30+ en amper relatie-ervaring, hoe werkt dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:11

Shiloh schreef:
Ik herken best veel in je verhaal. Ik word dit jaar 38. Heb op mijn 19de 2,5 jaar een relatie gehad en daarna niks langer dan 3 maanden en zelfs dat maar een handje vol.

Ik was altijd enorm bezig met het vinden van een partner. Mijn drive was behoefte aan een maatje, tegen de eenzaamheid en inderdaad, het hoort zo.

Het meest frustrerende was altijd als mensen zeiden “je moet ook niet zo zoeken, dan gebeurd het vanzelf”. Nou ik zoek al jaren niet meer, maar het gebeurd ook niet.

Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik gewoon niet echt verliefd word. Ik heb mijn leventje ook voor elkaar en heb ook nog nooit samengewoond met een man. Moet er inmiddels eigenlijk ook niet meer aan denken. Als ik al iemand ontmoet, wordt het LATten.

Inmiddels woon ik samen met mijn zus. Ik heb eigenlijk helemaal niet meer zo’n behoefte aan een relatie.

Eigenlijk klink ik meer als “je” vent. Ik ben degene die vlucht. Ik word niet echt verliefd. In het begin is het leuk, gaat het makkelijk, is het gezellig, maar dan komen de (al dan niet in mijn hoofd verzonnen) verwachtingen, en daar kan ik dan niet aan voldoen. En dan ga ik vluchten. Soms vraag ik me wel eens af of ik aseksueel of a romantisch of zo ben. Inmiddels ben ik op een punt dat ik mijn schouders ophaal en denk, maakt mij het uit. Het is wel prima zo. Ik ben niet (meer) eenzaam, ik wil geen kinderen, het is goed zo. Nee. Het is niet de norm. Maar schijt. Het is mijn leven.

Anyway, aanleiding van mijn reactie is eigenlijk dat ik me afvraag (heb overigens niet alles gelezen):

Ben je nou verliefd op hem, of ben je verliefd op het idee van hem? Is je motivatie omdat je je “succesvol in de ogen van de maatschappij” wil voelen of “normaal” wil voelen, of omdat je écht hem leuk vind? Ben je verdrietig omdat je hém mist, of omdat het misschien weer niet gelukt is?

Probeer dat voor jezelf helder te krijgen. Als je conclusie is dat het om hém gaat, ga het gesprek aan. Misschien haalt hij ook wel in zijn hoofd dat er meer verwachtingen zijn nu dan er werkelijk zijn vanuit jou. Of zijn die verwachtingen er eigenlijk wel? Ben daar dan eerlijk over, naar jezelf en naar hem.

Over een opgetrokken muur: het klinkt uit je beschrijving of je moeilijke vragen/gesprekken uit de weg gaat en weg wuift. Alsof je overal een grapje van maakt of doet alsof dingen niet zo erg zijn. Geen idee of dat klopt hoor, maar zo komt je over uit je verhaal. Als dat klopt, ja, dat komt heel afstandelijk over. Je geeft dan eigenlijk aan niet al te persoonlijk te willen worden. Mensen zullen dan niet snel doorvragen. Maar je geeft dan ook jezelf niet te kans tot je gevoel te komen.


Ik wist een hele tijd echt niet of ik verliefd was. Mijn leven ging er namelijk wel om door, ik kon me nog steeds prima concentreren op het werk, of als ik bij de paarden was. Ik heb hem niet gemist terwijl ik aan de andere kant van de wereld zat (dat was ook maar een dag of 10).
Maar m'n moeder zei op een gegeven moment: "Je bent verliefd, de manier waarop je over hem praat, hoe je er uit ziet, alles verraad dat je verliefd bent." En zij kan het weten :P
Maar ik weet het zelf ook wel zeker door de manier waarop ik me de laatste week heb gevoeld, zo verschrikkelijk hondsberoerd.

