Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:17

Sinds een week paardloos na 44 jaar paarden om me heen te hebben gehad. Sinds mijn ongeluk 11 jaar geleden heb ik niet meer gereden ( nog wel gemend) maar heb nog altijd mijn zadels en hoofdstellen en alles liggen ondanks dat mijn rijpaard 2 jaar geleden is ingeslapen. Afgelopen week is onze oude fries van bijna 24 ingeslapen, hij was mijn menpaard. Heb alles nog van hem. Voor nu even geen paarden meer, eerst maar eens voor mijn eigen gezondheid kiezen. Volgende week maar eens wat advertenties gaan plaatsen omdat ik altijd voor een heel jaar hooi enzovoorts inkocht, heb dus nog de nodige baaltjes hooi en rapsodie liggen wat ik wil verkopen. Rest van de spullen zal toch een keer er aan moeten geloven , marathonwagen, zilco tuigen enzovoorts. Voordeel ( en daardoor ook direct weer een nadeel) is dat het me prima in de schuur ligt...

Joy_Mennings

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:19

Ik rijd al een paar jaar niet meer en heb alleen nog een cap en rijlaarzen. Af en toe maak ik nog een strandrit oid en dan vind ik het fijn om m'n eigen cap en laarzen te dragen.

ElCamino

Berichten: 8933
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:06

Chico is in mei 2 jaar overleden.
Ik heb alles vrij snel opgeruimd en weggedaan behalve zijn halster, wat hij 27 jaar heeft gehad, zijn eigen hoofdstel en mijn westernzadel. Alle dekens weggegeven behalve zijn wollen zweetdeken met zijn naam erop.
Zelf heb ik nog mijn cap, westersporen en westernrijlaarzen.... ik rij nog 2x per week een paardje.

Ik koop nooit meer een paard, ten eerste word het te duur in mijn regio(het gooi) en ten tweede kan ik een paard niet bieden wat ik vind dat ze nodig hebben hier: minstens 4 uur buiten in de winter en een dag op de wei in de zomer icm bos/hei

Eapy

Berichten: 1732
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Ik heb op een rijsetje na alles weggedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 11:12

In september is mijn laatste paardje overleden, 20 jaar gehad. Ik kan/wil niks weg doen. Ik heb nu geen paarden en het staat voor de komende paar jaar ook niet op de agenda (opleiding afmaken, net een nieuwe baan, bruiloft volgend jaar, we willen graag voor kindjes gaan binnenkort, etc etc etc allemaal duur) — maar ik wil later zeker nog wel een paardje. Liefst niet in dezelfde stokmaat categorie (deze was 1,70m, ik ga liever voor eentje kleiner dan 1,50m dus de helft zal niet passen) alleen :D