En dan wordt er een bom gedropt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnoNiemand

Berichten: 897
Geregistreerd: 16-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:04

Cayenne schreef:
Heel lief van hem dat je in het huis mag wonen zonlang je nog geen nieuwe woonruimte hebt en dat hij je financieel wil helpen.
Maar laat dat aub wel schriftelijk vast leggen voor je in de problemen komt. Vertrouw niet alleen maar op beloftes.
Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat hij zich niet aan woord zal houden, maar ik heb het al zovaak op deze punten mis zien lopen omdat het niet op papier stond.
Dat zou echt enorm vervelend zijn en dan ben je alsnog alles kwijt.

Dit. Net als een bijdrage voor het onderhouden van je paard. Eerst, nu het nog zo vers is, kan ik me voorstellen dat hij dat gaat doen als de band goed is. Maar het leven gaat verder en de kans is groot dat hij dit niet zijn hele leven gaat blijven doen. Zeker wanneer hij uiteindelijk in een nieuwe relatie terecht gaat komen. En dat kan soms zomaar sneller zijn dan je denkt, want bij jou is het een bom die gedropt wordt en komt het plotseling, maar hij is er waarschijnlijk al heel lang mee bezig en heeft al langzaam afscheid kunnen nemen. Voor hem is dit een 'het hoge woord is er uit, tijd om nieuwe stappen te zetten' en jij begint nu pas met het 'opruimen van de ellende.'

Het is goed om te horen dat je in ieder geval al heel lang staat ingeschreven voor een huurhuis. Natuurlijk is het ontzettend klote dat dit gebeurt. Tegelijkertijd is voor jezelf kunnen zorgen wel echt een basisvaardigheid, dus je gaat in positieve zin heel veel leren de komende tijd. Heel veel sterkte met de verwerking van alles! En ik hoop dat jullie in goed contact alles kunnen regelen.

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:08

Allereerst vreselijk. Been there, done that... :(:)

Financieel gezien: bij 5 jaar huwelijk geldt 2.5 jaar alimentatie. Knoop dat in je oren en zie er niet vanaf (zo stom was ik, te trots, te koppig, 'ik zoek het zelf wel uit'...).
Want zo te lezen waren zijn inkomsten hoger dan die van jou.
En dit klinkt nu heel hard etc. maar dat geld is wel een extreme stress factor.
Laat je dus vooral heel goed financieel adviseren en ja, ook dat is iets waarvoor je gezamenlijk de kosten betaalt. En neem van mij aan: die kosten betalen zich zeker weer terug.

Heel heel veel sterkte.

anjali
Berichten: 15102
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:30

Shirley schreef:
Anjali zal het ongetwijfeld goed en als steun bedoelen :(:)

Maar waarschijnlijk zal Selina er zelf niet zo over denken.
Zij houdt nog van haar man en is compleet in shock!

Heel veel sterkte, meid!
Ik hoop dat je steun vindt bij je vrienden en familie!

Maar, ik ken die man helemaal niet! Ik reageer alleen op de post van ts!

Dees

Berichten: 18919
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:40

Selina schreef:
Ik heb een rugzak en merk dat ik echt in paniek begin te raken. Ik weet niet zo goed wat stap 1 is.. Ik ben ook nog in shock en het voelt nog zo onwerkelijk.



Zoiets is voor ieder ander al heel heftig.
Maar ik sla even aan op je quote. Want voor mensen zoals jij, die de weg in Nederland-Formulierenland niet zo goed weten en weinig inkomsten hebben, is er een heleboel hulp te vinden. Meldt je daarom vooral ook wel aan bij de gemeente. Zij kunnen je op weg helpen, of doorverwijzen naar bijvoorbeeld Humanitas Thuisadministratie. Er is hulp, jij hoeft niet alles helemaal alleen uit te vogelen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16241
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:50

Jeetje Selina, ik kan niet omschrijven hoe vervelend ik dit voor je vindt. Heel veel sterkte. Ik woon bij je in de buurt. Mocht ik je een keer ergens mee kunnen helpen of je wilt je hart luchten, dan mag je mij altijd een berichtje sturen. :(:)

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:58

Wow Selina, keek toevallig op bokt vanwege een eigen topic van me en zag deze opeens... wat is dit onverwachts zeg. Ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen en als je vragen over iets hebt, stel ze gerust. Geen idee of ik ze weet, maar ik wil je gerust helpen ermee.
Vind het erg heftig voor je.