Het gaat me niet om het plaatje, om het voldoen aan de norm. Dan zou ik echt wel tig kerels kunnen hebben. Ik ben ook absoluut verdrietig omdat ik hem mis. Ik heb bijvoorbeeld volgende week een gesprek met mijn manager, waar ik als een berg tegenop zie, omdat mijn functioneringsgesprek onlangs erg beroerd is geweest. En ik vind het nu al een drama dat ik het er niet met hem over kan hebben. Er zijn tig mensen waarmee ik er over kan praten, maar het liefst praat ik er met hem over. Omdat hij zo ontzettend goed kan luisteren, advies kan geven, en me laat zijn wie ik ben en dan zijn schouders ophaalt en zegt: "Ach, sommige mensen zijn gewoon wat sneller emotioneel, dat geeft toch niks."


Wat mijn muur betreft... Ik ga het liefst moeilijke gesprekken en vragen uit de weg en maak van heel veel dingen een grap en bagatelliseer zoveel mogelijk. Ik kan heel onverschillig doen. Ik heb een lange periode (10+ jaar) van narcistisch misbruik meegemaakt bij een ouder-figuur (gelukkig niet mijn eigen ouders, die zijn niet zo godzijdank), mocht daar absoluut geen emoties laten zien. Terwijl ik juist heel snel kan huilen. Dus onverschillig zijn en grappen maken over dingen die mij raken, zijn een manier om me daaraan te conformeren.



_Zsazsa_ schreef:
Je bespaard me een verhaal typen. Zo denk ik er ook precies over. Vooral in het begin is het vaak leuk en spannend en makkelijk. Als het daar al hakkelt zou ik er ook niet veel vertrouwen in hebben.
Snap je twijfel, maar als je het gevoel hebt aan een dood paard te trekken dan vooral niet doen. Daar heb je jezelf alleen maar mee denk ik. Misschien de bal echt even bij hem laten liggen?


Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en hem gevraagd of we kunnen bijpraten binnenkort, zonder collega's erbij. Ik kreeg vrij snel de reactie dat hij dat wel goed vond en hij vroeg of hij bij mij moest komen of dat ik iets anders in gedachten had.
Dat was fanatieker en opener dan ik had verwacht van hem.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 20:12

Nielojram schreef:
Janine1990 schreef:
In het begin zagen we elkaar meestal één keer per week, behalve als we allebei een avond vrij hadden. Dan wel eens twee keer in de week.

Wat voor geiligheid zit er in dit verhaal?

Wat zoek je precies TS? Heb je dit hem ook verteld?


Huh? Helemaal niks :')
Het was maar net of we de tijd hadden voor meer dan één keer per week. Meestal zagen we elkaar op zondag de hele dag.

Ik weet zelf amper wat ik zoek, behalve dat als ik iemand heb, dat ik altijd serieuze intenties heb. Alleen ik durf geen garanties te geven. Met name in het begin had ik verwacht snel op hem uitgekeken te raken.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: 30+ en amper relatie-ervaring, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:13

Het klinkt allemaal alsof je heel erg vast zit in gedachten, alsof je alles echt over-analyseert, terwijl liefde een gevoel is <3
Natuurlijk komen er op gegeven moment praktische zaken bij kijken als de relatie verder gaat, als je samen gaat wonen, als je samen keuzes gaat maken etc etc, maar een startende relatie moet mijns inziens vooral gaan over verliefdheid, elkaar willen zien, elkaar véél willen zien, samen dingen willen ondernemen, voelen wat er gebeurt, kijken op welke vlakken jullie matchen, bedenken of jullie aan elkaars wensen voldoen.

Citaat:
Wat mijn muur betreft... Ik ga het liefst moeilijke gesprekken en vragen uit de weg en maak van heel veel dingen een grap en bagatelliseer zoveel mogelijk. Ik kan heel onverschillig doen. Ik heb een lange periode (10+ jaar) van narcistisch misbruik meegemaakt bij een ouder-figuur (gelukkig niet mijn eigen ouders, die zijn niet zo godzijdank), mocht daar absoluut geen emoties laten zien. Terwijl ik juist heel snel kan huilen. Dus onverschillig zijn en grappen maken over dingen die mij raken, zijn een manier om me daaraan te conformeren.


