Bril probleem

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 16:34

Sinds ongeveer 1,5 jaar heb ik een bril.ging altijd goed,maar de laatste maanden heb ik steeds pijnlijke onderhuidse ontstekingen langs mijn neus, waar mijn bril zit.
Ik heb een bril met neusvleugels, en een bril zonder neusvleugels. Bij beiden krijg ik op een gegeven moment last,maar ik kan ze wel afwisselen als er zo'n ontsteking onder de bril ontstaat, zodat de andere bril daar niet op drukt.
Nu ben ik wel klaar met steeds die enorme rode, dikke, pijnlijke ontstekingen. De ene is nog niet weg, en aan de andere kant ontstaat een nieuwe.
Ik ben erg gevoelig voor acne en heb ook rosacea, dus dat zal meespelen.
Waar maken jullie je bril mee schoon?
Ik overweeg of lenzen voor mij misschien een betere optie zijn,maar dat lijkt mij erg lastig.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:36

Wat is er lastig aan lenzen? Ik zou lekker overstappen! Heb ik ook gedaan en bevalt super! Geen gedoe met regen, beslagen en vieze glazen. :D

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:58

Wat denk je dat lastig is aan lenzen?

Ik ben zelf een lens drager en vind het heerlijk.
Zelfs in een stofwolk op een buitenrit heb ik er geen last van.

Terwijl ik met bril dat ding altijd vrij vlot vies, beslagen of nat heb heb ik daar met lenzen geen last van.
Nog een voordeel als ik naar de supermarkt ga met zonnebril dan kan ik gewoon zien als ik die af doe. Hoef ik niet te wisselen met brillen.

Kijk kan mij voorstellen als je een bijzondere afwijking hebt dat het dan lastig wordt maar ook daar zijn soms andere opties in.

Mijn broertje heeft bijvoorbeeld -17.
Maar bij hem hebben ze daardoor zijn eigen lens verwisseld tijdens een operatie.

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 17:39

Ik heb alleen een kleine cilinderafwijking aan beide ogen.
Kan jr daarvoor lenzen nemen?
Heb je met lenzen geen last van irritatie aan je ogen?
Welke lenzen zijn aan te raden? Ik zie zoveel verschillende merken/soorten/daglenzen,maandlenzen etc....

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:42

Ik heb lenzen geprobeerd en vond het wel een ramp. Maar goed, je kan het altijd proberen.
Ben je met je brillen al terug geweest naar de opticien? Heb je naar je klacht laten kijken?

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 17:44

Brillen zijn voordat ik deze klachten kreeg paar keer afgesteld en zitten goed.
Ik denk eerder dat het aan de combi van wrijving op de huid/viezigheid op de bril icm een gevoelige huid komt.
Maar zou eens langs kunnen bij de brillenboer met mijn klachten.

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 17:45

Goof schreef:
Ik heb lenzen geprobeerd en vond het wel een ramp. Maar goed, je kan het altijd proberen.
Ben je met je brillen al terug geweest naar de opticien? Heb je naar je klacht laten kijken?


Wat vond jij er zo vervelend aan?
Heb je tips mbt schoonmaken van de bril?

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:49

veneri schreef:
Goof schreef:
Ik heb lenzen geprobeerd en vond het wel een ramp. Maar goed, je kan het altijd proberen.
Ben je met je brillen al terug geweest naar de opticien? Heb je naar je klacht laten kijken?


Wat vond jij er zo vervelend aan?
Heb je tips mbt schoonmaken van de bril?


2 dingen eigenlijk: ik heb meerdere soorten geprobeerd, maar ze kregen de sterkte niet goed genoeg en daardoor kreeg ik erg vermoeide ogen en daarnaast kreeg ik bij elk soort lens superdroge ogen en continue irritaties. Dus al voor het einde van mijn werkdag wilde ik ze uitdoen. Niet mijn ding.

Met mijn bril doe ik niks bijzonders, af en toe een brilpoetadoekje er overheen.

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 18:01

Deed ik ook altijd, gewoon brillenpoetsdoekje. Maar was m nu dagelijks met neutral afwasmiddel, in de hoop minder snel klachten te krijgen. Is wel gedoe steeds!

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:04

Houd er hoe dan ook rekening mee dat een cylinder niet gecorrigeerd kan worden met lenzen.

Ik weet niet hoe sterk je cylinder is?

Je zult dan iig ook een bril zonder cylindercorrectie moeten hebben, anders blijf je dat rare dronken gevoel van de eerste keer/andere cylindercorrectie houden..
Mijn broertje heeft dus daarom nooit zijn bril op, terwijl hij dat soms best zou willen.

zonnebloem18

Berichten: 24840
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:06

Er zijn gewoon lenzen met cilinder, dat is geen probleem. Moet alleen wat vaker gecontroleerd worden of de as wel goed draait als je de lenzen in hebt.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33800
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:14

Dat is inderdaad onzin. Ik heb maar 0,25 sterkte en verder cilinder. Daarvoor heb ik lenzen.

En ik heb nooit last van m’n ogen. Zelfs niet als ik per ongeluk een paar uur met ze in slaap. :=

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 18:28

Mijn cilinders zijn -1,25 en -0,25 geloof ik.

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:30

Ik heb -3,75 met een Cilinder van -1
Andere kant -4 en cilinder van -1.
Gaat echt prima met de lenzen hoor.
Ik ga wel elk half jaar ongeveer op controle.

Het is wel belangrijk dat je een fijne lens hebt.
Maar dat kun je ook gaan testen wat voor jou werkt.
Zelf heb ik zachte maandlenzen.

Edit: het is wel van belang dat je schoon werkt. Dus elke dag de vloeistof verversen.
Je handen wassen bij in en uit doen.
En je make up ‘s avonds verwijderen.