Sure_lee

Berichten: 10394
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:20

Oh Selina wat heftig voor je! Ik schrik ervan.
We hebben niet vaak contact.... maar mocht ik je ergens mee kunnen helpen dan hoor ik het wel.

Siers83

Berichten: 7356
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 20:47

Jeetje Selien, ik schrik hier echt van!
Je weet me te vinden als je je hart wil luchten of zo

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 07:21

He Selina, wat een verdrietig bericht. Ik kan je niet echt tips geven, maar wil je wel een hart onder de riem steken. Als de stress te veel wordt. Ga naar de huisarts of een poh, blijf in ieder geval met iemand praten :)

Es_ther

Berichten: 18714
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:33

Ach Selina, heel veel sterkte :knuffel:
Ook hier staat de PB en m’n voordeur voor je open!

Sherivey
Berichten: 8645
Geregistreerd: 06-11-15

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 10:47

Wat heftig TS!
Ik snap je shock en je paniek ook wel.

Ik heb echt nul verstand van scheiden.
Maar ik heb wel in de situatie gezeten waarin ik plotseling uit huis ging/ moest en op eigen benen moest staan. Ik kon en wist ook niks
Niet van wat er geregeld moest zijn, ik kon niet koken en had ook geen idee hoe je een wasmachine aansloot.

Was lastig, maar met een hoop google-gebruik en vragen aan anderen is het goed gekomen.

Dat is heel eng in het begin, maar dat gaat jou lukken. En mocht je er behoefte aan hebben, pb'en met vragen over huis-tuin-en-keuken dingen mag altijd ;)

Selina

Berichten: 14306
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 18:12

Vandaag de eerste dag dat ik niet als een zombie heb rondgelopen en eigenlijk een fijne dag heb gehad.
M’n ex en ik gaan nog als goede vrienden met elkaar om en hebben vanochtend even gewandeld en geluncht. We kunnen het fijn erover hebben en hebben het ook al over de praktische zaken. Ik weet niet of het raar is dat we nog op deze manier met elkaar omgaan maar voor mij voelt het zo goed.
Ik had me wel afgemeld op werk omdat ik mezelf nog even wat verwerkingsdagen wilde gunnen.

Volgende week maar rustig beginnen met de praktische kant. We zijn al wel begonnen met de financiën splitsen.

8nnemiek

Berichten: 43403
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 18:29

Wat fijn dat je een goede dag had.
En het is helemaal niet raar om als vrienden met elkaar om te blijven gaan.
Vrienden van ons zijn jaren geleden gescheiden en zijn nog steeds goed bevriend en gaan in de weekenden nog steeds samen er op uit en op reis.

pinto_1

Berichten: 2562
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 20:28

Fijn dat jullie goed met elkaar hebben kunnen praten TS.
En nee hoor, dat is niet raar. Ik heb ook een scheiding meegemaakt waarbij we goed uit elkaar zijn gegaan, en nu nog steeds, na bijna 20 jaar nog altijd goed met elkaar overweg kunnen. ;)

Furst
Berichten: 620
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 23:41

ik denk dat het juist positief is dat jullie zo goed met elkaar kunnen omgaan. Ruzie kan je wel missen denk ik in deze situatie. f

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 23:56

Het is goed dat jullie met elkaar blijven praten. Het is ook wel anders doordat er, zoals ik heb begrepen, geen echte ruzie aan vooraf is gegaan. Daarbij wonen jullie ook nog samen. Al met al kan ik mij voorstellen dat het allemaal nog niet indaalt.
Het is wel goed en normaal om gevoelens van boosheid, rouw en verdriet te hebben... en dat jullie elkaar daar ook niet in kunnen steunen. Zorg er wel voor dat jij je eigen netwerk gebruikt en niet teveel afhankelijk blijft van je ex-lief.
Veel sterkte.