En daarbij hoort wel bovenstaande. Met alles weg-grappen en bagatelisseren kun je, als je het goed speelt, best een tijdje een relatie gaande houden. Maar op de lange duur loop je vast, wat logisch is als je nooit jezelf kan zijn en laten zien.

senna21

Berichten: 11860
Geregistreerd: 17-03-09

Re: 30+ en amper relatie-ervaring, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:27

Je hoeft niet perfect te zijn om een relatie te kunnen opbouwen. In goede relaties help je elkaar ook die muurtjes af te breken.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:28

senna21 schreef:
Je hoeft niet perfect te zijn om een relatie te kunnen opbouwen. In goede relaties help je elkaar ook die muurtjes af te breken.


:j
Sterker nog; niemand is perfect en niemand heeft een perfecte relatie.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 13:52

Even heel simpel gedacht he. Maken jullie het niet moeilijker dan het is...?

Je HOEFT er toch niet per-sé een naam aan te geven, te voldoen aan verwachtingen, een volgende stap te plannen of de toekomst uit te stippelen....? Jullie klinken allebei onzeker over wat je nu eigenlijk precies wilt.

Dat kan voor nu toch ook gewoon even "prima" zijn....?

Dat je gewoon zo doorgaat, elkaar af en toe zien en een leuke dag hebben, heel open en eerlijk kunnen praten. Dat je ook gewoon aangeeft van joh sorry als ik lomp uit de hoek kom / je onbedoelt kwets.

En of je het dan een al dan niet soort van geheime relatie noemt, of een vriendschap of een friends with benefits situatie.... who cares?

Voor nu kan je het gewoon houden op fijne dagen met elkaar hebben zoals het goed voelt. Verwachtingen loslaten en gewoon maar zien hoe het verder gaat. Als het op deze manier goed is, dan is het goed en de toekomst die komt vanzelf wel :)

mylittlejoy

Berichten: 3291
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 15:31

Janine1990 schreef:
Ik weet zelf amper wat ik zoek, behalve dat als ik iemand heb, dat ik altijd serieuze intenties heb. Alleen ik durf geen garanties te geven. Met name in het begin had ik verwacht snel op hem uitgekeken te raken.


Probeer het eens andersom: weet je wat je in ieder geval niet 'zoekt'? Ook dat kan je een hoop antwoorden opleveren.

Jullie zijn toch al zo'n half jaar in deze situatie en als je voldoende vertrouwen in hem hebt, wees dan open over wat je voelt. Misschien weet hij zich inderdaad geen raad hoe er mee om te gaan. Het risico hieraan is wel dat je je kwetsbaar maakt en iemand met de verkeerde intenties de mogelijkheid geeft om je aan het lijntje te houden. Ik ben zelf echter toch een tikkeltje naief wat dat betreft en geloof graag in het beste van de mens (toegegeven, met wisselend resultaat).

De beste tip die ik je kan geven is dat je voor jezelf duidelijk een rijtje moet gaan zetten hoe je wel en ook niet verder wilt en hieraan vasthouden, ongeacht van hoe hij in de situatie zit. Staat hij er anders in, dan is het vervelend, maar dan moet je loslaten.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 16:34

Goof schreef:
senna21 schreef:
Je hoeft niet perfect te zijn om een relatie te kunnen opbouwen. In goede relaties help je elkaar ook die muurtjes af te breken.


:j
Sterker nog; niemand is perfect en niemand heeft een perfecte relatie.


Dat is wel even een uitspraak die ik nodig heb, ik zit inderdaad een beetje in het idee dat je eerst zelf 'af' moet zijn voordat je een relatie aan kan gaan.



pmarena schreef:
Even heel simpel gedacht he. Maken jullie het niet moeilijker dan het is...?

Je HOEFT er toch niet per-sé een naam aan te geven, te voldoen aan verwachtingen, een volgende stap te plannen of de toekomst uit te stippelen....? Jullie klinken allebei onzeker over wat je nu eigenlijk precies wilt.

Dat kan voor nu toch ook gewoon even "prima" zijn....?

Dat je gewoon zo doorgaat, elkaar af en toe zien en een leuke dag hebben, heel open en eerlijk kunnen praten. Dat je ook gewoon aangeeft van joh sorry als ik lomp uit de hoek kom / je onbedoelt kwets.

En of je het dan een al dan niet soort van geheime relatie noemt, of een vriendschap of een friends with benefits situatie.... who cares?

