillende meningen over, en wij hebben de onze.
Ik was vooral op zoek naar hoe om te gaan bij de overtuiging van juiste informatie van je eigen zoon doorgeven terwijl dit niet zo is, en aangeven dat de verjaardag gevierd gaat worden en vervolgens komt er nog geen felicitatie... en hierbij is dus een tweedeling, net zoals mijn zwager het allemaal vindt meevallen en wij dus niet. En wij vinden het interessant om juist hierover de argumentatie te lezen waarom het wel/niet meevalt.
Laatst bijgewerkt door riannhuh op 22-04-24 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 21:40

Wellicht was het gewoon even een drukke tijd met veel stress, kan gebeueren. Even diep ademhalen en weer door.

Ondertussen een beetje in de gaten houden of er een patroon in zit.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15922
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:19

riannhuh schreef:
@BigOne ik kan me zo geen gekke dingen bedenken in ieder geval. Mijn man heeft nu met zijn broer gesproken, die vindt het niet alarmerend en 'kan gebeuren toch'.

@achterom en @schuur, jullie hebben het niet goed gelezen/begrepen: schoonmoeder stuurde een appje in de groepsapp dat pasen bij mijn zwager gevierd wordt, en dat de verjaardag van de 2-jarige daar ook gevierd wordt. Dit was niet onze bedoeling maar daar hebben we niet over gezeurd, maar op de dag zelf wordt de verjaardag opeens toch niet gevierd en is het alsof het nooit afgesproken (door schoonmoeder dus) was.

En inderdaad, zij zijn het niet met ons eens dat de ruimte te klein is en snappen ons niet dat wij het niet zien zitten met zijn allen daar te zitten. Wij kiezen daarin voor ons plezier en de veiligheid van onze kinderen en opperen of het op een andere locatie gevierd kan worden, of komen graag een andere keer. Is dat erg? Is het raar dat wij daar begrip voor vragen en mogen wij geen eigen keuzes maken?

Waarom negeer je nou de vraag waarom de boekhouder al die gegevens moet hebben? Dat jii dat normaal vindt dat vind ik pas raar.

BeFunny

Berichten: 10611
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:21

Dat gaat helemaal niemand een fiets aan waarom de boekhouder die gegevens moet hebben. Misschien negeerde ze die vraag om die rede.

Kidde
Berichten: 3451
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:25

Ik snap alleen niet helemaal waarom je verwacht dat een ander alles voor de verjaardag van jouw kind moet regelen? Er lijkt ook wel gebrek aan communicatie te zijn. Je zou verwachten dat jij een taart of iets dergelijks regelt voor de verjaardag of hier op zijn minst contact over hebt met de mensen waar je op bezoek ging?

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 22:40

@Kidde lees mijn voorgaande berichten, het is niet eens ons voorstel geweest en wij verwachten ook helemaal geen geregel van een ander; alleen een handje en een cadeautje van opa en oma. Daarbij heeft mijn zwager alleen zijn huis beschikbaar gesteld, en mijn schoonmoeder wil alles zelf regelen (en daar tegen in gaan bereik je niks mee).

@janderegelaa ik heb al aangegeven dat het niet om gaat dat de informatie bij de boekhouder juist moet zijn. Waarom de boekhouder deze informatie nodig had doet er net zoveel toe als mijn haarkleur - niet dus.

Marije_jiplover

Berichten: 25333
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 22:53

Ik zou bij dit soort vergeetachtige dingen wel aan (beginnend) dementie denken..

Bij ons was het echter juist degene die het vaakst kwamen, die het opmerkten.
Wij hebben dus als kinderen ruzie gehad met ooms en tantes, omdat er dagelijks aan de telefoon nog van alles verbloemd werd, maar wij die meerdere dagen over vloer kwamen wel degelijk zagen en merkten dat er zaken niet meer klopten.

Als ik jouw man was, zou ik dus wel degelijk een (1 op 1) gesprek met zijn ouders gaan voeren.
En nee, dat zal niet gemakkelijk zijn, want 1 van de kenmerken van dementie is dat degene die het betreft ontkent dat die dingen door elkaar haalt of vergeet.
En diegene vergeet ook gewoon wat die allemaal vergeet.

Maar als zijn familieleden die dichtbij wonen het niet herkennen, toch in een 1 op 1 gesprek zijn zorgen uiten bij ouders.
En dan afwachten wat de reactie zal zijn (misschien is je schoonvader dit soort zaken ook opgevallen?).

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:22

Ik weet oprecht niet of dit wat gaat toevoegen naast de reacties die al zijn gegeven. Ergens hoop ik voor jou op een logische verklaring, al kan deze best cru zijn, want veel van de dingen die je noemt, vooral de dingen dicht bij huis zijn opmerkelijk.