Selina

Berichten: 14306
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: En dan wordt er een bom gedropt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 11:27

Ja ik heb deze week ook met vriendinnen afgesproken waar ik inderdaad even m’n gevoel van boosheid en bedonderd voelen heb kunnen ventileren.

Ik vind het wel lief hoe onbekende bokkers mij van alle kanten hulp aanbieden <3 Zelfs iemand die in de zomer chauffeur wil spelen voor m’n wedstrijd.

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 11:54

Heel heftig TS.

Ik heb ongeveer 7 jaar geleden de stap gezet om te gaan scheiden. Had toen zelfs geen eigen inkomen.

Nu 7 jaar later kan ik niet anders zeggen als dat het de beste beslissing is die ik had kunnen nemen. Ik had binnen no-time werk, en ben door me daarvoor ook echt in te zetten echt gegroeid. Zowel als mens, als financieel. Door promotie heb ik ondertussen een eigen huis gekocht, en heb financieel weer ruimte voor leuke dingen. Als mens ben ik veel vrolijker, zit zoveel beter in mijn vel. Ben echt trots op waar ik sta.

Hoop echt dat je over een paar jaar ook terug kan kijken en kan zeggen "dat heb ik dus mooi wel even zelf gedaan!".

Voor nu: probeer als je emoties gaan oplopen een stap terug te doen. Blijf advies vragen, en laat je bijstaan door een professional in de echtscheiding. Mondelinge afspraken zijn fijn, op papier zetten is beter. Ga financieel niets weggeven voor je trots, je schiet er echt niets mee op. Als het je later voor de wind gaat, kan je dan altijd nog besluiten om het terug te betalen als je dat zou willen.

Selina

Berichten: 14306
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 22:04

Ik heb dit weekend echt helemaal niks gepland. En dat benauwt me want ik wil eigenlijk ook even het huis uit.
Is er een bokker die zondag wil wandelen in het bos? :o

Percy

Berichten: 12078
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 22:43

Je woont helaas nogal ver van mij af, anders graag.

SnuitjeLove
Berichten: 1083
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 22:44

Fijn dat hij voorlopig financieel met je mee wil denken. Let er op dat wanneer je door de scheiding onder bijstandsniveau komt je ook recht kan hebben op partneralimentatie. Dit is wettelijk verplicht en je (ex) partner kan dit niet weigeren.
Je kan hier 5 jaar recht op hebben tenzij je voor die tijd opniew trouwt of gaat samenwonen, dan is de periode korter.
Hier staat wat meer uitleg
https://www.judex.nl/rechtsgebied/famil ... sconvenant.

Lukasje
Berichten: 11276
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 23:00

Selina schreef:
Ik heb dit weekend echt helemaal niks gepland. En dat benauwt me want ik wil eigenlijk ook even het huis uit.
Is er een bokker die zondag wil wandelen in het bos? :o


Ik woon echt wel heel ver weg. Toch denk ik dat er zeker bokkers zijn die dat willen. Waarom maak je van de vraag geen topic ? Of vraag je het in het wandeltopic ?

[MWS] Lekker (samen) veel wandelen is onze filosofie, op naar deel 3!

pien_2010

Berichten: 43372
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 23:36

Selina stel je vraag maar in dat topic waar ik ook in post. Ik woon echt te ver weg (850 km) maar wellicht dat mensen dichter bij wonen en je aan kunt haken. Wandelen is altijd goed!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33805
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-24 10:59

Ik kan vanmiddag evt wel Selina! Ik app je even! Zondagmiddag heb ik al plannen.

Selina

Berichten: 14306
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-24 13:36

Ik ga zo met MarlindeRooz wandelen en morgen met een andere bokker <3
Ik heb de weergoden gevraagd om zon. Dat heb ik wel verdiend.