Voor nu kan je het gewoon houden op fijne dagen met elkaar hebben zoals het goed voelt. Verwachtingen loslaten en gewoon maar zien hoe het verder gaat. Als het op deze manier goed is, dan is het goed en de toekomst die komt vanzelf wel :)


Nou, hij vooral als je het mij vraagt :P
Maar hij zegt gewoon: "Ja ik wil je niet aan het lijntje houden, terwijl ik niet weet wat ik voor je voel."
Ik was meer voor het zichzelf laten ontwikkelen (maar ik moet wel zeggen, ik ben wellicht nooit duidelijk geweest). Omdat ik zelf wat problemen heb op het werk (directe collega's doen wat raar tegen me, naar mijn idee omdat ze vermoedens hadden dat ik met hem ging en daarop tegen waren), was ik bijna zover om het te zeggen als ik weer een poedersuiker zou krijgen. We hadden het regelmatig over de situatie op het werk en hij zei dan: "Echt, als je het nodig hebt om het te vertellen, moet je dat gewoon doen, dat vind ik echt niet erg!" Maar ik was van mening dat met wie ik een relatie of scharrel heb, niet een vrijbrief mag zijn om achterlijk gedrag naar mij toe te vertonen als collega zijnde.

Maar goed, aangezien we elkaar dus al 6 weken niet hebben gesproken en alleen een paar keer hebben gezien op het werk, is zo even doorgaan zoals het was niet helemaal meer aan de orde lijkt me... :+


mylittlejoy schreef:
Janine1990 schreef:
Ik weet zelf amper wat ik zoek, behalve dat als ik iemand heb, dat ik altijd serieuze intenties heb. Alleen ik durf geen garanties te geven. Met name in het begin had ik verwacht snel op hem uitgekeken te raken.


Probeer het eens andersom: weet je wat je in ieder geval niet 'zoekt'? Ook dat kan je een hoop antwoorden opleveren.

Jullie zijn toch al zo'n half jaar in deze situatie en als je voldoende vertrouwen in hem hebt, wees dan open over wat je voelt. Misschien weet hij zich inderdaad geen raad hoe er mee om te gaan. Het risico hieraan is wel dat je je kwetsbaar maakt en iemand met de verkeerde intenties de mogelijkheid geeft om je aan het lijntje te houden. Ik ben zelf echter toch een tikkeltje naief wat dat betreft en geloof graag in het beste van de mens (toegegeven, met wisselend resultaat).

De beste tip die ik je kan geven is dat je voor jezelf duidelijk een rijtje moet gaan zetten hoe je wel en ook niet verder wilt en hieraan vasthouden, ongeacht van hoe hij in de situatie zit. Staat hij er anders in, dan is het vervelend, maar dan moet je loslaten.


Dit vind ik wel een goede!
Ik heb niet het idee dat deze man verkeerde intenties heeft, als dat zo zou zijn zou het gesprek nooit plaats hebben gevonden.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: 30+ en amper relatie-ervaring, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 18:52

Tja wie weet is die kerel wel gewoon zoals hij zegt, bang om je aan het lijntje te houden. Dat hij denkt van zij wil misschien meer en ik weet niet of ik dat kan bieden, ik wil haar niet zo laten bungelen.

En als jij dan duidelijk aangeeft dat je helemaal geen intensieve dingen uitgestippeld hebt, zelf ook niet weet wat je precies zou willen, maar het gewoon heel fijn vond zoals het was en dat je dat gewoon graag voort zou willen zetten. Heb je best kans dat dat voor hem ook een opluchting is toch en dat hij dat ook fijn zou vinden....?

Communiceren is het sleutelwoord denk ik :)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 21:03

pmarena schreef:
Tja wie weet is die kerel wel gewoon zoals hij zegt, bang om je aan het lijntje te houden. Dat hij denkt van zij wil misschien meer en ik weet niet of ik dat kan bieden, ik wil haar niet zo laten bungelen.

En als jij dan duidelijk aangeeft dat je helemaal geen intensieve dingen uitgestippeld hebt, zelf ook niet weet wat je precies zou willen, maar het gewoon heel fijn vond zoals het was en dat je dat gewoon graag voort zou willen zetten. Heb je best kans dat dat voor hem ook een opluchting is toch en dat hij dat ook fijn zou vinden....?