Mocht dat niet het geval zijn, dan wellicht dat je wat rust vindt in het volgende feitje: Een universitaire leraar die een boek schrijft over een bepaalde familie omdat deze aan de basis lag aan het oprichten van de Leidense universiteit en hele (!) sterke banden had met de Oranje familie, een familie waar ik direct van afstam en nog steeds de naam van draag met mijn 39 jaar. Dit boek ligt ook bij de huidige Oranjes. De beste man heeft contact opgenomen met alle bekende nakomelingen, waaronder mijn opa. Deze opa is vergeten mijn vader als familielid op te geven (en daarmee dus ook mij en mijn zusje en uiteindelijk mijn zusje haar zoon en dochter). Wij staan dus niet in deze genealogie.

De beste opa gaf aan vergeten te zijn deze informatie door te geven (en was absoluut niet dementerende!). Maar hij was ook ooit 'vergeten' dat zijn kleinkinderen graag met hem wilden praten en dingen van hem wilden leren. Het antwoord was namelijk altijd het uitschakelen van zijn gehoorapparaat. De vrouw waar hij mee hertrouwd was was nog de beste link naar die kant van de familie. Een fijn mens, tot hij overleed iig.

Soms zitten famillies gewoon raar in elkaar. Het blijft alleen een keuze of jij/jullie laten bepalen hoe jullie relatie verloopt.... Ik heb nog wel een reeks voorbeelden (mijn vriend en mijn zwager) waarbij ik voldoende redenen zou kunnen vinden om een relatie niet te kunnen laten werken vanwege familie en toch staan we we nog na slechte ervaringen en later ook vrienden met slechte ervaringen.... What doesn't kill you makes you stronger.

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:43

Aangaande het vergeten van verjaardagen, banen, etc : laat het los. Mijn vader haalt al zo lang ik het mij kan heugen feiten over mij m'n broer en zus door elkaar. En ik net zo hard overigens.jenkrijgt het te lezen om te controleren op fouten. Die zijn er, geef de juiste gegevens door en klaar. Waarom moeten zij perse weten waar je man werkt in welke plaats en of je nou getrouwd was of samenwonend. Want dan "moet" ze dat ook van de anderen en eerlijk gezegd zou ik als ik (schoon)moeder was wel betere dingen kunnen bedenken om te onthouden aangaande m'n eigen leven.
Jullie vinden kerst bij hun te krap en dus te druk. Dat heb je aangegeven. En daar krijg je een antwoord op van ja of nee maar als zij perse thuis willen vieren dan is ook daar het antwoord simpel: ga niet of ander moment. Het is je goed recht nee te zeggen als mensen ook niet open staan om aan te passen. En dat is ook geen verplichting aan hun kant, die keuze ligt bij hun.

Met het gebeuren van de verjaardag voor je zoontje is het wel knap banketstaaf, maar heeft niemand ook ge raagd om cadeau opties? Dat zou ik wel verwacht hebben of gepolst hebben als dat niet was gebeurd maar dat is meer omdat ik nooit weet wat je in hemelsnaam voor zo'n guppies moet kopen. Ik denk dat je ook prima daar van mag laten weten hoe banketstaaf dat was en hoe "gelukkig" het was dat jij nog zo jong is. Het is niet cool. Aan de andere kant hadden blijkbaar meer mensen het idee dat tegelijk vieren niet nodig/makkelijk/handig was dus waarom heeft niemand daar wat van gezegd? Blijkbaar ben jij niet de enige die daarin gefaald heeft qua communicatie.

Ik denk dat qua communicatie best nog wat te halen valt uit alle partijen maar persoonlijk zou ik mij in iedergeval niet druk maken over het niet weten van details zolang je ze dus maar wel kunt controleren zoals nu bij / van de notaris of andere belangrijke zaken.

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:45

En beginnende dementie hoeft ook niet altijd direct opgemerkt te worden door de omgeving. Mijn opa heeft een hele hoop een lange tijd recht weten te breien, tot hij overleed. Toen kwamen we er eigenlijk pas echt achter, en dat het toch al echt wel verder gevorderd was dan gedacht.

Wil niet zeggen dat dat hier het geval is uiteraard. Verder ga ik mee met de laatste paar reacties.

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 23:57

Blacky94 schreef:
En beginnende dementie hoeft ook niet altijd direct opgemerkt te worden door de omgeving. Mijn opa heeft een hele hoop een lange tijd recht weten te breien, tot hij overleed. Toen kwamen we er eigenlijk pas echt achter, en dat het toch al echt wel verder gevorderd was dan gedacht.

Wil niet zeggen dat dat hier het geval is uiteraard. Verder ga ik mee met de laatste paar reacties.


Zeker voor familie die elkaar regelmatig ziet.
Dan kunnen de veranderingen geleidelijk gaan.
Dan valt het niet zo op.

BeFunny

Berichten: 10611
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 00:03

Dat kan maar hoeft niet ;)
Dat licht aan heel veel dingen er zijn ook verschillende vormen van Dementie. En niet iedereen die een beetje vergeetachtig is heeft dementie.