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:33

MarlindeRooz schreef:
Dat is inderdaad onzin. Ik heb maar 0,25 sterkte en verder cilinder. Daarvoor heb ik lenzen.

En ik heb nooit last van m’n ogen. Zelfs niet als ik per ongeluk een paar uur met ze in slaap. :=

Hahaha ja dat overkomt mij ook regelmatig.
Is niet echt goed, maar ik heb er geen last van.
Paar x knipperen en ik kan weer.

pmarena

Berichten: 48146
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:39

Ik heb al zeker 20 jaar lenzen met cylinder, "for astigmatism".

Vroeger waren die wel alleen bij echte opticiens te vinden en een Hans Anders had ze niet.
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig is. Harde lenzen zaten niet fijn bij mij maar zachte lenzen zijn prima.

Brillen vind ik echt een marteling. Je kijkt aan de zijkanten altijd een beetje er omheen.
Dat vieze, zweterige montuurtje als je in stoffige omstandigheden bezig bent. Dat dan inderdaad op je huid in gaat zitten irriteren, brrrr. Glazen die beslaan, natregenen, stoffig en vies worden. Verschrikkelijke dingen vind ik het :=

Totaal niet handig i.c.m. paarden en bepaalde soorten werk en hobbies.

Doubtless

Berichten: 8485
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:43

Ik heb dat huidprobleem ook gehad. Heel vervelend en pijnlijk. Heb helaas geen oplossing voor je.
Lenzen waren voor mij geen optie. Het is nooit gelukt om er scherp door te zien, door de cilinder afwijking. Dat dronken gevoel wat iemand eerder benoemde.

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 18:44

Lastige is dat ik een gevoekige huid heb, die ook snel vet is (daaag glijdende bril) en ik zweet ook snel in mn gezicht.
Misschien toch eens lenzen proberen.
Er zijn ook daglenzen toch?
Zit je niet te hannessen met lenzenvloeistof, schoonmaken etc.
Kan je die los per set bij een opticien laten aanmeten om eens te proberen?
Of zijn ze "zo" te koop?

veneri
Berichten: 879
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-24 18:45

Doubtless schreef:
Ik heb dat huidprobleem ook gehad. Heel vervelend en pijnlijk. Heb helaas geen oplossing voor je.
Lenzen waren voor mij geen optie. Het is nooit gelukt om er scherp door te zien, door de cilinder afwijking. Dat dronken gevoel wat iemand eerder benoemde.


Hoe heb jij dat opgelost dan, met je huid icm je bril?
Heb je er nu nog steeds last van?

Dat dronken gevoel had ik ook toen ik net mijn bril had.
Ging langzaamaan beter,maar heeft toch een maand of 2 geduurd voordat ik mijn bril ook kon dragen in auto of trein.
Nu kan ik niet meer zonder bril.

prompter

Berichten: 11124
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:46

Hier al 40 jaar lenzen, met mijn slechte ogen en cilinderafwijking. Zou echt nooit meer zonder willen!

Doubtless

Berichten: 8485
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:53

Ik draag mijn bril niet permanent. Dus als ik last krijg draag ik m tijdelijk minder. Mijn ogen zijn nog net goed genoeg om zo de dag door te komen. Ik ga ze later dit jaar laten laseren.

DuoPenotti

Berichten: 29583
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:53

Ik vind lenzen heerlijk!
Heb ze al sinds ik 16 ben en nog nooit last van gehad. Ook niet in een stoffige bak.
geen gedoe met aanslaan of druppels er op.
Wel inderdaad goed op de hygiëne letten.

helaas heb ik voortaan een prisma en dat kan niet in lenzen en draag ik voortaan een bril, maar haat dat ding echt.
Maar met daaronder lenzen, want wil geen -8 bril op :P

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 18:58

Ik herken dit probleem ook.

Vele soorten lenzen geprobeerd, maar na een uur of 4 krijg ik er helaas toch last van (gedeeltelijk ivm autoimmuun/prisma).
Alhoewel ik eerder ook vaak een lens kwijt raakte onder mijn ooglid :\

Ik heb nu gewoon 7 verschillende brillen :+
Draag bijna iedere dag een ander model en dan gaat het op zich prima.
Twee zijn van mijn opticien, maar de andere zijn goedkopere online versies.

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Bril probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:02

Je kan altijd lenzen uitproberen! Tenminste bij de meeste opticiens wel. Ik kan er niet tegen haha.

Ik heb het ook wel eens gehad met een bril (ik heb helaas ook wel erg zware glazen) en toch maar steeds weer af laten stellen hielp hier als enige.

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 19:28

veneri schreef:
Lastige is dat ik een gevoekige huid heb, die ook snel vet is (daaag glijdende bril) en ik zweet ook snel in mn gezicht.
Misschien toch eens lenzen proberen.
Er zijn ook daglenzen toch?
Zit je niet te hannessen met lenzenvloeistof, schoonmaken etc.
Kan je die los per set bij een opticien laten aanmeten om eens te proberen?
Of zijn ze "zo" te koop?

Als je naar een goede opticien gaat zullen ze eerst een meting doen en je ogen goed bekijken om te kijken of je ogen geschikt zijn voor lenzen.
Ze zullen je eerst een proefsetje meegeven om te kijken of het wat voor je is.
Mocht dat proefsetje niet lekker zitten zullen ze kijken of er andere zijn of dat er aanpassing nodig is om te kijken of het dan wel goed zit.
Je kunt daarna zelf kiezen of je een abonnement wilt. Of gewoon per x wilt bestellen.

Ik zou in jouw geval geen abonnement doen, dat kan wel, maar zou dat pas na een paar maanden doen als je zeker weet dat je het fijn vind.