Communiceren is het sleutelwoord denk ik :)


Dit is redelijk conform wat ik toen heb gezegd... Hij bleef ook zeggen dat hij het echt heel leuk vond. Of letterlijk: "Hoe het nu gaat vind ik écht heel leuk."
:Y)

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: 30+ en amper relatie-ervaring, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 23:04

Als ik voor mezelf spreek, ik heb dus ook wel in zo’n situatie gezeten, maar dan vanuit zijn kant. Alles was leuk, niks hoefde, geen verwachtingen. Maar je hoofd gaat dan toch gekke dingen doen. Als thans, ik dus wel. Het maakte bij niet zoveel uit wat de ander zei, in mijn hoofd maakte ik mezelf wijs dat die verwachtingen er toch wel waren en daar sloeg ik dan weer van op de vlucht.

Overigens las ik dat iemand zei “als je verliefd bent dan weet je dat echt wel”. Ook als je nog nooit echt verliefd bent geweest? Als je wat anderen omschrijven nog nooit op een dergelijke manier intensief gevoeld hebt? Ik loop dus langzaam tegen de 40, maar kan oprecht niet zeggen of ik in mijn leven verliefd ben geweest.

Ik heb zat gedate, genoeg scharrels. Het was altijd leuk, gezellig, zag ze graag, was op mijn gemak, maar verliefd? Geen idee. Niet zoals in de film of zoals anderen het omschrijven in ieder geval. En een crush op iemand? Nooit gehad.

En vroeg of laat gaat mijn hoofd dan piekeren en ga ik op de vlucht, want vroeg of laat komen er dan toch verwachtingen (ben ik in mijn hoofd dan van overtuigd) waar ik niet aan kan voldoen.

Ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kruipen, ik ken hem niet, maar wellicht werkt het voor hem vergelijkbaar.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 00:25

Shiloh schreef:
Als ik voor mezelf spreek, ik heb dus ook wel in zo’n situatie gezeten, maar dan vanuit zijn kant. Alles was leuk, niks hoefde, geen verwachtingen. Maar je hoofd gaat dan toch gekke dingen doen. Als thans, ik dus wel. Het maakte bij niet zoveel uit wat de ander zei, in mijn hoofd maakte ik mezelf wijs dat die verwachtingen er toch wel waren en daar sloeg ik dan weer van op de vlucht.

Overigens las ik dat iemand zei “als je verliefd bent dan weet je dat echt wel”. Ook als je nog nooit echt verliefd bent geweest? Als je wat anderen omschrijven nog nooit op een dergelijke manier intensief gevoeld hebt? Ik loop dus langzaam tegen de 40, maar kan oprecht niet zeggen of ik in mijn leven verliefd ben geweest.

Ik heb zat gedate, genoeg scharrels. Het was altijd leuk, gezellig, zag ze graag, was op mijn gemak, maar verliefd? Geen idee. Niet zoals in de film of zoals anderen het omschrijven in ieder geval. En een crush op iemand? Nooit gehad.

En vroeg of laat gaat mijn hoofd dan piekeren en ga ik op de vlucht, want vroeg of laat komen er dan toch verwachtingen (ben ik in mijn hoofd dan van overtuigd) waar ik niet aan kan voldoen.

Ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kruipen, ik ken hem niet, maar wellicht werkt het voor hem vergelijkbaar.

Weet niet of dit je vraag beantwoord maar…
Ik heb twee relaties gehad. Toen ontmoette ik mijn man en ik wist meteen dat ik op de voorgaande heren nooit verliefd geweest was…. Hoe naar dat nu ook klinkt. Ik gaf om ze… maar nee, wat ik bij mijn man voelde en voel heb ik nooit gevoeld bij hen.

