Bestelling Engeland extra kosten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kimm

Berichten: 1791
Geregistreerd: 27-02-11

Bestelling Engeland extra kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 20:21

Heeft er iemand misschien ervaring met wat bestellen vanuit Engeland en de extra kosten die erbij komen? Ik wil een trui bestellen van €90, de verzendkosten zijn zelf al fors en ben benieuwd wat er dan nog aan kosten bijkomen maar wordt op internet niet echt wijzer.

Suzanne F.

Berichten: 49240
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:29


heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Bestelling Engeland extra kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:42

Sowieso nog douanekosten inderdaad, en die zijn niet mals. Heb je misschien Britse vrienden oid? Misschien kan je daar wat mee regelen. Ik zend zelf dingen naar vrienden en krijg het spul tijdens een volgend evenement.

BigOne
Berichten: 38282
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Bestelling Engeland extra kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:46

Klopt, twee keer iets van 100 euro in UK gekocht, 21 % komt er overheen.

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 20:53

Ik heb een paar maanden geleden iets in het VK gekocht, voor ik meen rond de 25 euro. Was via Ebay en dat ging helemaal vanzelf. Er kwamen inderdaad verzendkosten en inklaring bij de douane bij.


Kun je niet aan die webshop vragen of zij vaker naar de EU verzenden en of ze je kunnen helpen? En als ze dat niet kunnen of willen zul je van de pakketdienst bericht krijgen. Mogelijk dat zij je ook alvast kunnen informeren wat de inklaringskosten ongeveer zullen zijn?

Michelle_

Berichten: 3189
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Bestelling Engeland extra kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:07

Ik heb laatst twee flessen gin laten leveren uit Engeland.
€100 aankoop en alle kosten die erbij kwamen waren toen €48.

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Bestelling Engeland extra kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:08

Sommige webshops regelen het voor je en hebben de kosten al bij de verzendkosten ingecalculeerd, is dat bij jou niet toevallig ook zo?

Blacky94

Berichten: 3480
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 21:11

Foaly schreef:
Sommige webshops regelen het voor je en hebben de kosten al bij de verzendkosten ingecalculeerd, is dat bij jou niet toevallig ook zo?

En als aanvulling voor TS, komt het ook echt uit Engeland? Ik ken een paar bedrijven die sinds Brexit ook een magazijn in Europa (oa Polen) hebben waardoor verzending alsnog binnen Europa plaatsvindt. En zo dacht ik zelf een paar dagen terug iets uit Engeland besteld te hebben, wat nu uit Frankrijk verzonden blijkt te zijn. Het zal wrs ook afhangen van de groote van het bedrijf, maar wellicht nog de moeite om even goed naar te kijken bij dit bedrijf?

_kimm

Berichten: 1791
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 21:15

Helaas geen Engelse vrienden die kunnen helpen. Ik ga van de zomer wel naar Ieland maar daar schiet ik ook niet zo veel mee op.

De verzendkosten zijn €11,95 dus daar zitten de kosten nog niet bij in. Onderaan staat wel met kleine letters incl €17,69 taxes maar gok dat dat om de "btw" gaat.

Ik heb het nog even nagekeken maar het wordt echt vanuit Engeland verzonden.

Ik denk dat ik het dan toch laat gaan want met de kosten die er nog bij komen wordt het te gek.