Cambionn

Berichten: 789
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 00:06

Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen "je ziet elkaar eens per maand dus dan is het logisch dat". Vrijwel mijn hele familie en vrienden wonen aan de andere kant van het land, 2 á 3 uur reizen. Die zie ik nog veel minder maar echt niet dat ik dit soort problemen met ze heb. Afstand alleen zou bij een goede familieband niet dit moeten veroorzaken.

Ik weet niet of het desintresse is of beginnende dementie, maar ik zou wel proberen of je dat (subtiel) kan achterhalen. Ik vind dat je afhankelijk daarvan namelijk wel een nogal verschillende aanpak in hoe nu verder krijgt.

fransje23

Berichten: 15372
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 08:02

Wat zegt je schoonvader over de verkeerde gegevens van het gesprek?
Zoals ik het lees wist hij wel dat het niet klopte.
Misschien moet je man zijn zorgen over zijn moeder eens uiten bij zijn vader.


Het lijkt mij overigens wel raadzaam de goede gegevens door te geven aan de boekhouder.

Radiostilte
Berichten: 985
Geregistreerd: 15-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 10:14

riannhuh schreef:
……

De mogelijke verklaringen die ik kan bedenken voor het ontstaan van deze situaties zijn 1) beginnende dementie bij schoonmoeder of 2) ons gezin interesseert ze geen mallemoer. Van beide heb ik geen verdere aanwijzingen, dus ik weet het niet zo goed.

Zie ik wat over het hoofd, iemand tips?


Ik dacht ook als eerste aan dementie. Iemand met beginnende dementie heeft vaak wel allerlei trucjes om het een beetje te verbloemen voor de mensen om hun heen. Maar ik weet niet hoe je schoonmoeder is. Misschien is het zo persoon die dit soort dingen gewoon niet opslaat. Dat heeft echt niet altijd te maken met desinteresse.

En dat Pasen verhaal is denk ik gewoon wat ongelukkig uitgepakt door beide kanten. Eerlijk gezegd vind ik het een beetje overtrokken dat jullie niet willen komen omdat de ruimte te klein zou zijn. Vroeger waren de huizen ook klein en daar konden ze ook met de familie samenkomen. Als de rest van de familie het niet was opgevallen dat het te krap wordt had het vast nog wel gepast voor een paar uur. En grenst er geen woonkamer/slaapkamer/hal aan waar de kinderen anders konden spelen? Of stuur ze lekker het erf op (mits oud genoeg natuurlijk).
Waarschijnlijk is het ook gewoon traditie voor iedereen om het bij het ouderlijk huis te vieren en dan ‘schoppen’ jullie dat ik de war. Daarnaast als schoonmoeder wel de boel moet regelen natuurlijk ook niet praktisch. Ik kan mij voorstellen dat hun er al niet op zaten te wachten om het anders te doen dus lief van de schoonfamilie dat ze met een oplossing kwamen en meewerkte.

Maar daarnaast vroeg ik mij af hoe jouw (of eigenlijk die van je man want is zijn familie) communicatie hierover was. Is dit allemaal via de app gegaan? Of heeft 1 van jullie je schoonmoeder gebeld of langs gegaan om te bespreken?
En ik snap dat zij zomaar zegt dat de verjaardag van jullie kindje erbij wordt gevierd. Maar misschien had ze dan ook wel verwacht dat jullie daarna iets zouden oppakken daarvoor, zoals een taart regelen en hapjes etc. Want dat hoort ook een beetje bij het vieren van een verjaardag en niet alleen het krijgen van een cadeautje. Is hier iets over besproken en afgestemd met je schoonmoeder/-familie. Of dat nodig was en wie dat ging doen? Of gingen jullie er van uit dat alles geregeld werd die dag?

Daarnaast idd als tip.. het is jouw schoonfamilie en jij bent de ‘koude kant’. Laat je man hierin de communicatie doen, voortouw nemen en wees inderdaad ook niet de souffleur die hem op de achtergrond verteld wat hij moet zeggen en doen. Ruzie is er zo namelijk

Joltsje

Berichten: 9033
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Help, (schoon)familie…

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 11:11

mensen zeggen "trek je niets aan van een kleine ruimte". nou ik ben regelmatig helemaal geratbraakt thuis gekomen van familie aangelegenheden. niet te doen die kinderen inderdaad op de stoel te houden zonder enige bezigheid. mijn zwager had geen kinderen en veel breekbaar spul in de vensterbank en zo. dan heb je echt wel een dagtaak om je kinderen in bedwang te houden. zeker rond een jaar of 2.

verder zou ik er nu ook nog geen groot punt van maken. de informatie kunnen jullie aanpassen. en wat betreft de verjaardag. misschien hadden ze verwacht dat je er nog duidelijker in zou zijn dat dat tegelijk gevierd wordt. ik zou dan in ieder geval nog even contact opnemen met waar het gehouden wordt over "ik neem taart mee", "zal ik helpen met de hapjes" etc etc.