IMO is verliefdheid wel echt een onmiskenbaar gevoel en ik ben ook vrij gesloten… maar het effect dat mijn man op me had… nee dat kon ik echt niet ontkennen of ‘verwarren’ met iets anders.. en je hoeft echt niet binnen de maand in de ‘ik hou van je’ fase zitten. Mijn man en ik hebben nadat we erkenden dat er gevoelens waren voor elkaar maanden ‘ik zie u graag’ gezegd. Houden van is iets dat groeit…. Ik weet eigenlijk niet eens wanneer we overgeschakeld zijn… het voelde dus niet als iets ‘groots’ want dan had ik het wel onthouden… op een gegeven moment voelde het gewoon juist…

We hebben altijd ons eigen leven geleid (nu nog). Wij zijn snel gaan samen wonen door omstandigheden. Daarvoor zagen we elkaar vooral in het weekend ivm ons werk en de afstand en ik had nog paarden te doen thuis. Toen we verloofd waren is mijn man twee weken naar Zweden geweest. We zijn dus echt niet aan de heup verbonden geweest maar zes weken zelfs geen berichtje… nee dat lukte ons niet. :=

Ik denk nog steeds dat mijn man beter kan doen dan ik. Maar hij vindt dat onzin en ik hoop dat dat zo blijft. :+ we wonen nu bijna 13 jaar samen en zelfs in stresserende tijden hoe geërgerd ik ook was, een leven zonder hem wil ik niet.

En oh we zijn geen tortelduifjes. Vorige week zei mijn DA (die ons nu ook al wel even kent.) of we vijf minuten konden stoppen met discussiëren. _O- _O- Maar de keren dat dat serieuzer was dan gewoon elkaar een beetje etteren zijn makkelijk op 1 hand te tellen. Maar elke relatie is uniek. Wat voor ons werkt, vindt een ander wellicht verschrikkelijk. Maar IMO als er verliefdheid/connectie is dan voelt het niet als werken om je aan te passen.

Mind you: een lange relatie onderhouden vraagt wel om ontwikkeling en energie steken in elkaar en de communicatie maar IMO zou het niet mogen voelen als een last…

Zie het als een paard hebben: onder de ‘streep’ moet het positief voelen. Als dat niet zo is houd je het niet vol. Relaties vergen aanpassingen en compromissen maar het mag niet voelen als een gevangenis.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 19:45

Shiloh schreef:
Als ik voor mezelf spreek, ik heb dus ook wel in zo’n situatie gezeten, maar dan vanuit zijn kant. Alles was leuk, niks hoefde, geen verwachtingen. Maar je hoofd gaat dan toch gekke dingen doen. Als thans, ik dus wel. Het maakte bij niet zoveel uit wat de ander zei, in mijn hoofd maakte ik mezelf wijs dat die verwachtingen er toch wel waren en daar sloeg ik dan weer van op de vlucht.

Overigens las ik dat iemand zei “als je verliefd bent dan weet je dat echt wel”. Ook als je nog nooit echt verliefd bent geweest? Als je wat anderen omschrijven nog nooit op een dergelijke manier intensief gevoeld hebt? Ik loop dus langzaam tegen de 40, maar kan oprecht niet zeggen of ik in mijn leven verliefd ben geweest.

Ik heb zat gedate, genoeg scharrels. Het was altijd leuk, gezellig, zag ze graag, was op mijn gemak, maar verliefd? Geen idee. Niet zoals in de film of zoals anderen het omschrijven in ieder geval. En een crush op iemand? Nooit gehad.

En vroeg of laat gaat mijn hoofd dan piekeren en ga ik op de vlucht, want vroeg of laat komen er dan toch verwachtingen (ben ik in mijn hoofd dan van overtuigd) waar ik niet aan kan voldoen.

Ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kruipen, ik ken hem niet, maar wellicht werkt het voor hem vergelijkbaar.


Vind ik dus ook een hele lastige.
Vroeger deed ik echt niets anders dan aan mijn crush denken, hartjes in mijn agenda zetten, alles voor hem opzij zetten. Ik reed amper nog paard. Mijn enige relatie die ik had, toen ik 17/18 was; op vakantie gaan was werkelijk HET EINDE. Hem wel tien dagen niet zien, DRAMA. Ik heb de hele vakantie lopen chagrijnen voor mijn ouders en zusje. En wie had ik er uiteindelijk het meest me? Mezelf :+

Als dat verliefd zijn is, is het toch helemaal niet leuk?
Nu ging ik op vakantie en had ik het heel erg naar mijn zin, en had ik dat niet dan lag het er niet aan dat hij er niet was maar dat mijn hoofd verkeerd stond.
Ik rij nog steeds heel fanatiek paard, geef mijn vrienden nog evenveel aandacht. Ben er naar mijn idee niet minder verliefd door, wel op een andere manier een heel geruste manier was het eigenlijk. Heel erg zennnn... :')

Dat is het nu uiteraard niet :')

Omdat de situatie op het werk behoorlijk verslechterd is (ik heb wat dingen naar mijn hoofd gekregen, die niet heel erg tof zijn) merk ik des te meer dat ik hem mis. Iemand om me veilig bij te voelen. Ik ben er heel erg onrustig door op het moment. Dat had ik bij mijn vorige scharrel totaal niet. Maar goed, dat stelde vergeleken met deze absoluut niks voor :+

Maflinger_S
Berichten: 12161
Geregistreerd: 01-07-08

Re: 30+ en amper relatie-ervaring, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:23

Als ik je laatste post zo lees ben je misschien niet verliefd op hem maar is er wel (een beetje :-)) sprake van houden van.

Houden van duurt meestal langer …

Ayasha
Blogger

Berichten: 57959
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:26

Janine1990 schreef:
Shiloh schreef:
Als ik voor mezelf spreek, ik heb dus ook wel in zo’n situatie gezeten, maar dan vanuit zijn kant. Alles was leuk, niks hoefde, geen verwachtingen. Maar je hoofd gaat dan toch gekke dingen doen. Als thans, ik dus wel. Het maakte bij niet zoveel uit wat de ander zei, in mijn hoofd maakte ik mezelf wijs dat die verwachtingen er toch wel waren en daar sloeg ik dan weer van op de vlucht.

Overigens las ik dat iemand zei “als je verliefd bent dan weet je dat echt wel”. Ook als je nog nooit echt verliefd bent geweest? Als je wat anderen omschrijven nog nooit op een dergelijke manier intensief gevoeld hebt? Ik loop dus langzaam tegen de 40, maar kan oprecht niet zeggen of ik in mijn leven verliefd ben geweest.

Ik heb zat gedate, genoeg scharrels. Het was altijd leuk, gezellig, zag ze graag, was op mijn gemak, maar verliefd? Geen idee. Niet zoals in de film of zoals anderen het omschrijven in ieder geval. En een crush op iemand? Nooit gehad.

En vroeg of laat gaat mijn hoofd dan piekeren en ga ik op de vlucht, want vroeg of laat komen er dan toch verwachtingen (ben ik in mijn hoofd dan van overtuigd) waar ik niet aan kan voldoen.

Ik kan natuurlijk niet in zijn hoofd kruipen, ik ken hem niet, maar wellicht werkt het voor hem vergelijkbaar.


Vind ik dus ook een hele lastige.
Vroeger deed ik echt niets anders dan aan mijn crush denken, hartjes in mijn agenda zetten, alles voor hem opzij zetten. Ik reed amper nog paard. Mijn enige relatie die ik had, toen ik 17/18 was; op vakantie gaan was werkelijk HET EINDE. Hem wel tien dagen niet zien, DRAMA. Ik heb de hele vakantie lopen chagrijnen voor mijn ouders en zusje. En wie had ik er uiteindelijk het meest me? Mezelf :+

Als dat verliefd zijn is, is het toch helemaal niet leuk?
Nu ging ik op vakantie en had ik het heel erg naar mijn zin, en had ik dat niet dan lag het er niet aan dat hij er niet was maar dat mijn hoofd verkeerd stond.
Ik rij nog steeds heel fanatiek paard, geef mijn vrienden nog evenveel aandacht. Ben er naar mijn idee niet minder verliefd door, wel op een andere manier een heel geruste manier was het eigenlijk. Heel erg zennnn... :')

Dat is het nu uiteraard niet :')

Omdat de situatie op het werk behoorlijk verslechterd is (ik heb wat dingen naar mijn hoofd gekregen, die niet heel erg tof zijn) merk ik des te meer dat ik hem mis. Iemand om me veilig bij te voelen. Ik ben er heel erg onrustig door op het moment. Dat had ik bij mijn vorige scharrel totaal niet. Maar goed, dat stelde vergeleken met deze absoluut niks voor :+

Je brein is nu volledig ontwikkeld en dát maakt verliefd zijn wel anders. Hoewel je die persoon wel graag wil zien ga je genoeg relativeringsvermogen hebben om niet je hele leven op te geven. ;) je kan een tiener die vol in ontwikkeling ook kwa hormonen niet vergelijken met een volwassen vrouw.

Mind you, ik zeg niet dat je niet verliefd was. Maar nú verliefd worden zal niet die extremen uitlokken. :) dát is iets typisch voor jong adolescenten in alles wat ze doen en voelen.

FennyPower

Berichten: 1464
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 21:09

Ik heb niet alles gelezen, alleen het verhaal van ts.
Lastig als je iemand leuk vind en een half jaar soort van naar elkaar toe leeft door elkaar elke week te zien en het leuk te hebben.en dan dit gebeurt.. ik snap dat je na een half jaar zoiets hebt van hoe staat het ervoor.

Ik heb via Tinder een aantal dates gehad en vaak wel wat maanden gewacht tot ik iets te horen kreeg.
Antwoorden die mij zenuwachtig maakten en daardoor ging ik zelf heel slecht in mijn vel zitten. Kortom het was niet gezond.
Ik heb hier van geleerd dat je gewoon echt je gevoel moet volgen en niet je gedachten.

Ik heb nu bijna 1,5 jaar een relatie , persoon leren kennen via badoo.
En het is allemaal zo gebeurd.
Duidelijke communicatie doet ook veel.

Zoals ik het lees heb je heel lang gewacht en hem de ruimte gegeven, maar hij geeft je een gênant gevoel door niks te sturen of je niet aan te spreken?
Ik zal hoe lastig het is door gaan met je eigen leven voor dat je er straks zelf heel lang mee zit of moet wachten tot hij er klaar voor is. (Hoelang moet je willen wachten)

Het zou van beide kanten moeten komen. :)

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 21:57

Ayasha schreef:
Je brein is nu volledig ontwikkeld en dát maakt verliefd zijn wel anders. Hoewel je die persoon wel graag wil zien ga je genoeg relativeringsvermogen hebben om niet je hele leven op te geven. ;) je kan een tiener die vol in ontwikkeling ook kwa hormonen niet vergelijken met een volwassen vrouw.

Mind you, ik zeg niet dat je niet verliefd was. Maar nú verliefd worden zal niet die extremen uitlokken. :) dát is iets typisch voor jong adolescenten in alles wat ze doen en voelen.


Dat lijkt mij dus inderdaad ook... Vandaar dat ik ook zeg dat ik echt wel verliefd ben/was.
En ik vermoed dat hij dat ook wel is/was... Maar hij die ervaring die ik uit m'n puberteit had, gewoon mist...

VogeltjeM

Berichten: 3752
Geregistreerd: 31-12-07

Re: 30+ en amper relatie-ervaring, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 22:00


Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-24 21:13

VogeltjeM schreef:
https://www.bol.com/nl/nl/p/liefdesbang ... 7YQAvD_BwE

Kleine toevoeging in dit topic: ik hoor van meerdere mensen dat dit boek een enorme aanrader is :)


Grappig, ik heb vorige week nog een podcast over dit boek beluisterd. Was heel erg interessant, het inkijkexemplaar belooft ook veel goeds! Ik zet 'm op mijn lijstje...

Meanwhile ben ik bij de psycholoog geweest, veel besproken. En het is heel logisch dat ik (ook? juist?) bindingsangst heb. Met dank aan de vele input in dit topic en een aantal mensen in PB, heb ik heel erg veel waardevolle input gekregen om over mijzelf na te denken en over mezelf wat zaken op een rijtje te zetten.

Ik ben best wel destructief geweest. En het is vrij logisch dat hij weinig tot geen contact meer zocht.
Een week na het laatste gesprek met hem, heb ik het opgebiecht aan een collega van ons. Binnen 5 zinnen heb ik aan hem verteld dat het over is en ik een nieuwe date had. De kans dat dit NIET met hem besproken werd, was ongeveer 0,09%

Dit zet alles voor mij in een heel ander perspectief. Alles wat hij heeft gezegd daar gelaten, ik heb wel wat deuren dicht gegooid... :+